این پروپوزال در مورد ارزیابی ارتباط کارآفرینی سازمانی و آمیخته بازاریابی شرکت ها (رشته مدیریت بازرگانی) می باشد. پروپوزال کامل و آماده ، نگارش حرفه ای براساس اصول پروپوزال نویسی ، منبع نویسی داخل متن و پاورقی
مقدمه و بیان مسئله
با توجه به ویژگی های خاص جهان امروز، از جمله تغییر و تحولات سریع، پیچیدگی های فزاینده و رقابت روزافزون(هادیزاده مقدم، رحیمی فیل آبادی، 1384) و همچنین ضعف شیوه های سنتی از قبیل برنامه ریزی استراتژیک، تحقیقات و پیش بینی های بازار(بارت ، 1996؛ سیگلکو، ریوکین ، 2005)، توجه به شیوه های جدید – جهت فائق آمدن بر این تغییرات- ضروری گشته است(ماسون ، 2007).
در همین راستا، کارآفرینی سازمانی یکی از شیوه هایی است که سازمان های امروزی به خصوص شرکت های کوچک و متوسط به آن توجه می کنند. مفهومی که در سال 1970 برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت(هادیزاده مقدم، رحیمی فیل آبادی، 1384) و تا به حال، توسط محققان زیادی به طرق متفاوتی تعریف شده است.
در ابتدا این مفهوم بیشتر برای سنجش کارآفرینی سازمانی در شرکت های از پیش تاسیس شده بکارگرفته می شد ولی به مرور محققین مدعی شدند که استفاده از این مفهوم برای همه شرکت ها از جمله شرکت های کوچک و متوسط مهم و حیاتی است و مزایای زیادی از جمله ایجاد ارزش و توان اقتصادی(دس و همکاران، 2003)، بهبود عملکرد(دس و همکاران، 2003؛ زهرا ، 1991؛ زهرا، 1996) و حفظ مزیت رقابتی(کوراتکو ، 2007؛ هایتون ، 2005) را به همراه دارد.
برای سنجش میزان کارآفرینی سازمانی شرکت ها، مدل های مختلفی وجود دارد که در این تحقیق، از مدلی که زهرا در سال 1995 ارائه داد و شامل نوآوری ، تجدید استراتژیک و توسعه کسب و کار می باشد، استفاده شده است(زهرا، 1995؛ شارما، کریسمن ، 1999).
به طور کلی توجه به اجزای این مدل به سازمان های از پیش تاسیس شده برای توسعه و ورود به بازارهای جدید، ایجاد و معرفی محصول جدید و به کارگرفتن مدل های نوآورانه کسب و کار کمک می کند. در کنار نگرش کارآفرینانه به این شرکت ها، وجود محدودیت هایی از قبیل مشکلات مالی، کمبود نیروی انسانی متخصص و کوچک بودن(حسنقلی پور، آقازاده، 1384) و همچنین ویژگی های منحصر به فرد آن ها از جمله انعطاف پذیری، نیاز به منابع کم، متکی بودن به منابع داخلی(احمدی، صفری کهره و اعظمی، 1387) سبب شده تا وظایف و برنامه های بازاریابی این شرکت ها از جمله آمیخته بازاریابی شان در مقایسه با شرکت های بزرگ و غیرکارآفرین متفاوت باشد(مارتین ، 2009). اما هرچقدر این تفاوت ها در ارتباط با وجود نگرش کارآفرینانه ایجاد شود، احتمال تطبیق پذیری این شرکت ها با چالش های ناشی از محیط پیچیده امروزی بیشتر می شود.
به طوری که آمیخته بازاریابی شرکت های کوچک و متوسط به عنوان آمیخته بازاریابی کارآفرینانه (محصول ، قیمت ، توزیع ، ترفیع و شخص ) یاد شده و باید مجموعه ابزارهایی باشد که یک بنگاه کارآفرین با بکارگیری آن ها به شیوه ای نوآورانه، توان کسب سود بیشتر و ارائه ارزشی بالاتر را برای مشتریان اولیه – نسبت به سایر رقبا- فراهم آورد(رضوانی، گلابی، 1390). این تعریف متفاوت، نیازمند نگاهی نو، به عناصر تشکیل دهنده آمیخته بازاریابی و همچنین تمامی اجزایی که هر کدام از عناصر آمیخته بازاریابی را تشکیل می دهند، است.
بنابراین این تحقیق، با دو مساله کلی روبرو است؛ اولا با توجه به تفاوت های شرکت های کوچک و متوسط با شرکت های بزرگ و همچنین ویژگی ها و محدودیت های خاص این شرکت ها، اجزای هر یک از عناصر آمیخته بازاریابی کارآفرینانه شرکت های کوچک و متوسط را مشخص کند و ثانیا به دلیل اهمیت نگرش کارآفرینانه به تمامی وظایف و برنامه های بازاریابی این شرکت ها در محیط پویای امروزی، این تحقیق در پی پاسخ به این سوال می باشد که آیا رابطه معناداری بین میزان کارآفرینی سازمانی این شرکت ها با هر کدام یک از عناصر آمیخته بازاریابی وجود دارد یا خیر؟
فهرست مطالب:
مقدمه
بیان مسئله
پیشینه تحقیق کامل: خارجی و داخلی
ضرورت و اهمیت موضوع
اهداف تحقیق: اهدف اصلی و فرعی
سوالات تحقیق: سوالات اصلی و فرعی
فرضیات تحقیق: فرضیات اصلی و فرعی
روش تحقیق
جامعه، نمونه ی آماری
روش تجزیه و تحلیل داده ها
جدول زمانبندی شده انجام پایان نامه
منابع فارسی کامل
منابع انگلیسی کامل
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 23
مطالب مرتبط