دانلود گزارش کارآموزی شرکت پارس خودرو برق خودرو و سیم کشی خودرو گزارش کارآموزی سیم کشی برق گزارش کارآموزی سیم کشی دانلود گزارش کارآموزی سیم کشی برق گزارش کارآموزی پارس خودرو گزارش کارآموزی مکانیک خودرو گزارش کارآموزی در نمایندگی ایران خودرو گزارش کارآموزی برق خودرو
دانلود گزارش کارآموزی شرکت پارس خودرو برق خودرو و سیم کشی خودرو عامل مهم برای گردش درآمدن موتور و حرکت اتومبیل نیروی برق میباشد، تا زمانی که موتور خاموش است تأمین انرژی مورد نیاز انرژی مورد نیاز بر عهده باتری میباشد ولی به محض اینکه موتور روشن میشود باید بوسیلهای باتری که دارای توان محدودی است
موضوع : گزارش کارآموزی شرکت پارس خودرو برق خودرو و سیم کشی خودرو
نخستین عامل مهم برای گردش درآمدن موتور و حرکت اتومبیل نیروی برق میباشد، تا زمانی که موتور خاموش است تأمین انرژی مورد نیاز انرژی مورد نیاز بر عهده باتری میباشد ولی به محض اینکه موتور روشن میشود باید بوسیلهای باتری که دارای توان محدودی است شارژ بشود. بعضی قطعات با همان مقدار ولتاژ تولیدی توسط باتری راهاندازی میشوند، ولی به علت تعدد مصرف کنندهها و سرعتهای مختلف سیستمی برای کنترل خودکار در مورد برق جاری نیاز است، که ولتاژ بالاتری را برای راهاندازی دیگر مصرف کنندهها تولید کند، از این روناگریز هستیم بخشی را به منظور مرتفع ساختن این هدف در موتور خودرو قرار دهیم، این وظیفه بر عهده دینام (آلترناتور) میباشد. در سیستم الکتریکی اتومبیل جریان متناوب هیچ استفادهای ندارد زیرا برای شارژ باتری و راهاندازی مدارهای الکترونیک به جریان مستقیم نیاز داریم. ولتاژ خروجی دینام نیز صرفنظر از دور موتور و برق مصرفی، باید ثایت بماند.
باتری از صفحات مثبت پراکسید سرب، صفحات منفی اسفنجی سولفوریک رقیق تشکیل میشود.
صفحههای باتری مانند شبکههای ریختهگری شده که جریان را از خود عبور میدهند. برای جلوگیری از تماس صفحات مثبت و منفی، از شبکههای پلاستیکی یا کائوچو استفاده میشود. در باتری تعداد صفحات منفی بیشتر از صفحات مثبت است. محلول داخل باتری یا همان الکترولیت از ۳۶% اسید سولفوریک و ۶۴% آب تشکیل شده که الکترولیت را اسید (آب) باتری مینامند. ولتاژ پیل را یونهایی تولید میکنند که بر اثر فشار محلول از الکترودهای وارد محلول میشود. ظرفیت باتری را با تعداد که باتری قادر به تأمین جریان است، میسنجند. باتری اتومبیل باید شرایط مهم زیر را برآورده سازد:
-برق ذخیره کند و بتواند رد زمان مناسب آن را با سرعت کافی برای استارت زدن به استارت برساند.
-استفاده از چراغ پارک را به مدت معقول امکانپذیر کند.
