مقاله طراحی سایت مهد کودک

طراحی سایت مهد کودک

دانلود مقاله طراحی سایت مهد کودک

چکیده:‏
‏ در این مقاله سعی کردیم تا با بررسی موارد مشابه و تعیین کمی ها و کاستی های موجود در آنها و همچنین ‏انتخاب معیار های خوب جهت ساخت سایتی جامع و مانع کوشش نماییم. همچنین با تکیه بر متدها و روشهای جدید و ‏معیارهای مناسب سایت قابل قبولی را برای استفاده بهینه کاربران ایجاد نماییم. این امر با استفاده از فناوری جدید تحلیل ‏مرحله به مرحله طراحی سایت توسط ‏UML‏ و در محیط ویژوال طراحی سایت های پویا، ‏ASP.NET‏ و به زبان ‏c#‎‏ ‏محقق شد. امید است تا به این وسیله نتنها رابطه میان این دوفطب آموزش و پروش کودک بهبود بخشد بلکه باعث ‏همکاری بیشتر و بهتر در جهت رفاه کودک و ایجاد محیطی گرم و سالم و قابل اطمینان برای کودک و والدین باشد. ‏همچنین بحثی پیرامون ابزارهای استفاده شده در این سایت سخن به میان آورده شده است. بدین وسیله میتوان با ‏امکانات و محدودیت های هر محیط و ترکیب آنها به سایتی باقابلیت های بالا همچنین نمایی زیبا و قابل قبول بپردازیم. ‏

مقدمه:‏
‏ آنچه در تقابل انسان و اطلاعات اهمیت می یابد، دسترسی به دریای از اطلاعات جامع و ‏کامل است که برای نیل به این مهم، نیاز به اخذ تدابیری می باشد تا نتیجه مطلوب حاصل گردد. تا ‏پیش از دهه ۱۹۹۰ کار باکامپیوتر مایه شرمساری بود، و سپس ناگهان همه افراد تمایل داشتند تا با ‏کامپیوتر کار کنند. بسیاری از خانواده ها تمایل داشتند تا سایت های وب مختص خود داشته باشند. ‏شما به اطلاعات نیاز دارید و همانند در آمدن قارچ از زمین در داخل یک جنگل صدها سایت وب ‏در رابطه با هر موضوع قابل تصوری متولدشدند.‏

‏ و حال تصور کنید در دنیای پیچیده و پر کار امروز و با در نظر گرفتن مشغله و دوری راههای ‏ارتباطی و ترافیک های سنگین اگر تمایل داشته باشید با مدیر یا مسئولان سازمان یا ارگان خاصی ‏ارتباط برقرار کنید با چه مشکلاتی روبه رو می شوید. و اگر بخواهید هروز از تغییرات محیط و ‏عملکرد کار باخبر باشید این مشکلات تاچه حد زمان و انرژی شما را میطلبد . و بدین ترتیب در ‏می یابید که داشتن میل ، اینترنت ، وب و…. همه به شما کمک می کنند تا بتوانید در راهبرد ‏کارهایتان هرچه سریعتر و آسانتر کوشا باشید. چه بسا که حتی وجود پایگاه داده ای مستحکم و ‏مطمئن میتواند شما را در این راه مدد کند. ‏

‏ بنابراین وجود یک سایت که دارای امکانات ویژه کاربردی با سطح دسترسی هاس ‏مختلف و امنیت بالا برای حفاظت از ارتباط و پایگاه داده شما میتواند بخش اعظم نیازهای شما را ‏در زمان اندک پاسخ گو باشد. در برسی های انجام شده اولویت بیشتر در این مقاله برای ارتقاه ‏رابطه مربی و والدین و سپس ارتباط ‏Onlin‏ بین مربی و مدیر و والدین بوده است. بدین وسیله ‏خواسته ایم تا این ارتباط را در هر زمانی برای همه کابران در جهت بهبود کمی و کیفی تربیتی ‏کودکان و بررسی مشکلات و و مسائل پیرامون آنها در مهد و خانه داشته باشیم. همچنین سعی شده ‏تا با استفاده از امکانت امنیتی موجود در ‏ASP.NET‏ آسایش خاطر همه کاربران در هر رده ای ‏تا حد امکان فراهم شود. و خانواده ها بتوانند به راحتی و حتی در اوغات فراغت کوتاهی در محل ‏کار خود و با اتصال به اینترنت از برنامه های اتی مهد با خبر شموند و برنامه ریزی نمایند. همچنین ‏با مربی مهد در ارتباط باشند و برای او میل بزنند یا از عکسهای جشن انتخاب و برای چاپ سفارش ‏دهند. در صورت نیاز یا تمایل در جلسات مهد یا فعالیتهای فوق برنامه شرکت نمایند. همچنین از ‏اخرین اطلاعات علمی، آکوزشی، پزشکی و …. از طریق سایت اطلاع یابند.‏

