مارکتینگ پلن شرکت پوشش مردان

مارکتینگ پلن شرکت پوشش مردان به بررسی استراتژی‌ های شرکت در زمینه تولید و فروش البسه مردانه می‌ پردازد. این برنامه با تحلیل وضعیت داخلی و خارجی شرکت، به تعیین اهداف استراتژیک و راهبرد های عملیاتی جهت دستیابی به سهم مطلوب بازار کمک می‌ کند.

مارکتینگ پلن شرکت پوشش مردان

هدف این گزارش :

هدف از نگارش این گزارش، ارایه برنامه استراتژیک شرکت ” پوشش مردان” است، برنامه ای که شرکت را از موقعیت فعلی به موقعیت مطلوب برساند یا به عبارتی ما را به چشم انداز برساند.

برای اینکه بدانیم کدام شاخص ها، چه مقدار و چگونه تغییر کنند تا به هدف مطلوب برسیم.

مزایای استفاده از آن:

شرکت را از پراکندگی پرداختن به موضوعات مختلف و در جهات مختلف به سمت هم افزایی و هم گرایی فعالیت ها سوق می دهد.

پس از تدوین این گزارش باید بتوانیم:
ـ کسب و کاری را که در آن موفق می شویم انتخاب کنیم
ـ با شناخت نقاط قوت و ضعف داخلی، بتوانیم به نحو مناسب به تهدیدها و فرصتهای محیط بیرونی پاسخ دهیم.
ـ چگونگی تخصیص منابع را به فعالیت ها و بخش های مختلف سازمان جهت تحقق اهداف کلان در قالب برنامه های عملیاتی در سطح واحد ها مشخص نماییم
ـ سمت و سوی حرکت سازمان را تعیین کنیم.

سئوالاتی که در این گزارش به آنها پاسخ داده شده است:

ـ نیات استراتژیک؟
چشم انداز؟
ماموریت شرکت؟
ـ حجم بازار چقدر است؟
ـ فروش سالیانه؟
ـ سرانه درآمد؟
ـ شاخص های غیر مالی حائز اهمیت شرکت چیست و در چه وضعیتی هستند؟
ـ نقاط قوت و ضعف شرکت چیست؟
ـ فرصت ها و تهدیهای سیاسی، اقتصادی، زیستی و تکنولوژیک شرکت و این حوزه چیست؟
ـ شاخص های اثر گذار شرکت (مالی و غیر مالی) در چه سطحی است و باید باشد؟
ـ سهم محصولات شرکت در میزان فروش و دست یابی به سهم مطلوب بازار؟
ـ مشتری های شرکت چه کسانی و کجا هستند؟
ـ منابع مالی را از کجا تامین کنیم؟

روش تهیه گزارش :

این گزارش بر مبنای اطلاعات موجود و واقعی شرکت و محیط بیرونی تهیه و برآوردها نیز بر اساس روند و پیش بینی خطی انجام شده است.

مقدمه

شرکت “پوشش مردان” در زمینه تولید و فروش البسه مردان فعالیت می نماید . این شرکت در سال 1385 تاسیس و هم اکنون در دو شاخه “کت و شلوار” و “پیراهن” تولید و فروش دارد.
این شرکت با توجه به فرهنگ، نوع پوشش، وجود بازارهای ورود و عرضه کالای خارجی و قیمت محصولات خود، استانهای تهران، البرز، قزوین، آذربایجان شرقی، چهار محال و بختیاری، مرکزی، گلستان، فارس، گیلان، مازندران، اصفهان، قــم، خوزستان، خراسان، همدان، کرمان و یزد را برای فروش محصولات خود انتخاب نموده و به عبارتی بازار هدفش، استانهای یاد شده و بویژه مراکز استانهای گفته شده است.
در این گزارش قصد داریم با تحلیل وضعیت داخلی شرکت، وضعیت محیط بیرونی، شاخص های عملکردی شرکت در حوزه های مالی و غیر مالی، راه رسیدن به چشم انداز های شرکت و مقادیر فعلی و مطلوب شاخص های مربوطه، برنامه ای را برای رسیدن به چشم انداز و نیات استراتژیک شرکت تدوین نماییم.

آشنایی کلی با این کسب و کار و تحولات آن
پوشاک از جمله اولیه ترین نیازمندی های بشر بوده و با قاطعیت میتوان سابقه آن را هم سن بشر دانست.
به همین علت می توان در اندازه گیر های بازار آن کل افراد جامعه مخاطب را (متناسب با جنسیت) در نظر گرفت و این را هم بدانیم که در هر شرایط اقتصادی و سیاسی، نیاز به لباس وجود دارد و البته متناسب با اوضاع اقتصادی و سیاسی و فرهنگی، نوع و میزان آن تغییر می کند.

این کسب و کار تا حدود دو یا سه قرن چند قرن پیش به صورت دوزندگی های بعضا شخصی و یا مدلهای بسیار محدود و شبیه به هم بوده است. لذا بخش عمده تجارت در این حوزه مربوط به پارچه و قماش بوده و نه البسه دوخته شده.

طی دو قرن اخیر، تا حد زیادی، مسایلی مانند: طراحی، رنگ، نوع پارچه، تنوع مدل و … متناسب با سطح خریدار و استفاده کننده به آن وارد شده و می توان اروپا را پیشرو این زمینه دانست.
در ایران نیز با زیاد شدن سفرهای خارجی و اعزام جوانان برای تحصیل، فرهنگ پوشش مدرن به تدریج وارد کشور شد و البته نباید فراموش کرد که سیاست رضا پهلوی در تغییر پوشش مردم از اواخر دوره قاجار به اوایل دوره پهلوی به خوبی در فیلمها و عکسهای تاریخی مشهود است. او معتقد بود مردم ایران تا نوع پوشش خود را عوض نکنند، به لحاظ فرهنگی تغییر نمی کنند و در همین دوره بود که تقریبا کت و شلوار پوشش نو و متجددانه ای تلقی شد و کم کم وارد فرهنگ پوشش مردان ایرانی شد.

