پروپوزال رابطه مدیریت کیفیت جامع و رضایت مشتریان

این پروپوزال در مورد رابطه مدیریت کیفیت جامع و رضایت مشتریان (رشته مدیریت) می‌ باشد. پروپوزال کامل و آماده ، نگارش حرفه ای براساس اصول پروپوزال نویسی ، منبع نویسی داخل متن و پاورقی

پروپوزال رابطه مدیریت کیفیت جامع و رضایت مشتریان

مقدمه
امروزه بسیاری از بازارها، به شدت رقابتی شده اند و برای باقی ماندن در این فضای رقابتی، سازمان ها باید کالا و خدمات با کیفیت تولید و ارائه کنند تا مشتریان رضایت مند و وفاداری کسب کنند. ایجاد و کسب مشتریان رضایت مند، هدف اصلی هر کسب و کاری می باشد؛ زیرا رابطه واضع و قویی بین کیفیت محصولات (خدمات) و رضایت مندی مشتری و سودآوری وجود دارد (دیکووا ، 2004). در واقع کلید اصلی حیات سازمان، حفظ مشتریان رضایت مند می باشد. رضایت مندی مشتری یکی از موضوعات مهم نظری و تجربی برای اکثر بازاریابان و محققان بازاریابی است که می توان آن را با عنوان جوهره موفقیت در جهان رقابتی تجارت امروزی در نظر گرفت. بنابراین اهمیت رضایت مندی و حفظ مشتری در تدوین استراتژی برای سازمان های مشتری مدار و بازار مدار را نمی توان دست کم گرفت (هنینگ و تروا ، 1997).

در این راستا و مرتبط با رضایت مشتری شاید اصطلاح مدیریت کفیت جامع ، یکی از متداولترین اصطلاحات تجارت باشد که در سال های اخیر در مورد تمامی تلاش های انجام شده برای پیشبرد کیفیت به کار گرفته شده است (جعفری و دیگران، 1383). امروزه مدیریت کیفیت فراگیر به عنوان پارادایم نوین مدیریت از سوی اندیشمندان و متخصصان حرفه ای پذیرفته شده است. زیر بنای تفکر مدیریت بر پایه بهبود مستمر کیفیت، جلب رضایت مشتریان و توجه به روند به جای تمرکز بر نتیجه استوار است (حاجی شریف، 1376).

جنبش مدیریت کیفیت جامع در صنعت تولیدی شروع شد؛ چرا که سنجش عملکرد کیفیت و تعهد به تولید محصول با کیفیت عالی در آن جا آسان تر بود. در واقع بخش تولیدی خاستگاه و مکان بسیار مناسبی برای بکار بستن مدیریت کیفیت جامع به عنوان مفاهیم بینادی کنترل کیفیت بود (ریاحی، 1381).

اما رفته رفته بر سامانه های خدماتی در بخش عمومی نیز تاثیر گذاشت. اخیراً تعداد زیادی از سازمان های بخش عمومی در صدد بر می آیند تا اصول مدیریت مبتنی بر تفکر مشتری گرایی و به قصد مورد پذیرش قرار گرفتن از سوی آنها را به کار بندند. سازمانهایی که در بخش عمومی فعالیت می کنند، مانند سازمان های مراقبت بهداشتی، دولت های محلی، پلیس، خدمات اضطراری و سایر سازمان های دولتی، پی برده اند که خدمت به مشتری و توجه به کیفیت از مقوله های مهم بازار رقابتی دهه های اخیر هستند (صیادی تورانلو؛ جمالی؛ جلال پور و بافقی، 1387). امروزه رضایت مشتری به صورت یک مساله مهم برای سازمان ها در آمده است. برنده یا بازنده بودن سازمان ها بر اساس درصدی از مشتریان که آنها را حفظ کرده اند، مشخص می شود (فیسی کاوا ، 2004).

فرست مطالب:
مقدمه
بیان مسئله
پیشینه تحقیق کامل: خارجی و داخلی
ضرورت و اهمیت موضوع
اهداف تحقیق: اهدف اصلی و فرعی
سوالات تحقیق: سوالات اصلی و فرعی
فرضیات تحقیق: فرضیات اصلی و فرعی
روش تحقیق
جامعه، نمونه ی آماری
روش تجزیه و تحلیل داده ها
جدول زمانبندی شده انجام پایان نامه
منابع فارسی کامل
منابع انگلیسی کامل


فرمت فایل دانلود فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات تعداد صفحات: 22

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط