پاورپوینت اصول سرپرستی در 40 اسلاید در زمستان 1402 تهیه شده که برای دانشجویان و همچنین سایر افرادی به که به مدیریت کسب و کار علاقمند هستند مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید.
بخشی از متن:
از نظر لغوی در زبان انگلیسی سرپرست از دو واژه (بزرگ گسترده بینایی) یا قدرت تصور تشکیل شده است و در زبان فارسی سرپرست مترادفبا سرور بزرگ و رئیس است وسرپرستی به معنای مواظبت و نگهداری اشخاص و اشیاء ویا سازمان ها و موسسات می باشد سرپرست کسی است که مسئولیت هدایت و اداره دیگران را عهده دار است و از طریق برقراری ارتباط ،فعالیت های سازمان را به وسیله زیر دستان به انجام می رساند سرپرستس به عنوان اولین سطح مدیریتی در سازمان تعریف میشود
جایگاه سرپرست در تیم مدیریت
برای تبیین جایگاه سرپرست ابتدا باید رده های مدیریت در سازمان را مورد بررسی قرار داد.معمولا سه سطح زیر را برای طبقه بندی سطوح مدیریت در نظر میگیرند که عبارتند از: مدیران عالی ، مدیران میانی ، مدیران عملیاتی یا سرپرستان
سرپرستی و فرمان پذیری
کارمندان که به سمتهای سرپرست منتقل میشوند، وظایف خود را از کسانی که فقط دنبال کردن دستورات هستند، به کارهایی که نیاز به تعیین تکالیف، کمک به دیگران در حل مشکلات و تصمیم گیری دارند تغییر دهند. آنها باید به طور فزایندهای از مشارکت خود در یک سیستم پیچیده از فعالیتهای سازمانی آگاه شوند و طبق آن رفتار کنند.ناظران باید درک کنند بسیاری از عوامل موجود در حوزه های نفوذ خود و از این حساسیت، انعطاف پذیری بسیار ارزشمندی دارند.
این امر آنها را قادر میسازد برای هر موقعیتی که با آن روبرو هستند کارهای درست را در زمان مناسب انجام دهند.
فهرست مطالب:
تعریف سرپرست
جایگاه سرپرست در تیم مدیریت
وظایف سرپرستی
سرپرستی و فرمان پذیری
انتخاب یک سبک برای سرپرستی
ویژگی های یک سرپرست ایده آل
سازماندهی
تقسیم کار در سازمان
تنظیم و تقسیم کار
اصول سرپرستی مبتنی بر اختیار
اصول و اسپاری
واسپاری معکوس
گروه های کاری
ویژگی تیم های موفق
سرپرستی تیم
کنترل
انواع کنترل
نقش سرپرست در تضمین و کنترل کیفیت
انواع روش های کنترل
خود کنترلی :انتخابی دیگر در کنترل
رهنمود های کیفی برای سرپرستان
بهره وری وتاثیر عوامل انسانی روی آن
جلسات ادواری با پرسنل
امتیازدهی عملکرد براساس معیار هی تعریف شده واستاندارد
اشتباهات سرپرست در ارزیابی ها
آئین نامه های کاری و پرسنلی
آئین نامه های انضباطی وبهبود کار
انگیزش
شناخت الگو های انگیزشی
آنچه سرپرست میتواند برای افزایش انگیزش کارکنان انجام بدهد
مشارکت گروهی در کارها
نظام پیشنهادات
برنامه آموزشی کارکنان
محاسبه میزان پاداش و تشویقی پرسنل
پیش نمایش اسلایدها:
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 40
مطالب مرتبط