گزارش کارآموزی مهد کودک کیانا
بخشی از متن:
۱- وضع فیزیکی مهدکودک:
– ساختمان دور از خیابان اصلی و شمالی بود و از سر و صدا دور بود.
– ساختمان دارای یک زیرزمین مناسب و عاری از رطوبت بود که شامل دو اتاق، هال و یک سرویس بهداشتی بود که برای کودکان ۴ ماه تا ۲ سال در نظر گرفته شده بود. دمای مناسبی داشت و با پرده های زیبا عروسکی تزئین شده بود در یک اطاق سه تخت و فضای بزرگی برای بازی داشت و اتاق دیگر برای تعویض لباس بچه در نظر گرفته شده بود.
در طبقه بالا ۵ اتاق، ۲ توالت فرنگی و ۱ توالت معمولی، آشپزخانه ای بسیار بزرگ اپن و یک هال بزرگ داشت.
مساحت کل ملک ۶۰۰ متر مربع بود که در باغستان کرج واقع می باشد.
– مساحت اطاقها متناسب با تعداد کودکان بود و دارای تهویه هوا بودند.
– تمام اطاقها از نور کافی برخوردار بوند.
– از رنگهای بنفش، صورتی و سفید برای رنگ آمیزی استفاده شده بود.
– فقط یک کلاس کودکان قادر بودند از پشت پنجره اطاق به راحتی فضای حیاط را مشاهده کنند.
– پریزهای برق دارای روپوش ایمنی بود.
– در اطاقها قفسه کافی جهت نگهداری لوازم شخصی هر کودک به طور مجزا وجود داشت.
– مساحت حیاط مهد به اندازه کافی بزرگ بود تا کودکان بتوانند آزادانه و بدون اینکه به یکدیگر برخورد کنند بازی کنند. (حدود ۲۰۰ متر مربع)
– مهدکودک دارای استخر بود که با نرده دور تا دور آن زده شده بود.
– ساختمان مهدکودک برای زیرزمین و طبقه بالا دارای پلکان بود. ابتدا و انتهای پله ها ایمن شده بود و عرض و ارتفاع مناسب داشت.
– کلیه دربها و پنجره ها از نظر ایمنی طوری طراحی شده بود که کودکان به راحتی نمی توانستند آنها را باز کنند. نوک سر پنجره ها بالای سر کودکان نبود.
– پنجره ها مجهز به تور سیمی می باشند.
– دربها و پنجره ها دارای حفاظ مناسب بودند.
– دستشویی و توالت مناسب کودکان پیش دبستانی نبود. دستشویی بلند و دو تا از توالتها فرنگی بود.
– کف فضای داخل مرکز (اطاقها و راهروها) با موکت پوشانده شده بود.
– زمین حیاط بازی با موزائیک و محوطه اسباب بازی با شن پوشانده شده بود.
۲- وضعیت بهداشت، ایمنی و تغذیه در مهدکودک:
– فضای اطاقها، صندلیها، وسایل کمک آموزشی، اسباب بازیها از نظافت لازم برخوردارند. در قسمت شیرخوار محل تعویض لباس داشتند.
– در هر اطاق سطل زباله دردار وجود داشت.
– ملحفه تشک، پتو و بالش مناسب وجود داشت.
– صابون در تمام سرویسهای بهداشتی کودکان، دستمال کاغذی (لور) در محلی مناسب برای استفاده کودکان قرار داشت.
– در مهدکودک طبخ غذا نداشتند.
– صورت میان وعده های بچه ها به صورت برنامه فتوکپی شده به مادرها داده شده بود و نمونه ای از آن روی دیوار نصب شده بود «نمونه ای از آن ضمیمه می باشد.»
– کودکان موظف به شستن دستهای خود قبل از صرف میان وعده بودند.
– تغذیه کودکان از خانه آورده می شد و در مهد فقط مصرف می کردند.
– کودکان برای خوردن میان وعده مستقلا عمل می کردند و دو نفری به مربی نیازمند بودند.
– برای صرف غذا مکان مخصوصی در مهدکودک در نظر گرفته شده بود.
۳- وسایل، تجهیزات و اسباب بازیهای مهدکودک
– ….
این فایل شامل: صفحه نخست، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد که با فرمت (word) در اختیار شما قرار می گیرد. (فایل قابل ویرایش است)
تعداد صفحات : ۱۸
مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته روانشناسی و علوم تربیتی
در قالب فایل word و قابل ویرایش
فرمت فایل: doc
تعداد صفحات: 18
مطالب مرتبط