‏ در واقع این سایت پل ارتباطی کاملی است بین خانه و مهد تا بتواند باعث رشد و تکامل بهتر ‏کودکان در محیطی گرم و آرام بشود. ‏

معرفی UML :
تاریخچه
UML   یک زبان استاندارد برای نمایش، ایجاد و مستندسازی سیستم های نرم‌‌افزاری مبتنی بر روشهای شی‌‌گرا می‌‌باشد. قبل از UML نیز روشهای شی‌‌گرایی متعددی توسط‌‌افرادمختلف برای مدل سازی سیستم‌‌های ‌شئ‌‌گرا ارائه شده بود. اتفاقی که باعث ایجاد UML شد بدین‌‌صورت بود که Rumbough ، طراح متدلوژی OMT به شرکت Rational که متعلق به Booch بود پیوست و آنها تلاش خودرا برای ایجاد یک زبان مدلسازی شی‌‌گرای متحدالشکل بکار گرفتند. ترکیب دومتدلوژی و ایجاد زبانUML اعتبار ویژه‌‌ای به آن بخشید. درسال ۱۹۹۵ ، شرکت Rational آماده بود تا اولین مستندات UML (نسخه ۰٫۸ )را ارائه نماید، اما در یک اقدام ناگهانی امتیاز شرکت Jacobsonرا که مالک Objectory بود، خریداری نمود. پس از این اقدام، شرکت Rational با ترکیب سه متدلوژی سطح بالا قادر به ارائه یک استاندارد در روشهای شی‌‌گرا بود.
در سال ۱۹۹۷ ، UML بعنوان یک زبان استاندارد مدلسازی شی‌‌گرا از طرف گروه OMG(Object Management Group)پذیرفته شد. مهمترین قابلیت این زبان ارائه مدلهایی بصورت دیاگرام برای کل چرخه حیات نرم افزار است و میتواندبصورت یک زبان ارتباطی بین تمام گروههای یک تیم مقاله استفاده شود. از قابلیتهای دیگر آن اینست که سازگاری خود را با اغلب روشهای متداول مانند OMT ، Booch وOOSE حفظ نموده است.

از دید مستندسازی، UML قادر است کل چرخه حیات سیستم را در قالب نمودارهایی بصورت کلی و قابل فهم ارائه نماید که میتواند مستقل از متدلوژی ساخت ارائه شود هرچند که برخی از متدلوژیها دیاگرامهای خاص خود را دارند. اما با توجه به نزدیکی متدلوژیهای شئ‌‌گرا و شباهت دیاگرامهای آنها می‌‌توان UML را در بسیاری از متدلوژی‌‌های شئ‌‌گرا استفاده نمود

شرکتهایی مانندUnisys, Rational, Oracle, IBM, Microsoft, HP و … از شرکتهایی هستند که ازUML استفاده کرده و آن را پشتیبانی می‌‌نمایند.

دیاگرام های UML

از بزرگترین اهداف طراحی برنامه های سیستم نرم افزاری ایجاد برنامه های صحیح است به نحوی که نیازهای کاربران را بدرستی و با هزینه قابل قبولی برآورده نماید. فهم نیازهای کاربران که مستلزم ایجاد ارتباط با آنهاست، یکی از نکات کلیدی در ایجاد نرم افزارهای مفید می‌‌باشد. روشی که در UML برای نشان دادن این خواسته‌‌ها بکارگرفته می‌‌شودUse Case نام دارد. مجموعه تمامیUse Case ها، تصویر خارجی سیستم را تشکیل می‌‌دهد. یک مجموعه خوب از Use Case ها وقتی حاصل خواهد شد که طراح بداند کاربران چه چیزی از سیستم می‌‌خواهند. Use Case ها همچنین ابزار خوبی برای پیشبرد مقاله می‌‌باشند زیرا ساخت سیستم به طریق تکراری را کنترل می‌‌کند. در واقع از قابلیتهای ویژه متدلوژیهای شئ‌‌گرا این است که می‌‌توان یک مجموعه‌‌ای از نیازها را انتخاب نموده و طراحی و پیاده‌‌سازی آنرا به پیش برد و بدین صورت ساخت سیستم به‌‌صورت افزایشی را مقدور می‌‌سازد همچنین با توجه به این که تیم طراح و برنامه‌‌نویس در هر مرحله با Use Case ها سروکار دارد، در هر مرحله امکان بازگشت سریع به مراحل قبل وجود دارد. این روش خود تکنیک با ارزشی است، زیرا نتایج را مرحله به مرحله به کاربر باز خور می‌‌دهد. در ادامه این بخش، دیاگرام‌‌هایی که در UML برای مدل سازی سیستم های نرم افزاری استفاده می‌‌شود به صورت اجمالی معرفی می‌‌گردد.

بیشتر برای تعیین مراحل تولید یک نرم افزار استفاده می شود تا هم مراحل کار و هم مشکلات و ناهمواری های آن مشخص شود که شامل شیوه های متعددی است چون آبشاری، چرخشی، همفاز و …. که در اینجا به انها پرداخته نموی شود. فقط مراحل اصلی تحلیل  نرم افزاری مورد استفاده ماست.

 زبان مدلسازی که به طور گسترده ای در نمادهای مدلسازی سیستم های شی گرا استفاده شده است. و از چند نوع نمودار مختلف تشکیل شده است.

نمودارUse Case
نمودار Sequence(توالی)
نمودار Collabration(همکاری)
نمودارClass
نمودار ْState Transition(حالت)
نمودار Component
نمودارDeployment

دیاگرام Use Case

در ساده‌‌ترین حالتUse Case ها بوسیله مصاحبه با کاربران و انتظاراتی که آنها از سیستم دارند تعریف می‌‌شود. برای نمایش اطلاعات مربوط به نیازهای کاربران که در قالب Use Case هاجمع‌‌‌آوری شده است از دیاگرام Use Case استفاده می‌‌شود. مادهای آدمک که در شکل دیده می‌‌شود، بازیگر (Actor)نامیده می‌‌شوند. هر بازیگر می‌‌تواند یک کاربرسیستم باشد که نقش یا نقش‌‌هایی را در سیستم بازی می کند. یک بازیگر لزومی ندارد حتماً یک انسان باشد، یک سیستم خارجی نیز میتواند یک بازیگر باشد.

چهار نوع رابطه در دیاگرام Use Case وجود دارد که عبارتند از :

الف- رابطه Communication : نشان می‌‌دهد یک بازیگر، یک Use Case را استفاده می‌‌کند.
ب- رابطه Extend : ارتباط بین دو Use Case که حالات خاص یکی در دیگری قرار داده می‌‌شود.

 ج- رابطه Uses : شبیه Extend می باشد ولی در اینجا حالات خاص‌‌را در یک Use Case قرار نمی‌‌دهد، بلکه اگر رفتاری در چند Use Case مشترک باشد، آنرا جدا کرده و در یک Use Case مجزا قرار می‌‌دهند.

دیاگرام کلاس

دیاگرام کلاس یکی از دیاگرامهای مهم و اساسی در متدلوژیهای شی‌‌گرا می‌‌باشد که هر متدلوژی حالات مختلفی از آنرا استفاده می کند. دیاگرام کلاس شامل اشیاء و روابط مابین آنها می‌‌باشد. همچنین دیاگرام کلاس شامل صفات و رفتار کلاس‌‌ها می‌‌باشد

در دیاگرام کلاس اگر فقط اشیاء (یعنی نمونه‌‌های کلاس ها) و روابط آنها نشان داده شود، آن را دیاگرام شیء (Object Diagram)گویند. شکل شماره ۲ نمونه‌‌ای از دیاگرام کلاس را نمایش می‌‌دهد. در ادامه مفاهیمی که در دیاگرام کلاس استفاده می‌‌شود بطور مختصر شرح داده می‌‌شود.

کلاس
کلاس، مشخصه‌‌ای برای مجموعه‌‌ای از اشیاء با صفات، رفتار و روابط مشابه می‌‌باشد. UML برای نمایش کلاس از نماد مستطیل سه قسمتی استفاده می‌‌کند. قسمت فوقانی این نماد برای نمایش مشخصات نام کلاس، قسمت میانی برای نمایش مشخصات صفات و قسمت تحتانی برای نمایش مشخصات رفتار و اعمال کلاس بکار می رود. برخی عناصر که از نظر مفهوم شبیه کلاس هستند نیز از همین نماد و خواص استفاده می‌‌کنند.

کلاس‌‌های مشتق شده از یک کلاس معمولاً با مفهوم کلیشه (Stereotype)بیان می‌‌شود. این مفهوم در UML استفاده زیادی دارد و حالات خاص و مختلف از یک چیز را نشان می‌‌دهد. انواع مختلفی که از نظر مفهومی شبیه کلاس هستند با ذکر یک کلیشه، در قسمت نام کلاس مشخص می‌‌شوند. سه نمونه از این مفاهیم، تایپ (Type)، کلاس پیاده‌‌سازی(Implementation Class)، و واسط (Interface Class) نام دارند.

تایپ، نشان‌‌دهنده یک نقش قابل تغییر است که یک شئ می‌‌تواند انتخاب کند و سپس آنرا کنار بگذارد. یک کلاس پیاده‌‌سازی، نشان‌‌دهنده ساختار فیزیکی و توابع یک شئ است که در یک زبان، پیاده سازی می‌‌شود و قابل تغییر نیست. یک شئ می تواند دارای چندین تایپ باشد اما فقط یک کلاس پیاده سازی دارد. بین یک تایپ و یک کلاس پیاده سازی می توان رابطه Realize برقرار نمود که نشان می‌‌دهد یک تایپ توسط کدام کلاس پیاده سازی شده است. یک واسط نشان دهنده اعمال یک کلاس است که قابل رویت توسط دیگران است. واسطها فاقد صفت،حالت و روابط انجمنی هستند و فقط شامل اعمال می‌‌باشند. واسطها می توانند روابط کلی/ اختصاصی داشته باشند.

کلاس پارامتری(Parameterized Class) معرف کلاسی است که تعدادی پارامتر داشته ولی می‌‌تواند خانواده‌‌ای از کلاسها را تعریف کند. هر کلاس از این خانواده با تعریف مقادیر واقعی پارامترها، مشخص می‌‌شود. یک کلاس پارامتری با همان نماد کلاس نمایش داده می‌‌شود. کلاسهایی که به یک کلاس پارامتری محدود یا مقید می‌‌شوند، عناصر مقید (Bound Element) نامیده می‌‌شوند.

شئ نمونه‌‌ای از یک کلاس است که صفاتش دارای مقادیر حقیقی هستند. نماد شئ مانند نماد کلاس است که در زیر نام آن خط کشیده می‌‌شود. یک شئ مرکب (Composite Object)شئ سطح بالایی است که در درون خود دارای شئ هایی است که این شئ ها می توانند دارای روابط فی مابین باشند.

