دانلود اقدام پژوهی چالش های درس تربیت بدنی در مدارس ایران
چکیده
در بحث و تحقیق بررسی و مشکلات درس تربیت بدنی رسیدن به علل و عواملی که مانع پیشرفت در درس تربیت بدنی یعنی مشخص نمودن پارامترهای منفی خود به تنهایی شاید عامل پیشرفت نمی باشد اما زمانی این علل منفی مشخص شود مسولان می توانند نکات مثبت این رشته را تقویت و نکات منفی را ضعیف نمایند.البته با مشخص نمودن فرضیه ها و پرسش های پژوهشی که خود هر کدام می تواند یک خشت برای ساختن یک بنا باشد در جهت یک جامعه ورزشی سرآمد در میان کشورهای جهان نمونه و الگو باشد در غیر این صورت مثل گذشتگان باید در جا زد. این تحقیق با کمک دانش آموزان و همت قابل تقدیر آنها به اتمام رسید،هر چند در فرضیه سازی شاید نواقصی احساس شود اما امید است که این حقیر در تحقیقات بعدی بتوانم این کاستی ها و نواقص را پوشش دهم .سخن از فرضیه ها شد در این مبحث اشاره ای به آنها می نمایم. در بیان فرضیه سازی علل و عواملی که موجب مشکلات و نارسایی های در درس تربیت بدنی ایجاد می نمود عبارتند از برنامه ریزی های مسولین و عدم آگاهی معلمان تربیت بدنی و همچنین عدم آگاهی خانواده ها ویا به طور غیر مستقیم صدا و سیما و حتی وضعیت معیشتی معلمان عزیز درس تربیت بدنی که با تمام وجود از جان خود مایه می گذارند می توان ذکر نمود. امید است که با جمع آوری این تحقیق بتوان مشکلی از مشکلات جامعه و به ویژه آموزش و پرورش گشوده شود.
مقدمه
در این پژوهش هدف از اقدام پژوهی بحث تربیت بدنی درمدارس است که به این مبحث با موضوع (چالش های درس تربیت بدنی در مدارس ایران)میپردازیم.سلامتی جسمی انسان یکی از دغدغه های همیشگی در طول تاریخ تاکنون بوده است زیرا روح و روان در معیت جسم همیشه به تکامل و شکوفایی می رسند همچنان که می دانیم فکر سالم در بدن سالم باید جستجو کرد. بنابراین با برنامه ریزی هایی که در وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته است و اختصاص ساعاتی برای دانش آموزان به عنوان ساعت تربیت بدنی و یا بهتر بگویم ساعت ورزش خود می تواند یک انگیزه ای باشد تا هم جسم و روح را تقویت نمود و هم دانش آموزان سر حال بتوانند برای درس های دیگر با آمادگی کامل حاضر شوند. حال برای جامعه ای که بخواهد سالم بماند باید از پایین جامعه شروع کرد یعنی مدارس سطح شهر و روستاهای دور و نزدیک. شرط سلامتی جامعه مدیون ورزش و تحرک افراد جامعه به خصوص دانش اموزان که آینده سازان این مرز و بوم هستند و آن یکی شناسایی موانع و مشکلات و نارسایی های موجود در مدارس و آموزشگاه های سطح شهر و روستا و دوم تقویت نقاط مثبت دانش اموزان که ما سعی بر این داریم که در این تحقیق نقاط ضعف و مشکلات را بشناسیم تا در رفع آن نارسایی ها، مسولین و عوامل اجرایی بهتر بتوانند برنامه ریزی بنمایند.چرا که اصلاح ساختار جامعه با همکاری عموم و اقشار جامعه عملی خواهد شد.
فهرست
چکیده ۵
مقدمه ۶
بیان مسئله ۷
شواهد۱ ۸
گرداوری اطلاعات ۱۰
انتخاب راه حل ۱۱
اعتبارسنجی راه حل ۱۴
اجرای راه حل ها ۱۵
شواهد۲ ۲۰
نتیجه گیری ۲۴
پیشنهادات ۲۵
منابع ۲۸
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 29
مطالب مرتبط