مقاله هنر غرفه آرایی (دانلود تحقیق و مقالات رشته هنر و گرافیک) در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۸۷ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از عناوین و چکیده آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.
مقاله هنر غرفه آرایی
مقدمه:
امروزه چه در جوامع مدرن و پیشرفته و چه در جوامع با سطح کیفیت پایینتر عرصه بازرگانی وعرضه محصولات به امری مهم و بسیار حساس و رقابتی درآمده، در بررسی بیشتر این مقوله به شاخههای متعددی جهت عرضه کالا برخورد میکنیم که یکی ازمهمترین آنهاعرضه مستقیم و بدون واسطه کالا و خدمات در نمایشگاههای تخصصی میباشد.
قدمت برگزاری نمایشگاههای مختلف در سرتاسر دنیا بسیار طولانی و البته مستمر ارزیابی شده است. کشور ما ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بیش از چندین دهه است که نمایشگاههای مختلف و بین المللی در آن برگزار شده است. با توجه به موانع و مشکلاتی که اکثر وارد کنندگان کالا جهت به نمایش گذاشتن کالاهای تولیدی و خدماتی خود در سطح بین الملل دارند. برگزاری نمایشگاههای مختلف تخصصی صادراتی و بین المللی این موانع و مشکلات را آسانتر نموده و از این طریق نیز تولید کنندگان راه مطمئنتری جهت ارائه محصول خود انتخاب نمودهاند.
نمایشگاه بینالمللی تهران یکی ازبزرگترین مکانهای نمایشگاهی در ایران و خاورمیانه میباشد.
بخشهای مختلف ومتنوعی درنمایشگاه بینالمللی حضوردارند که هر کدام توانستهاند نیازهای متعدد غرفه داران و تولید کنندگان را برآورده سازند.
سازمانهای اداری، تعاون، بخش خصوصی، صادرات، تاسیسات، حراست، بازرسی همه و همه در جهت هرچه بهتر برگزار کردن نمایشگاه در سطح تخصصی و بین المللی میباشند. اگرچه که همیشه نمیتوان آنچه را درنظر داریم بیابیم.
طبقآمارها وبرآوردهای انجامشده، تنها در شهر تهران و تنها در مرکز نمایشگاههای بینالمللی سالیانه بیش از ۴۵ نمایشگاه تخصصی و بینالمللی برگزار میشود البته بعضی از نمایشگاههای بینالمللی با توجه به اینکه با شناخت بازار و نیاز تخصصی شدن آن برای اولین بار برپا میگردد، مطمئنا پاسخگوی همه توقعات و نظرات کارشناسان متخصص در آن رشته نخواهد بود.
بعضی از نمایشگاههای بینالمللی کاملا تخصصی بوده و بازدید کنندگان خاص و کارشناسان آن رشته را شامل میگردد. اما اغلب بدینگونه نیست، اگر به کمی قبلتر برگردیم میبینیم که در مقایسه با سالیان گذشته بازدید کنندگان به نمایشگاه به چشم یک مرکز تفریحی نگاه نمیکنند، هر چند که خنده دار به نظر میرسد اما به طور مثال در نمایشگاه تخصصی صنعت گاز و پتروشیمی و یا نمایشگاه رنگ و رزین و…. خانوادهها به صورت تفریحی در نمایشگاه حضور دارند، اما بسی جای تاسف است که شرکت کنندگان نمایشگاهی مخاطبین اصلی خود را در نمایشگاه نمیبینند.
اما با اندیشه مدیران نمایشگاه جهت برگزاری نمایشگاه به صورت تخصصی این مشکلات نیز بهبود یافته و میتوان مرکز نمایشگاههای بینالمللی تهران را از جهت تعدد سالنها و کیفیت سالنها به چند بخش تقسیم کرد. متراژ و ابعاد هر کدام از سالنها نیز متفاوت از یکدیگرند.
