دانلود پروپوزال بررسی و مقایسه رضایت مندی مشتریان بانکها – پروپوزال ارشد مدیریت
پروپوزال بررسی و مقایسه رضایت مندی مشتریان بانکهای متعارف (دولتی و خصوصی) و صندوقهای قرض الحسنه شهر ….
بیان مسئله:
ظهور رضایت مشتری در موسسات مالی به صورت گسترده ای تحت بررسی قرار گرفته است و تمرکز بر رضایت مشتریان هدف اولیه هر سازمانی به خصوص بانک می باشد. فهم کامل این مطلب موضوع مهمی برای محققان و مسئولان می باشد (آربور، ۲۰۰۹) محققان دریافتند اند که رضایت مشتری بخشی تاثیر گذار در انجام یک تجارت موفق است و تقریباً هیچ تجارتی نمی تواند بدون وجود رضایت در مشتریان به بقای خود ادامه دهد (یوکسل، ۲۰۱۰). تاکید محققان بر اهمیت رضایت مشتری در صنعت بانکداری و نقش آن در راه های مختلف نگهداشت مشتری غیر قابل چشم پوشی است (فارکار، ۲۰۰۸) کیفیت خدمات نقش حیاتی در موفقیت سازمان در ساخت مزیت رقابتی و افزایش قدرت رقابت ایفا میکند، جستجوی کیفیت خدمات در همه سازمان ها و به خصوص بانک ها عملی صحیح است چرا که خدمات مالی مانند دیگر خدمات ناملموس هستند (رد و آشیل، ۲۰۰۹)
رضایت مشتری از خدمات دریافتی شاخص مهمی در ارزیابی عملکرد سازمان به حساب می آید (یاسین و کورا، ۲۰۰۴) جمال و ناصر رضایت مندی مشتری را به عنوان احساس یا نگرش یک مشتری نسبت به یک محصول یا خدمات بعد از استفاده آن را تعریف می کنند (جمال و ناصر، ۲۰۰۲).
سالیان متمادی است که سنت پسندیده قرض الحسنه به شکل خود جوش و مردمی میان ایرانیان رایج است. با این حال، براساس اطلاعات موجود، نخستین صندوق قرض الحسنه به صورت نهاد مردمی و سازمان یافته در سال ۱۳۴۸ و در یکی از مساجد جنوب تهران تاسیس شد. با تصویب و اجرای قانون عملیات بانکی بدون ربا در سال ۱۳۶۳، قرض الحسنه چه در جانب تجهیز منابع و چه در جانب تخصیص منابع به بانک ها و سایر مؤسسه های مالی دولتی راه یافت. یه رغم سابقه طولانی قرض الحسنه در ایران، هنوز گزارش جامع و مطلوبی در این زمینه تدوین و منتشر نشده و به همین لحاظ در ادبیات اقتصاد اسلامی ایران و جهان مغفول مانده است.
امروزه موسسه های خصوصی قرض الحسنه با تعداد و حجم عملیات گسترده، کنار بانک های دولتی فعالیت می کنند که به مانند بانکها با هدف کسب سود اسلامی تأسیس می شوند و فعالیت می کنند.
اصلی ترین هدف اقتصاد از منظر اسلام، توجه به بخش توزیع عادلانه درآمد، کاهش فقر در جامعه و کسب رضایت مردم است. به نظر می آید صندوقهای قرض الحسنه از این جهت یعنی داشتن رضایت مردم یا مشتری، تفاوت فاحشی با بانکهای متعارف در وضعیت فعلی دارند لذا این تحقیق بنا دارد با بررسی منظم و دقیق این مسئله به بیان علمی این موضوع بپردازد.
این پروپوزال شامل موارد ذیل است:
بیان مسئله
سوابق مربوط
اهداف پژوهش
فرضیه های پژوهش
تعاریف نظری و عملیاتی مفاهیم
تعریف و تعیین جامعه
نمونه و روش نمونهگیری
نوع پژوهش و طرح تحقیق
ابزار تحقیق
روش تحلیل دادهها و روشهای آماری
منابع
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 15
مطالب مرتبط