اما تا اواخر دوره پهلوی و حتی دهه 60 شمسی، این صنعت شاهد تولید کننده های محدود (خیاطان و تک دوزی ها) بود و به غیر از تولید کننده هایی مانند برک که متاسفانه از بازار تقریبا خارج شدند، تولید کننده ای که بتوان آن را “برند” نامید، وجود نداشت. از اوایل دهه 70 با مطرح شدن برند “هاکوپیان” که البته سابقه ای بیش از آن داشته و دارد (اما مطرح نبود) و ورود برندهای خارجی، فرهنگ پوشش کت و شلوار مارک دار و تولید انبوه و کارخانه ای جای خود را در این حوزه باز کرد.

ساخت دستگاه های نیمه اتوماتیک و پس از آن تمام اتوماتیک و کامپیوتری نیز به عنوان یکی عوامل تکنولوژیک نقش حائز اهمیتی در تحول این صنعت داشته است.

نگاهی به تاریخچه این کسب و کار در ایران

در ایران، نوع پوشش طی تاریخ به مرور تغییراتی داشته و می توان دوره جدید و نوظهور آن که تقریبا با کم و بیش تغییری بواسطه تغییرات طبیعی مد و تغییرات سیاسی، دستخوش تغییراتی شده است را اواخر قاجار و اوایل پهلوی که نوع پوشش مردان از لباس های بلند و چین چین و کلاه قجری به کت و شلوار و پارچه فاستونی تغییر یافته، دانست.

از این دوره بود که فروشگاه های مطرح عرضه کننده پوشاک برای سطح خاصی از مشتریان بوجود آمد که البته تا مدتها به دلایل فرهنگی و اقتصادی، فراگیر نشدند و همچنان تا اواخر دهه شصت شمسی و حتی اوایل هفتاد شمسی، آقایان کما فی السابق کت شلوار خود را از خیاطان شخصی دوز تهیه می کردند و اعتقد داشتند: ” فقط خیاط شخصی دوز لباس مناسب اندام شما را می دوزد”.
اما با افزایش جمعیت، پر رنگ شدن نقش پوشش در روابط عمومی فردی و وجهه اجتماعی، ورود البسه خارجی و نمایان شدن رقابت در خوب پوشیدن، به تدریج شاهد بوجود آمدن برندها در بازار ایران شدیم.

هاکوپیان، ایکات، گراد، ماکسیم، جامعه، جامینه از برندهای ایرانی و Beneton, BOSS, BVLGARI, … از برندهای خارجی معروف این بازار هستند.
در این بین نباید از بوجود آمدن فروشگاه های زنجیره ای برندها نیز غافل شویم که نقش موثری در توسعه این بازار داشته است. همچنین ارایه خدمات پس از فروش که شاید در بازار ایران سابقه زیادی نداشته است و در این گزارش نیز خواهیم دید که یکی از چشم اندازهای این شرکت نیز کسب رضایتمندی مشتریان می باشد.

فهرست مطالب

  1. هدف این گزارش
  2. مزایای استفاده از آن
  3. سئوالاتی که در این گزارش به آنها پاسخ داده شده است
  4. روش تهیه گزارش
  5. منابع مورد استفاده در تهیه این گزارش
  6. مقدمه
  7. آشنایی کلی با این کسب و کار و تحولات آن
  8. نگاهی به تاریخچه این کسب و کار در ایران
  9. نگاهی به تاریخچه این کسب و کار در جهان
  10. اطلاعات عمومی مرتبط با این کسب و کار
  11. بررسی عوامل محیط بیرونی شامل:
    • اقتصادی و مالی
    • اجتماعی ـ فرهنگی
    • سیاسی
    • علمی و تکنولوژیکی
    • قوانین و مقررات
    • زیست محیطی
    • رفتار و خواست مشتریان
    • رفتار رقبا
  12. تحلیل فضای کسب و کار و استخراج اندازه بازار کالاها / خدمات مرتبط
  13. تدوین نقشه راه سازمان
  14. نیات استراتژیک سازمان
  15. چشم انداز، ماموریت و ارزش‌ها
  16. تحلیل شاخص‌های عملکرد سازمان
  17. تحلیل محیط بیرونی سازمان
  18. تحلیل محیط داخلی سازمان
  19. بررسی نقاط قوت، ضعف و فرصت‌ها و تهدیدهای محیطی این کسب و کار (SWOT)
  20. معرفی و تحلیل استراتژی‌های شرکت براساس تحلیل‌های انجام شده در فوق
  21. تخمین و برآورد حجم بازار این کالا در ایران
  22. آشنایی با رقبای داخلی و خارجی در ایران
  23. استراتژی‌ها و روش‌های عملیاتی رقبای عمده در ایران
  24. سایت‌ها و منابع اطلاع‌رسانی ایرانی و خارجی مرتبط با این کسب و کار
  25. سازمان‌های مرتبط با این کسب و کار
  26. نمودارها، آمار و ارقام مرتبط با این حوزه کسب و کار
  27. پارادایم‌ها، الگوها و مدل‌های اصلی مرتبط با این کسب و کار
  28. منابع و مآخذ مورد استفاده در تهیه این گزارش

فرمت فایل دانلود فرمت فایل: WORD, Excel

تعداد صفحات تعداد صفحات: 26

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط