گزارش کارآموزی مکانیک تعمیر خودرو (دانلود مقاله کارورزی رشته مکانیک) در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۳۳ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از عناوین و چکیده آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.
گزارش کارآموزی مکانیک تعمیر خودرو
کنترل یونیت موتور (ECU) سیستم سوخت رسانی و جرقه :
بخشی از گزارش کارآموزی مکانیک تعمیر خودرو
این دستگاه عملکرد خود را بر مبنای بسسیاری از اطلاعاتی که از سنسورهای مختلف دریافت می دارد تنظیم می کند و عملیات های زیر را تحت کنترل قرار می دهد .
محاسبه زمان و مراحل تنظیم پاشش :
– با تصحیح برنامه
– خود انطباقی
– موقعیت استارت زدن
– تصحیح ارتفاع ( ارتفاع محل کارکرد خودرو )
– قطع سوخت هنگام کاهش سرعت و اتصال مجدد
– تصحیح ولتاژ باتری
– تصحیح شرایط گذرا
محاسبه زمان جرقه در کویل دوبل :
– با تصحیح برنامه
– تصحیح دینامیکی
– کنترل ولتاژ کویل
عملکرد کنترل کننده های کمکی :
– پمپ بنزین برقی
– کمپرسور کولر ( سیستم تهویه )
– لامپ عیب یاب سیستم سوخت رسانی و جرقه
– سرعت سنج
– محدوده سرعت موتور
استپ موتور در وضعیت های زیر عمل می کند :
– در مرحله راه اندازی
– در دور آرام
– کنترل کردن شرایط گذرا
– بعد از خاموش کردن موتور ، ولتاژ به مدت ۴ تا ۵ ثانیه به استپ موتور داده می شود.
سنسور فشار مانیفولد هوای ورودی :
این سنسور بطور مداوم فشار درونی مانیفولد هوای ورودی را اندازه گیری میکند و از نوع پیزو الکتریک می باشد . ( یعنی با تغییرات فشار ، مقدار مقاومت الکتریکی آن تغییر می کند )
ولتاژ مثبت ۵ ولت بوسیله ECU به این سنسور اعمال می شود و این سنسور به ازای هر فشاری ، یک ولتاژ متناسب به ECU بر می گرداند .
این اطلاعات به ECU اجازه می دهد تا جریان تزریق را متناسب با وضعیت های مختلف موتور ، و با ارتفاعات مختلف وفق دهد .
همچنین این اطلاعات برای تغییر آوانس های زمان جرقه به کار می رود .
تصحیح ارتفاع :
مقدار مکش هوا در موتور نسبت به فشار اتمسفر تغییر می کند و همچنین فشار اتمسفر به ارتفاع محل کارکرد خودرو بستگی دارد . سنسور فشار ، در داخل مانیفولد هوا قرار دارد که تغییرات را محاسبه کرده و به تناسب آن زمان کنترل پاشش را تنظیم می نماید و بر اساس این تنظیم بنزین تزریق می کند . این اندازه گیری هنگامی صورت می گیرد که موتور روشن و تحت بار زیاد و در دور کم می باشد .
سنسور فشار مانیفولد هوای ورودی ( ۱۳۱۲ ) در حالت سوئیچ باز و موتور روشن در حال کار می باشد و اطلاعات فشار هوای ورودی را به ECU (1320) می دهد . این سنسور با ۵VDC کار می کند و این ولتاژ را از طریق پایه ۱۴ و سیم شماره ۱۳۵۵ از ECU ( 1320 ) دریافت می کند .
سنسور دور موتور :
سنسور دور موتور شامل یک پیچ است که دور یک هسته مغناطیسی پیچیده شده است . هنگامی که دنده های فلایویل در مقابل این سنسور قرار می گیرند ، تغییراتی در میدان مغناطیسی حاصل شده و باعث تولید یک ولتاژ متناوب a. .c می شود ، مه فرکانس و دامنه این ولتاژ متناسب با دور موتور RPM می باشد . سنسور دور موتور روی پوسته کلاچ نصب شده که در برابر ۶۰ دنده فلایویل قرار دارد . دو عدد از دندههای فلایویل برای تشخیص TDC حذف شده اند . این سنسور دور موتور را حس می کند و یک سیگنال سینوسی مطابق با دور فلایویل به ECU از طریق سیم های ۱۳۲ و ۱۳۳ ارسال می کند و از طریق همین سنسور ECU متوجه روشن شدن موتور می شود ، لازم بذکر است که سیم های ۱۳۳ و ۱۳۲ دارای شیلد منفی ( بدنه ) میباشند تا روی سیگنال ارسالی به ECU نویز نیافتد . این سنسور در زمان موتور روشن کار می کند که از این سنسور برای محاسبه زمان های احتراق استفاده می شود.
پتانسیومتر وضعیت دریچه گاز :
این پتانسیومتر وضعیت دریچه گاز را به اطلاع ECU می رساند . این اطلاعات برای تشخیص دور آرام ( در حالت آزاد بودن پدال گاز ) ، تشخیص حالت تمام گاز ( فشرده بودن کامل ، پدال گاز ) کاهش سرعت و خاموش شدن بکار می رود همچنین در حالت اضطراری سنسور فشار مانیفولد هوای ورودی خراب شده عمل می کند .
ECU به این پتانسیومتر یک ولتاژ ۵VDC می دهد گه با تغییرات دریچه گاز یک ولتاژ متناسب به ECU بر می گرداند .
این سنسور از طریق سیم های ۱۳۵۰ ، ۱۳۵۲ ، ۱۳۵۱ به پایه های ۱۴ ، ۳۰ و ۱۶ ،
ECU (1320) متصل می شود ، ضمنا این سنسور در حالت سوئیچ باز و موتور روشن کار می کند تا ECU (1320) دقیقا از موقعیت دریچه گاز مطلع می شود .
سنسور دمای هوای ورودی :
این سنسور روی بدنه دریچه گاز نصب شده و اطلاعات مربوط به دمای هوای ورودی به مانیفولد را به ECU می دهد . این سنسور از نوع (Negative Temperature Coefficient ) NTC می باشد ، و با افزایش دما ، مقدار مقاومت الکتریکی آن کاهش می یابد .
پایه ۱ سنسور ( ۱۲۴۰) به منفی ( بدنه ) احتیاج دارد که از طریق سیم شماره (۱۳۴۲) و پایه ۱۶ (ECU) تامین می شود و اطلاعات دمای هوای ورودی از طریق سیم شماره ( ۱۲۴۳) به پایه ۳۱ (ECU) داده می شود . این اطلاعات را به روش تغییرات ولتاژ بین O.4V تا ۴٫۸V به ECU بدهد و ECU (1320) بر طبق آن تصمیم گیری کند ، همچنین در زمان موتور روشن فعال می باشد و پس از خاموش شدن موتور از کار می افتد .
گزارش کارآموزی مکانیک تعمیر خودرو
فهرست مطالب گزارش کارآموزی مکانیک تعمیرات خودرو
عنوان صفحه
مقدمه
موتور XU7 JP/L/Z 1
کنترل یونیت موتور ECU 2
محاسبه زمان جرقه در کویل ۳
سنسور دور موتور ۵
سنسور دمای هوای ورودی ۷
کویل دوبل ۱۲
انژکتورها ۱۴
پیش گرمکن دریچه گاز ۱۷
لامپ عیب یاب سیستم سوخت رسانی و جرقه ۲۰
دانستنیهای عمومی خودرو ۲۲
سیستم انژکتوری ۲۶
اجزاء سیستم سوخت رسانی انژکتوری ۲۷
ECU و سیستم جرقه زنی اتومبیل ۳۱
موتور XU7 JP/L/Z
این سیستم ترکیب شده از :
۱٫ کنترل یونیت سیستم سوخت رسانی و جرقه ۲٫ باک بنزین
۳٫ پمپ بنزین برقی ۴٫ رله دوبل
۵٫ فیلتر سوخت ۶٫ انژکتور
۷٫ رگولاتور فشار بنزین ۸٫ مجرای توزیع سوخت و مانیفولد هوای ورودی
۹٫ دریچه گاز ۱۰٫ پتانسیومتر دریچه گاز
۱۱٫ استپ موتور ۱۲٫ سنسور فشار مانیفولدر
۱۳٫ سنسور دمای مایع سیستم خنک کننده موتور ۱۴٫ سنسور دور موتور
۱۵٫ کویل دوبل ۱۶٫ باتری
۱۷٫ سوئیچ اصلی ۱۸٫ لامپ عیب یاب سیستم سوخت رسانی و جرقه
۱۹٫ کانکتور اتصال به دستگاه عیب یاب ۲۰٫ سنسور دمای هوای ورودی
۲۱٫ پیش گرم کن دریچه گاز ۲۲٫ سنسور سرعت خودرو
این گزارش کارآموزی به صورت ورد (docx) می باشد و تعداد صفحات آن ۳۳ صفحه آماده پرینت می باشد
چیزی که این گزارش کارآموزی را متمایز کرده است آماده پرینت بودن گزارش کارآموزی می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد
گزارش کارآموزی را با ورژن office2007 به بالا باز کنید
گزارش کارآموزی مکانیک تعمیر خودرو به صورت فایل دانلودی می باشد شما بعد از پرداخت مبلغ مورد نظر می توانید در همان لحظه فایل را دریافت نمایید. در صورتی که به هر دلیلی موفق به پرداخت و یا دانلود نشدید از قسمت تماس با ما سایت، به ما اطلاع دهید تا در کمترین زمان ممکن به مشکلات شما رسیدگی کنیم.
هم اکنون گزارش کارآموزی مکانیک تعمیر خودرو را سفارش و دانلود نمایید
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 33
مطالب مرتبط