دینام تشکیل شده است از روتورو استاتور اساس کار آن القای الکترومغناطیسی ناشی از یک آهنربای چرخان در داخل حلقه یا حلقههای ساکنی از سیم است. آهنربای چرخان، آهنربایی الکتریکی است که از طریق دو کلکتور به آن برق میرسد. رایجترین طرح آنها را آمیچر قطب پنجهای مینامند. دینام دارای سه آرمیچر میباشد. تعداد سیم پیچهای استاتور باید با تعداد قطبهای سنگ آرمیچر برابر باشد. در بیشتر دینامها از سیم پیچها با اتصال ستاره استفاده میشود. برای استفاده از خروجی دینام به منظور پرکردن باتری و برقرسانی به قطعات برقی خودرو باید جریان خودرو باید جریان متناوب خروجی از دینام را به جریان مستقیم تبدیل کرد. به همین دلیل در داخل دینام از تعدادی دیود برای یکسو کردن جریان خروجی استفاده میکنند. برای یکسو سازی تمام موج یک دینام سه فاز شش دیود را به پوسته انتهایی دینام وصل میکنند و دیودهای منفی را روی یک صفحه آلومینیومی به نام هیت سینک نصب میکنند. در غیر این صورت برعکس عمل میکنند. اغلب در این مدارات از سه دیود مثبت دیگر هم استفاده میشود، البته در اندازه کوچکتر، به منظور اینکه جریان اندکی را برای سیم پیچهای روتور تأمین کند. امروزه گرایش در جهت ساختن دینامهایی با خروجی هر چه بیشتر است زیرا مصرف برق در اتومبیلهای جدید هر روز بیشتر میشود، مشکل اصلی که باید حل شود تولید خروجی بالا در دورههای کم موتور میباشد. یکی از راهحلها استفاده از تحریک متغیر است، اما این راه هم مشکلات خاص مکانیکی دارد. راهحل دیگر جریان است، که در آن گرایش به ساخت دینامهایی با دور بسیار بالا است که میتوانند از نسبت تحریک بالاتری استفاده کنند و در نتیجه وقتی دور موتور پایین است آنها با دور بالا کار میکنند
دانلود گزارش کارآموزی شرکت پارس خودرو برق خودرو و سیم کشی خودرو
دانلود گزارش کارآموزی برق خودرو و سیم کشی خودرو در شرکت ایران خودرو
گزارش کارآموزی مکانیک در مورد برق خودرو و سیم کشی خودرو در شرکت خودرو
کارآموزی شرکت خودرو
فهرست مطالب
فصل اول: شرکت پارس خودرو
۱-۱ تاریخچه شرکت پارس خودرو .۱
۱-۲ تولیدات شرکت از بدو تأسیس .۶
فصل دوم: برق خودرو
۲-۱ مقدمه: روند تولید برق در خودرو ۸
۲-۲ باتری ۹
۲-۳ دینام .۱۰
۲-۴ استارت ۱۳
۲-۵ سیستم جرقهزنی ۱۴
۲-۵-۱ طرز کار سیستم جرقه زنی ۱۵
۲-۵-۲ اجزای سیستم جرقه زنی ۱۶
۲-۵-۲-۱ شمع ۱۶
۲-۵-۲-۲ کویل .۱۷
۲-۵-۲-۳ دلکو .۱۸
۲-۶ سیستم تزریق سوخت .۲۱
۲-۶-۱ سنسورها ۲۳
۲-۶-۱-۱ سنسور میل بادامک ۲۳
۲-۶-۱-۲ سنسور جریان هوا .۲۴
۲-۶-۱-۳ سنسور دمای آب موتور .۲۵
۲-۶-۱-۴ سنسور ضربه .۲۵
۲-۶-۱-۵ سنسور وضعیت دریچه گاز ۲۵
۲-۶-۱-۶ سنسور دور موتور ۲۶
۲-۶-۱-۷ سنسور اکسیژن.۲۶
۲-۶-۲ انواع سیستمهای سوخت انژکتور .۲۷
۲-۶-۲-۲ سیستم K-JETRONIC 27
۲-۶-۲-۱ سیستم KE-JETRONIC 27
۲-۶-۲-۳ سیستم L-JETRONIC .28
۲-۶-۲-۴ سیستم LH-JETRONIC .28
۲-۶-۲-۵ سیستم MONO_LETRPONIC 29
۲-۶-۲-۶ سیستم MOTRONIC 29
۲-۶-۳ سیستم سوخت رسانی .۳۱
۲-۷ سیستم روشنایی و سیستمهای فرعی دیگر .۳۳
۲-۷- الف سیستم روشنایی .۳۳
۲-۷-ب سیستمهای فرعی دیگر ۳۵
۲-۷-ب-۱ برف پاککن و شیشه شوی ۳۵
۲-۷-ب-۲ بوق ۳۷
۲-۷-ب-۳ آینه برقی .۳۸
۲-۷-ب-۴ شیشه بالابر برقی .۳۹
۲-۷-ب-۵ قفل مرکزی ۳۹
۲-۷-ب-۶ شیشه گرم کن عقب ۴۰
۲-۷-ب-۷ کولر و بخاری .۴۰
۲-۷-ب-۸ سیستمهای اطلاع رسانی به راننده۴۱
فصل سوم: سیم کشی خودرو
۳-۱ مشخصات سیمها ۴۸
۳-۲ طراحی دسته سیم .۴۹
۳-۳ فیوزها .۵۰
۳-۴ لیست فیوزهای خودرو .۵۲
۳-۵ سیم کشی سرانزا ۵۵
۳-۶ تصاویر خط سیم کشی سرانزا۵۷
منابع و مراجع۶۳
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 44
مطالب مرتبط