پاورپوینت کنوانسیون بین المللی ایمنی شناورهای صیادی قابل ویرایش 23 اسلاید
کنوانسیون 1977 :
این کنوانسیون در جلسه ایکه در شهرترمولینوس اسپانیا در سال 1977 برگزار گردید .به همین نام ثبت گردیدو می توان گفت اولین کنوانسیون بین المللی است که در خصوص ایمنی شناورهای صیادی بتصویب رسیده است.
یکی از دغدغه های سازمان جهانی دریایی IMO مسئله ایمنی در شناورهای صیادی است که بدلیل تفاوتهای فراوان در خصوص طراحی و عملیات ماهیگیری، بسیار دشوار بوده است که بتوان کنوانسیونهای SOLAS و Loadline در مورد شناورهای صیادی بکار برد.
زیرا اکثر کشتیها باید کالا را از بندر بارگیری نمایند ولی شناور صیادی باید بار خود را از دریا بارگیری نماید.
کنوانسیون 1977 شامل مجموعه مقرر ات است ایمنی در مورد ساخت کشتی صیادی ، تجهیزات جدید کشتی های دک دار و کشتی صیادی دریاپیما بالای 24 متر طول و حتی شامل کشتی های عمل آوری بحث ی نماید.
این کنوانسیون شامل ، الزامات در مورد تعادل کشتی صیادی ، همچنین بخشهایی در خصوص ساختمان کشتی ، دیوارهای ضدنفوذ آب و تجهیزات مربوطه ( درب های ضد نفوذآب ) ، ماشین آلات و تجهیزات الکتریکی و مبارزه با حریق ، تجهیزات حفاظتی پرسنل صیاد : تجهیزات نجات جان افراد در دریا ، دستورالعمل های اضطراری ، فراخوان عمومی و تمرینات ایمنی، تجهیزات مخابراتی رادیو تلفنی و رادیو تلگرافی ، و تجهیزات کمک ناوبری، می باشد.
اصلاح کنوانسیون
در سال 1980 بدلیل وجود اشکالات فنی در کنوانسیون ، مشخص گردید که این کنوانسیون نمی تواند پاسخگوی کلیه شناورهای صیادی در جهان باشد ، و لذا IMO تصمیم گرفت یک پروتکل را بجای کنوانسیون فوق ارائه دهد .
پروتکل ترمولینوس 1993 : (SFV Protocol 1993) یا (Torremolinos Protocol 1993 )
این پروتکل در دوم آوریل سال 1993 بتصویب رسید و زمان لازم الاجرا شدن آن یکسال ، پس از آنکه 15 کشور عضو IMO که حداقل میانگین تعداد شناورهای صیادی با طول بیش از 24 متر ، بیشتر از 14000 کشتی باشد ، می باشد.
تا 31 آگوست 2008، 15 کشور که بیش از 85/9% از کل تناژ کشتی های جهان را در اختیار دارند، عضو این پروتکل شده اند که انتظار می رود تا اواخر سال 2009 این پروتکل لازم الاجرا گردد.لذا از هم اکنون باید تمام تلاش خود را جهت پیوستن به این پروتکل را بنماییم و یا حداقل آمادگی لازم را کسب کنیم.
این پروتکل شامل شناورهای صیادی بالای 24 متر و شامل شناورهای عمل آوری ماهی و میگو می باشد. همچنین این پروتکل الزامات درخصوص کشتی های صیادی اقیانوس پیما، درکلیه سطوح را شامل گردیده است، که یکی از نتایج آن ساخت نسل جدید و پیچیده کشتی های صیادی می باشد .
بمنظور رسیدن به موفقیت در اجرای این کنوانسیون این کشتیها می بایستی به تجهیزات مدرن ماهیگیری و دریانوردی مجهز شده باشند . کشتیهای صیادی باید به تجهیزات و دستگاههایی مجهز شده باشند که به هنگام ماهیگیری کف کشتی آسیب زیادی به محیط زیست دریایی بالاخص منابع زیست محیطی آبزیان وارد سازند.
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 23
مطالب مرتبط