و حتی اگر غرفه دار باشید خیلی زود متوجه میشوید که بازدید کنندگان معمولا از کدام سالنها بیشتر بازدید میکنند یکی از پر بازدید کنندهترین سالنها میتوان از سالن ۳۸ یا همان سالن آلمان نام برد که معمولا در نمایشگاههای بینالمللی شرکتها و کمپانیهای خارجی جهت عرضه کالای خود و انتخاب نماینده فروش محصولات خود در ایران در این سالن مستقر میگردند.
سالن میلاد و مبنا با توجه به اینکه قابلیت اجرای همایش و کنفرانسهای مختلف را دارند میتوانند بههرچه بهتربرگزار شدننمایشگاههای تخصصی کمک کنند و همزمان با برگزاری نمایشگاه همایشهای تخصصی نیز هرچه مطلوبتر ارائه گردد.
در حال حاضر با توجه به این که نمایشگاههای بینالمللی داخلی و تخصصی اکثرا توسط خود اتحادیهها و بنیادها و یا وزارتخانههای اصناف اجرا میگردد. حضور شرکتهای دستاندر کار ضمن باعث ایجاد رقابتی شدید جهت حضور و سببی جهت بهتر و زیبا ارائه شدن محصولات گردیده است. در این میان هنر غرفه آرایی به کمک سازمانها و شرکتها آمده و آنها را در ارائه هرچه بهتر محصولات خود به مخاطبین یاری میکند. غرفه آرایی یا به نوعی همان تبلیغات محیطی گونهای از تبلیغات است که با زیر شاخه شدن از رشته معماری و ترکیب کردن تنگاتنگ خود با عرصه بازرگانی خود را به شاخهای نسبتا مجزا و دارای محدوده عمل خاص و قوانین و مقررات و حتی تکنیکهای خاص خود تبدیل شده است، به طوریکه طراحی و ساخت دکورهای نمایشگاهی به کاری پر هزینه برای شرکتها تبدیل شده است. اگرچه که همه دکوراتورها با یک قیمت کار نمیکنند اما با نوع خدمات و طراحیهایی که ارائه میدهند مشتریان خاص خود را به همراه دارند. بعضی از این دکوراتورها یا به شهرت رسیدن نوع طراحی و اجرای غرفهای که ارائه میدهند. قیمتهایی بالایی را نیز در نظر میگیرند. تا جایی که بعضی از این غرفه سازان تا متری ۳۵۰۰۰۰ هزار تومان نیز قیمت میدهند. همین امر باعث گردیده است که شرکتهای بزرگ یک صنف به غرفه آرایی بیشتر توجه داشته تا جایی که بعضا هزینههایی گزاف و سنگینی را نیز بابت این امر پرداخت مینمایند.
با توجه به این مطالب ضرورت پرداختن به هنر غرفه آرایی و آشنایی بیشتر با این هنر و رفتن به سمت قانونمند کردن آن امری بدیهی است و حتی ضرورت تبدیل شدن این هنر به یک هنر آکادمیک نیز احساس میشود. در مباحث بعدی در طول این مقاله به چگونگی شکل گیری و نحوه اجرای یک غرفه آرایی از طراحی تا اجرا میپردازیم.
هر گاه بتوانیم از نیروی تخیل به همان اندازه استفاده کنیم که از نیروی بصری استفاده کنیم هر کاری انجام پذیر است.
کارلایل
غرفه آرایی:
حرفه غرفه آرایی یا به عبارت دیگر هنر غرفه آرایی یکی از هنرهای کاربردی است که در عصر جدید در ضرورت کاربرد آن به وجود آمده است، این هنر بسیار زیاد تحت تاثیر کاربرد و امر بازرگانی قرار گرفته و به شدت از آن تبعیت میکند. به عنوان مثال برای کاهش هزینههای اجرایی خیلی از طرحها که در طراحی موجود میباشد به سمت حذف شدن سقو داده میشود.
