دانلود بررسی محتوای کتابهای هنر از دیدگاه معلمین هنر معلمین هنر معلمی هنر است معلمی هنر مقاله کتاب هنر مقاله در مورد هنر مقاله در مورد هنر و ادب مقاله حکمت هنر اسلامی مقاله حکمت و هنر اسلامی مقاله خلاقیت در هنر مقاله فلسفه هنر مقاله هنری مقاله درباره هنر مقاله در مورد هنر خوشنویسی تجربیات معلم هنر تجربیات یک معلم هنر
موضوع : بررسی محتوای کتابهای هنر از دیدگاه معلمین هنر
فهرست جداول
۱ – مشخصات دبیران هنر ۳۲
۲ – میزان فعالیت های خارج از مدرسه دبیران هنر۳۳
۳ – اهمیت ضرورت داشتن کتاب هنر برای دانش آموزان ۳۳
۴ – میزان اختصاص ساعت تدریس هنر در مدارس ۳۴
۵ – آموزش بخشهای مختلف کتاب هنر توسط معلمین هنر ۳۵
۶ – روشهای تدریس کتاب هنر ۳۶
۷ – میزان علاقمندی دانش آموزان به فعالیت های هنری ۳۷
۸ – میزان تأثیر کتاب روش تدریس دربهبودجریانتدریس هنر ۳۸
۹ – میزان دسترسی دانش آموزان به ابزار و وسایل مورد نظر ۳۸
۱۰ – موجودی کتابهای هنری درکتابخانه ها ۳۹
۱۱ – مشکلات موجود درامر تدریس درس هنر ۴۰
۱۲ – تقدّم آموزش خط نستعلیق با قلم ریز قبل از آموزش با قلم ۴۱
۱۳ – تألیف کتب هنر بر اساس جنسیت ۴۱
۱۴ – گنجانیدن مسائل اقلیمی و هنرهای بومی درتألیف کتب هنر ۴۳
۱۵ – ضرورت تشکیل کلاسهای ضمن خدمت ۴۴
۱۶ – نظرات و پیشنهادات راجع به کتب هنر ۴۵
فهرست مطالب
فصل اول ـ کلیات
مقدمه ۱
بیان مسئله ۴
اهداف تحقیق ۶
اهمیت و ضرورت تحقیق ۷
سوالات تحقیق ۱۰
متغیرها و تعریف عملیاتی آنها ۱۱
فصل دوم ـ مبانی نظری تحقیق
ادبیات تحقیق ۱۶
پیشینه تحقیق ۲۵
فصل سوم – روش تحقیق
نوع تحقیق ۲۹
جامعه آماری حجم نمونه و روش نمونه گیری ۲۹
ابزار تحقیق ۲۹
روش تجزیه و تحلیل داده ها ۳۰
فصل چهارم ـ تجزیه و تحلیل داده ها
تجزیه و تحلیل داده ها ۳۲
فصل پنجم ـ بررسی یافته های تحقیق
نتیجه گیری ۴۸
محدودیت ها ۵۰
پیشنهادات ۵۱
فصل ششم ـ خلاصه تحقیق
خلاصه تحقیق ۵۳
منابع و مآخذ
فهرست منابع ۵۷
ضمائم
پرسشنامه ۵۹
مختصری از کارآموزی :
این تحقیق در سال ….. با عنوان « بررسی محتوای کتابهای هنر از دیدگاه معلمین هنر » انجام شده است در این تحقیق سوالات زیر مد نظر بوده است .
۱ـ آیا اکثریت معلمین هنر قادر به تدریس محتوای کتب درسی هنر
می باشند .
۲ـ آیا بی اهمیت بودن درس هنر در مدارس سبب بی تأثیر شدن این درس در روند رشد خلاقیت های هنری و علمی دانش آموزان شده است . جامعه آماری این تحقیق را معلمین هنر مدارس راهنمایی آموزش و پرورش ناحیه ۱ و ۳ کرج تشکیل می دهند که تعداد آنها ۱۲۰ نفر می باشد و تعداد ۸۰ نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شده اند .
اطلاعات مورد نیاز در این تحقیق بوسیله پرسشنامه جمع آوری گردیده و با استفاده از روش آمار توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است .
نتایج بدست آمده از این تحقیق بیانگر آن است که در تألیف کتب هنر باید به بهره گیری از نظریات روانشناسان مسائل تربیتی کودکان و نوجوانان، استادان و نخبگان هنری ، معلمان با تجربه درامر آموزش هنر و خود دانش آموزان همت گماشت .
در رفع کمبود معلم متخصص و مجرب کوشید و مباحث کتاب به صورت مستقیم به دانش آموزان دیکته نشود تا قوه خلاقیت دانش آموزان پرورش یابد و از شیوه های نوین طراحی فراتر از مداد استفاده شود ، به نقاشی آزاد بیشتر توجه شود .
بر اساس نتایج حاصله پیشنهاد می شود :
۱ـ آموزش کافی به معلمین هنر
۲ـ افزایش ساعات تدریس درس هنر
۳ـ فراهم آوردن مکانهای مناسب برای آموزش کارهای هنری و وسایل و ابزار مورد نیاز
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 33
مطالب مرتبط