روابط مابین کلاسها و اشیاء:

در زیر به انواع روابط بین کلاسها و اشیاء اشاره می‌‌شود

الف- رابطه انجمنی

 یک رابطه انجمنی می‌‌تواند بین دو کلاس و یا چند کلاس برقرار شود. مشخصات کلی این رابطه توسط چند خصیصه تعیین می شود که عبارت است از مقدار کثرت، ترتیب، علامت جهت و مشخصه اجماع (Aggregation)

ب- رابطه در برگیری (Composition [Whole-Part])

این رابطه یک رابطه قویتر از رابطه اجماع می‌‌باشد که در آن وجود کلاس جزء وابسته به وجود کلاس کل می باشد. رابطه دربرگیری با یک خط راست که در طرف کلاس کل یک لوزی توپر قرار دارد نمایش داده می‌‌شود.

ج- رابطه کلی- اختصاصی(Generalization / Specialization)

رابطه‌‌ای است که بین یک کلاس عمومی و کلاسهای اختصاصی آن کلاس برقرار می‌‌شود. در این نوع رابطه، کلاس های اختصاصی تمامی خصوصیات کلاس عمومی را به ارث برده و علاوه برآن می‌‌توانند یکسری خصوصیات دیگر را نیز تعریف نمایند. این رابطه را رابطه ارث‌‌بری نیز می‌‌نامند.
د- رابطه وابستگی

این رابطه یک رابطه معنایی را بین دو عنصر تعریف می‌‌کند که تغییر در یک عنصر ممکن است باعث تغییراتی در عنصر دیگر شود. ازا نواع این روابط میتوان به bind , uses اشاره نمود.
هـ- رابطه Realize

رابطه‌‌ای است که بین کلاس پیاده‌‌سازی و تایپ برقرار می‌‌شود.

فهرست

چکیده ۱
مقدمه ۲
فصل اول    بررسی نمونه های مشابه
بررسی اولیه ۵
نمونه شماره یک ۶
بررسی سایت شماره یک ۸
نمونه شماره دو ۹
بررسی سایت شماره دو ۱۱
نمونه شماره سه ۱۲
بررسی سایت شماره سه ۱۴
نتیجه گیری مقایسات ۱۵
فصل دوم   معرفی ابزار ها
معرفی UML‌‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‌‌‌‌ ۱۷
تاریخچه ۱۷
دیاگرامهای UML 19
دیاگرم Use Case 20
چهار نوع رابطه در دیاگرم Use Case 21
دیاگرام کلاس ۲۲
کلاس ۲۲
روابط بین کلاسها و اشیاء ۲۴
دیاگرام تعامل ۲۵
دیاگرا ترتیب ۲۵
دیاگرام همکاری ۲۶
دیاگرام بسته ۲۷
دیاگرام حالت ۲۸
دیاگرام فعالیت ۲۹
دیاگرام آرایش قوا ۳۰
معرفی  ASPNET 31
اصول مقدماتی ASPNET 31
ASP  چیست؟ ۳۱
ASPNET  چیست ؟۳۲
دانت فریمورک ۳۲
تفاوت ها ASP کلاسیک و ASPNET 33
نصب ASPNET 34
صفحات وب ASPNET 35
ASP کلاسیک ۳۶
صفحات پویا در  ASP کلاسیک ۳۶
صفحات پویا در ASPNET 36
کنترل های سرویس دهنده ASPNET 37
کنترل های Html سرویس دهنده ۳۸
کنترل های وب سرویس دهنده ۳۸
رویدادهای دات نت ۳۹
مرجع ۴۱
معرفی SQL   ۴۴
SQL Injection به چه کار می آید؟ ۴۴
مثالی از SQL Injection 45
طراحی جدول ۴۷
فصل سوم    طراحی نمودار های NML
نمودار Use Case 49
نمودار توالی ۵۰
نمودار همکاری  ۵۱
نمودار کلاس ۵۲
نمودار حالت ۵۳
فصل چهارم    معرفی سایت
معرفی سایت ۵۵
نمای کلی صفحه اصلی سایت ۵۶
توضیحات صفحه اصلی ۵۷
ورود به سایت ۵۷
عضویت در سایت ۵۸
صفحات متفرقه ۶۱
معرفی قسمت های مختلف سایت ۶۸
سخن آخر ۸۴


فرمت فایل دانلود فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات تعداد صفحات: 88

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط