پرسشنامه استاندارد ساختار ادراک شده کلاس درس میدلی و همکاران ۱۹۸۸
پرسشنامه ساختار ادراک شده کلاس درس توسط میدلی و همکاران در سال (۱۹۸۸) طراحی شده است. این پرسشنامه دارای ۱۴ گویه و ۳ عامل می باشد. هر گویه در طیف پنج قسمتی لیکرت از کاملا مخالفم (نمره ۱) تا کاملا موافقم (نمره ۵) با سوالاتی مانند (هدف کلاس فهم دقیق و واقعی مطالب است.) ساختار ادراک شده کلاس درس را می سنجد.
ساختار ادراک شده کلاس درس:
ساختار هدف های ادراک شده کلاس، یعنی ادراک هدفی که در کلاس به آنها تأکید می شود، بر اساس اهداف استاد شکل می گیرد، اما چگونگی تاثیر آن بر انگیزش و یادگیری دانشجویان به ادراک آنان از ساختار هدف کلاس بستگی دارد.
روایی و پایایی پرسشنامه ساختار ادراک شده کلاس درس
روایی ابزار جمع آوری داده
اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد که ما فکر می کنیم( سرمد و همکاران،۱۳۹۰). روایی پرسشنامه ساختار ادراک شده کلاس درس توسط اساتید و متخصصان این حوزه تأیید شده است.(توضیحات کامل در داخل فایل)
پایایی ابزار جمع آوری داده
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد، یعنی اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد( سرمد و همکاران،۱۳۹۰). پایایی پرسشنامه ساختار ادراک شده کلاس درس از روش آلفای کرونباخ بالای ۷۰ صدم به دست آمده است.(توضیحات کامل در داخل فایل).
پایایی و روایی: دارد
نوع فایل: زیپ
مولفه: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
تعداد صفحات: ۴
منبع: دارد
مقاله بیس: دارد
گارانتی: دارد
پرسشنامه کاملا استاندارد است
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 4
مطالب مرتبط