در این تحقیق به معرفی و بررسی روشهای نوین و آموزش های جدید زبان انگلیسی پرداخته می شود.
مقدمه
در امر آموزش زبان خارجی به زبان آموزان کمک می شود تا مهارت های ” شنیداری ، گفتاری ، خواندن و نوشتن ”را در خود توسعه داده و دانش ساختاری پایه و واژگان ضروری زبان را در خود تقویت نمایند. شرکت فعا ل و همکاری گروهی دانش آموزان در فرایند تدریس ، دستیابی اهداف فوق را آسان تر می سازد . از جمله موارد مورد تا کید در امر آموزش زبان عبارتند از :
1- بکار گیری دانش آموزان در فعالیت های عملی ( Practical Tasks ) مرتبط با شرایط واقعی زبان انگلیسی .
2- ارائه فرصت کافی به دانش آموزان جهت تعامل (interaction) با یکدیگر
3- بهره گیری از فعالیت های دو نفره و گروهی جهت انجام فعالیت های جمعی به گونه ای که هر دانش آموز در یک کار گروهی دارای وظیفه خاص باشد.
4- برقراری تناسب مطلوب بین فعالیت ها از نظر کاربرد صحیح زبان (accuracy ) و نیز بکارگیری روان و سلیس زبان (fluency ).
5- ایفای نقش معلمین بعنوان تسهیل کننده آموزش به گونه ای که معلم محوری در کلاس کاهش یافته و فعالیت های مبتنی بر یادگیری (Learning – directed activities ) افزایش یابد.
6- فرآیند ارزشیابی تداوم بخش فعالیت های مهارتی در آموزش و یادگیری باشد.
7- انجام کارهای گروهی ، سرودها ، بازی های زبانی و ایفای نقش در کلاس.
فهرست مطالب
مقدمه
مهارت های چهارگانه
1- مهارت شنیداری (listening )
2- مهارت گفتاری (Speaking)
3- مهارت خواندن (Reading)
4- مهارت نوشتن (Writing)
روش تدریس متون خواندنی ( Reading )
دانش واژگانی (Vocabulary)
روش تدریس لغات جدید
لغات جدید بکمک تصاویر
روش تدریس پیشنهادی نکات دستوری
روش تدریس اصوات (Phonetics )
الف- مرحله معرفی ( Presentation )
ب- مرحله تمرین (Practice )
ج- مرحله تولید( Production )
روش تدریس پیشنهادی مکالمه
الف- مرحله معرفی (Presentation )
ب- مرحله تمرین (Practice )
ج- مرحله تولید (Production )
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 13
مطالب مرتبط