مستندات فیزیک (سری اول)
مقدمه
اینجانب لیلا سادات مومنی دارای مدرک کارشناسی با — سال سابقه خدمت به عنوان دبیر فیزیک در آموزش وپرورش یکی از مدارس دبیرستانی دخترانه استان مرکزی به نام دبیرستان ——- واقع دربخش —— که تعداد دانش اموزان این مدرسه ——نفر مشغول به خدمت هستم. در نظام آموزش و پرورش هر هدف تربیتی و آموزش در نهایت به وسیله معلم تحقق مییابد. روشهای آموزش، محتوای دروس موضوعهای علمی، الگوهای تربیتی و رفتارها همه و همه به وسیله معلم به دانش آموز منتقل میشود. و از این رو در هر تحول آموزشی معلم از جایگاه و نقش کلیدی بــرخــوردار است. بنـابراین میتوان گفت که آموزش و پرورش پویا در جهان متحول و مملو از دگرگونیهای سریع، نیازمند وجود معلمانی است که مسائل و مشکلات را ببینند و درک کنند و به جستجوی علل آن پرداخته و راهکار ارائه نمایند و به تحقیق و تغییر و نوآوری رغبت و تمایل داشته و قالبهای کهنهٔ آموزشی را رها کنند و در یک کلام میتوان گفت: معلمان، معماران اصلی بنای آموزش و پرورش هستند و مصالح اصلی آن نیز کنجکاوی، تفکر، پژوهش و نوآوری و ابداع در روشها و آموزشهاست. معلم پژوهشگر معلمی است که مشکلات کلاس خود را مشاهده کرده و پژوهش خود را با وجود مشکل آغاز کند و علت یابی آن مشکلات موجبات پویایی نظام آموزشی را فراهم نماید. بنده نیز با مشاهدهٔ وجود مشکل در کلاس درسی خودم [ کلاس فیزیک در پی حل آن برآمدم.
فهرست
مقدمه 2
ارزیابی عمومی 3
وظایف شغلی 3
ـ نقاط قوت در زمینه وظایف و مسئولیتهای شغلی: 6
ـ نقاط ضعف در زمینه وظایف و مسئولیتهای شغلی: 6
اهمیت و شناخت مسئله 6
روش های انجام کار 8
تببین تجارب 18
چالشها و فرصتها 19
مشکلات 21
راهکارها 27
پیشنهادات 29
نتیجه گیری 30
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 32
مطالب مرتبط