این پاورپوینت به معرفی مدل کارت امتیازی متوازن (BSC) و نحوه پیاده سازی آن در سازمان ها می پردازد. با تمرکز بر چهار جنبه مالی، مشتری، فرآیندهای داخلی و یادگیری و رشد، به بهبود اثربخشی مدیریت و تسهیل دستیابی به استراتژی های سازمانی کمک می کند.
مدل BSC
در دهه 1990 میلادی مدل کارت امتیازی متوازن ابتدا بعنوان یک روش نوین ارزیابی عملکرد و سپس به عنوان ابزاری جهت کمک به تحقق استراتژی و یا به عبارتی بهتر سیستمی برای مدیریت بر استراتژی، توسط رابرت کاپلان استاد صاحب نام دانشگاه هاروارد و دیوید نورتن مشاور برجسته مدیریت در امریکا مطرح شد و از سوی صاحبنظران مدیریت و مدیران سازمانها به شدت مورد استقبال قرار گرفت.
معرفی مدل BSC
توجه شرکتها به عدم توانائی سنجه های مالی در ارزیابی عملکرد صحیح سازمان
سنجه های مالی
سنجه های غیر مالی
کارت امتیازی متوازن چهارچوبی است برای تشریح فعالیتهای یک سازمان از چهار جنبه مختلف که اینکار از طریق تعدادی شاخص صورت می گیرد .
مدل ارزیابی متوازن تکنیکی جهت تبدیل استراتژی به عمل می باشد، به عبارتی دیگر مدل مزبور تکنیکی جهت عملیاتی ساختن آرمان، ماموریت، استراتژیهای سازمانها بوده و بدنبال پاسخگوئی بدین موضوع است که اساسا چه کارهائی باید انجام شود و چه شاخصهایی میبایست مورد ارزیابی قرار گیرد.
فهرست مطالب:
معرفی مدل BSC
مراحل طراحی و پیاده سازی کارت امتیازی متوازن
تهیه نقشه استراتژی
تعیین سنجه ها ، اهداف کمی و اقدامات اجرایی
تدوین برنامه های اجرایی
تجزیه و تحلیل نتایج ، بازنگری و نهایی سازی برنامه پیاده سازی
ویژگیها ، فواید و عوامل کلیدی موفقیت BSC
مدل های تلفیقی و کاربردی کارت امتیازی متوازن
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 49
مطالب مرتبط