خرید مقاله تجارت الکترونیک دانلود مقاله تجارت الکترونیک EDI دانلود مقاله تجارت الکترونیک pdf دانلود تحقیق مقاله تجارت الکترونیک با ترجمه دانلود مقاله تجارت الکترونیک ورد دانلود مقالات تجارت الکترونیک دانلود مقاله تجارت الکترونیکی دانلود مقاله امنیت تجارت الکترونیک
تجارت الکترونیک EDI
تجارت الکترونیک
فهرست مطالب
تجارت الکترونیک ۱
تعاریف تجارت الکترونیک ۱
پیدایش تجارت الکترونیک ۳
چارچوب نظری ۴
فناوریهای پشتیبانیکننده ۸
پیدایش و پیشرفت اینترنت ۱۱
چگونگی عرضه اطلاعات ۱۳
سطوح تماس با اینترنت ۱۴
آدرسهای اینترنت ۱۵
اطلاعات در صفحات وب ۱۶
اینترنتها و اکسترانتها ۱۸
ابزارهای اجرایی و عملیاتی ۱۹
مبادله الکترونیک دادهها ۲۰
پست الکترونیک ۲۳
ابزارهای اینترنتی ۲۴
نمابر پیشرفته ۲۵
ابزارهای صوتی ۲۵
پشتیبانی درخواست پیوسته ۲۵
انتقال پروندهها ۲۵
طراحی و تولید به کمک رایانه ۲۶
ابزارهای چندرسانهای ۲۷
تابلوهای اعلان الکترونیکی ۲۷
کنفرانسهای راهدور ۲۷
تعیین هویت به صورت خودکار ۲۸
تجارت الکترونیک واژهای است که امروزه در مقالات و ادبیات بازرگانی و تجارت و رسانههای عمومی بسیار به گوش میرسد. این پدیده نوین هم به علت نوپابودن و هم به علت کاربردها و زمینههای بسیار متنوع فعالیت، نزد مراجع گوناگون تعاریف مختلفی دارد. همچنین تجارت الکترونیک پدیدهای چندرشتهای است که ازطرفی با پیشرفتهترین مفاهیم فناوری اطلاعات و ازسوی دیگر با مباحثی مثل بازاریابی و فروش، مباحث مالی و اقتصادی و حقوقی پیوستگی دارد. از اینرو تعابیر گوناگونی از آن پدید آمده است برخی فکر میکنند تجارت الکترونیک به معنی انجام امور تجاری بدون استفاده از اسناد و مدارک کاغذی است. برخی دیگر تبلیغات بر روی اینترنت و حتی خود اینترنت را مترادف با تجارت الکترونیک میدانند. برخی دیگر تصور میکنند تجارت الکترونیک یعنی سفارش دادن کالاها و خدمات و خرید آنها بهوسیله رایانه. همه دیدگاههای بالا بخشی از مفهوم تجارت الکترونیک را پوشش میدهند اما کامل نیستند.
تعاریف تجارت الکترونیک
سازمانها و موسسات علمی و تحقیقاتی و مراکز تجاری معتبر جهانی و پژوهشگران فعال در زمینه تجارت الکترونیک چندین تعریف از تجارت الکترونیک ارائه کردهاند:
تعریف لینچ و لیندکوئیست: تجارت الکترونیک به معنای مبادله محصولات و خدمات درمقابل پول با استفاده از تواناییهای اینترنت است.
کالاکوتا و وینسون دو پژوهشگر مشهور تجارت الکترونیک در کتاب خود به نام مرزهای تجارت الکترونیک آن را اینطور تعریف میکنند: تجارت الکترونیک واژه معادلی است برای خریدوفروش محصولات، خدمات و اطلاعات بهوسیله زیرساختارهای شبکهای.
گروه کاری فناوری زیرساختارهای اطلاعاتی و کاربرد آن (۱(IITA)( یک تعریف کارکردی از تجارت الکترونیک ارائه میکند: تجارت الکترونیک ارتباطات، مدیریت دادهها و خدمات ایمنی را یکپارچه میسازد تا کاربران تجاری در سازمانهای گوناگون بتوانند به صورت خودکار اطلاعات را مبادله کند .
ولادیمیر زواس در مقاله خود بهنام ساختار و آثار کلان تجارت الکترونیک بیان میدارد: تجارت الکترونیک به معنی سهیم شدن در اطلاعات، حفظ ارتباطات تجاری و هدایت مبادلات بازرگانی بهوسیله شبکههای ارتباطی است
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 29
مطالب مرتبط