این پاورپوینت در مورد انرژی های جایگزین در خودرو می باشد و به معرفی انرژی هایی که می توانند جایگزین سوخت خودروها شوند ، می پردازد. این تحقیق به دانشجویان رشته های محیط زیست ، مکانیک خودرو و دیگر رشته های مرتبط با آن پیشنهاد می گردد.
مقدمه
یک مهندس امریکایی به نام H.Piper در ۲۳ نوامبر ۱۹۰۵ یک ماشین هیبریدی ساخت که قادر بود طی ۱۰ ثانیه تا ۲۵ مایل شتاب بگیرد. موتور این خودرو ترکیبی از موتور بنزینی و موتور الکتریکی بود که امروزه به عنوان موتور هیبریدی شناخته می شود. Piper در سه سال و نیم بعد، اختراع خود را ثبت کرد.
اما پیشرفت سریع موتورهای احتراق داخلی با قدرت و گشتاور بالا در آن دوره، همچنین قابلیت استارت بدون هندل آنها و از همه مهم تر پایین بودن قیمت سوخت های فسیلی و مطرح نبودن آلودگی محیط زیست، سبب عدم توجه به این نوع خودروها شد. در سال ۱۹۷۰ در پی بحران های نفتی دوباره این خودروها مورد توجه قرار گرفتند ولی تا سال ۱۹۹۰ که کار اصولی با مشارکت PNEV ( Partnership for a new Generation Vehicle ) در امریکا این خودروها به طور طبیعی به طور جدی پیگیری نشدند.
خودروهای هیبرید معمولاً تلفیقی از موتور احرتاق داخلی خودروهای متداول با باتری و موتورالکتریکی یک خودرو الکتریکی هستند.
خودروهای هیبریدی به وسیله ۲ منبع انرژی توان میگیرند. یک واحد تبدیل انرژی ( همچون یک موتور احتراق یا پیل سوختی ) و یک وسیله ذخیره انرژی ( همچون باتری هل با فراخازن ها).
واحد تبدیل انرژی امکان قدرت گرفتن از بنزین، متانول، گاز طبیعی فشرده، هیدروژن یا سوخت های جایگزین دیگر را دارد. این خودروها این پتانسیل را دارند که ۲ تا ۳ برابر راندمان بالاتری نسبت به خودروهای متداول داشته باشند.
موتور اصلی این خودروها برای رانندگی در بزرگراه ها استفاده می شود و موتور الکتریکی توان اضافی را هنگام پیمودن سربالایی ها، شتاب گرفتن و مواقع دیگر که توان بالای خود را نیاز باشد فراهم می آورد.
خصوصیات خودروهای هیبرید
-انتشارات پایین و راندمان بالا
تفاوت در گازهای خروجی آنها بستگی به خودرو و پیکربندی اجزا آن دارد ولی به طور کلی خودروهای هیبرید گازهای خروجی کمتری نسبت به خودروهای معمولی دارند چرا که در موتور این خودروها یک موتور الکتریکی به همراه یک موتور احتراق داخلی کاربرد دارد وموتور الکتریکی در بسیاری از مواقع جبران کننده موتور احتراق داخلی است بنابراین:
مصرف سوخت %۵۰ و گازهای خروجی در حدود %۹۰ کاهش می یابد.
درضمن این خودروها می توانند فقط با موتور الکتریکی کار کنند که باعث کاهش آلودگی می شود.
-استفاده از موتور الکتریکی باعث می شود که به هنگام ترمز کردن الکتروموتور به مانند ژنراتور عمل کرده و ضمن کندکردن سرعت خودرو باعث شارژ باطری ها شود که این کار باعث کاهش نیروی دراگ (نیروی پسا- نیروی اصطکاک ) می شود.
– استفاده از مواد سبکتر که باعث افزایش کارایی خودروهای ترکیبی می شود.
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 67
مطالب مرتبط