دانلود اقدام چگونه توانستم درس ریاضی پایه دوم را برای دانش آموزانم شیرین وجذاب کنم ؟
مقدمه:
ریاضیات بزرگترین میراث بشریت میباشند، و ایجاد و ابداع آن صرف نظر از قواعد علمی و موارد استعمار از نظمی فکری همانند ادبیات و موسیقی که از مهمترین افتخارات آدمی است در جامعه امروزی به هر شاخهای از علوم که بنگریم به طور مستقیم یا غیر مستقیم تأثیر و دخالت ریاضی را میبینیم و کمترین تأثیری که میتوان داشته باشد ایجاد نظم افراد است. این شاخه از علوم نیز همانند تعلیم احتیاج به یادگیری مفاهیم ابتدایی و پایین دارد. امروزه اگر علمی را نتوان به زبان ریاضی بیان کرد علم نمیباشد. و این علم چه از لحاظ اقتصادی و اخلاقی حق علوم فراگیران میباشد پس به نظر میرسد با یهرهمندی از امکانات و به کار بستن شیوههای مناسب آموزش توسط آموزگاران و با روشهای متنوع و جذاب کودکان را به ارزش و اهمیت این درس علاقمند و مطلع نمود.
آموزش ریاضی یعنی هر چیزی که مربوط به آموزش و یادگیری ریاضیات میشود. سابقه آموزش ریاضی بعنوان یک رشته دانشگاهی به کمتر از یک قرن میرسد زمان شروع این رشته از هنگامی بود که آموزش معلمان به دانشگاهها برده شد.
قبل از آنکه به آموزش ریاضیات و راهکارهای آن بپردازیم لازم است که به معرفی ریاضیات بپردازیم ریاضیات چیست و با چه دیدی باید ریاضیات را درک کنیم. ریاضیات پیش آهنگ دانشهاست هر کس که میخواهد درست بیندیشد و بهتر فکر کند ناگزیر است که با ریاضیات آشنا شود. علمای ریاضی و دانشمندان در رشتههای مختلف بر این باورند که هر علمی که زیر بنای دانش ریاضی نباشد علم نیست. بر اساس این اندیشه بزرگ باور فرهنگی مربیان ما در این راستا حائز اهمیت بسیار خواهد بودتا بتوانند بستر لازم را برای تعمیق این مؤلفه فراهم نمایند. در چنین شرایطی نظام تعلیم و تربیت میتواند مدعی و منادی احیاء دانش ریاضی بعنوان زیرساخت و مفروضه اصلی در تمامی دروس علوم پایههای تحصیلی باشد. در دنیای امروز علم ریاضی به منزله خون در پیکره عظیم سایر علوم میباشد. آموزش ریاضیات نه تنها یک علم است بلکه الگویی است برای آموزش صحیح سایر علوم. ذهنهای خلاق، مبتکر، جسور به منظور پاسخگویی به سؤالات پیرامون خود بی شک منتج از یک نظام یافتگی است که ماهیت دانش ریاضی این توانایی را خواهد داشت تا آن را احیا کند. فتح کرات آسمانی، پرتاب سفینهها، ساخت زیر دریاییهای هسته ای و ورود به دنیای فرا پیچیده با برخورداری از دهها، صدها و هزارها تکنولوژی مدرن که هر کدام پاسخگوی بخشی از معضلات جامعه بشری در این هزاره شگرف میباشد. از این رو میتوان گفت آموزش صحیح ریاضی یعنی آموزش صحیح همه علوم. بنابرین آموزش ریاضیات از اهمیت زیادی برخوردار است.
چکیده:
همهٔ معلمان و همکاران من که پایه دوم را تدریس میکنند، اذعان میکنند که در درس ریاضی مبحث ساعت، محور، اعدادزوج وفرد و…. برای دانش آموزان ونحوهٔ آموزش این کاربرای آنها بحثی بسیارمهم است. همهٔ همکارانی که دراین پایه تدریس داشته اندمعتقدبودندکه این مباحث تاسالهای بعدی نیزبدرددانش آموزان می خورندوبرخی تجربههای عملی مفیدی داشتند. نظرات آنها رایادداشت نمودم سپس به مطالعه چندکتاب واستفاده ازمطالب یکی دو سایت آموزشی اینترنتی پرداختم. ازبچه ها نیزنظرسنجی کردم که تدریس درمحیط کلاس بهتراست یا حیاط مدرسه سپس با مدیرمدرسه هماهنگی کردم که کدام زنگ ورزش ندارند. تا تدریس رادرحیاط انجام دهم.
فهرست مطالب
مقدمه: ۵
اهداف تحقیق: ۸
ملاک ها ونشانگرهای مربوط به آن: ۱۱
گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) : ۱۱
– ایجاد انگیزه در دانش آموزان: ۱۵
راه های پیشنهادی برای تدریس ریاضی : ۱۷
راهکـارهــایی در مـــورد ریاضـــی دوره ابتدایی پایه ابتدایـی: ۱۸
ضعف در برقراری ارتباط: ۲۰
بی توجهی به سؤالات دانش آموزان: ۲۰
تجزیه وتحلیل داده ها ۲۱
تفسیراطلاعات: ۲۱
انتخاب راه جدید به صورت موقتی : ۲۲
ضرورت اجرای طرح: ۲۴
گردآوری داده ها،درباره ی تأثیراقدام بهینه ۲۵
تحلیل شواهد(۲) تأثیراقدام ۲۶
ارزشیابی واعتباربخشی: ۲۷
نتیجه گیری : ۲۹
منابع: ۳۰
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 28
مطالب مرتبط