تا به نتیجه مطلوب مشتری و غرفه آرا برسیم. در طراحی یک غرفه از تکنیکهای مختلف میتوان استفاده کرد از علائم و خطها و نقطهها بسیار میتوان ایده گرفت ولی همه اینها به ضرورت و علائق شخصی که در کار دخالت دارد بستگی دارد. به نحوه انجام یک غرفه از شکل گیری، طراحی، اجرا و حتی مراحل بعد از اجرا میپردازیم.
مشاور بازرگانی (بازاریابی):
در ابتدا برای شکل گرفتن یک غرفه، مجاب شدن صاحبان کالا یا خدماتی که در نمایشگاه شرکت کردهاند امری ضرور است. زیرا تمامی شرکتها یا سازمانهایی که در نمایشگاه شرکت میکنند بنا به سیاست بازرگانی و هزینه سالانه تبلیغاتی خود در امر غرفه آرایی شرکت نمیکنند و در نمایشگاه با استفاده از لوازم پیش ساخته نمایشگاهی و یا به صورت کرایهای شرکت میکنند. در این میان مدیرانی هستند که در این زمینه دچار تردید هستند و برای تصمیم گیری نیاز به مشاوره یا دریافت پیشنهاد دارند که در اینجا بازاریابان هستند که با تواناییهای خود در امر بازرگانی برایشان مشاوره یا پیشنهاد میدهند.
فعالیتهای بازاریابی چند سالی است که به صورت حرفهای و شغلی مجزا در ایران پا گرفتهاست. در این رشته که چند سالی است به صورت جدی در دانشگاه و رشتههای مربوط به آن اهمیت داده میشود. متاسفانه افرادی نیز مشغول به فعالیت هستند که چندان با آن ارتباط برقرار نکردند. متاسفانه برای بقای خود و کسب درآمد دست به کارهایی خارج از محدوده کاری خود میزنند ولی اکثر افرادی که در این رشته وارد شده و جای خود را تحکیم کردهاند. افرادی با تواناییهای بسیار قوی در این زمینه و گاه تحصیل کرده و بسیار فعال و پویا هستند.
در طول سابقه کاری بنا بر حسب ضرورت و شرایط کاری با بازاریابان بسیاری آشنا و همکار بودهام، از میان آنها افرادی بودهاند که به دلیل نداشتن علاقه و سواد کافی و حتی توانایی لازم و فقط در جهت کسب درآمد وارد این رشته شدهاند و متاسفانه فقط شرکتها و سازمانهای مختلف را تجربه میکنند و در اکثر موارد هم تجربه راضی کنندهای دارند. اما در سمت مقابل این افراد کسانی پا به این رشته گذاشتهاند که نه تنها بسیار قوی بلکه بعد از گذشت اندک زمانی چندین شرکت و یا سازمان یا شرایط خیلی خوب در پی خدمت گرفتن آنها هستند. این گونه افراد به چند دسته تقسیم میشوند. اولین گروه کسانی هستند که برای کسب درآمد وارد شده ولی برخلاف افراد منفور نامبرده با کار خود بسیار قوی ارتباط برقرار کرده و بنا به توانایی ذاتی خود در این مسیر قرار گرفتهاند. دوم افرادی هستند که از طریق تحصیلات و پس از گذراندن آموزشهای لازم وارد این رشته شده و با استفاده کمی از تواناییهای ذاتی در این امر ادامه حیات میدهند، گروه سوم افرادی هستند که مانند گروه قبلی تحصیلات دارند ولی نه در زمینه بازاریابی بلکه در زمینه فعالیت شرکت یا سازمانی که در آن مشغول به کار هستند، در حقیقت افراد محصلان رشتههای مختلف هستند که به جای پرداختن به رشته تحصیلی در زمینه بازرگانی رشته خود وارد بازار شدهاند. به طور کلی در همه موارد استعداد ذاتی و تواناییهای شخصی حرف اول را در این مبحث بیان میکنند.
غرفه آرایی هم از این قضیه مستثنی نیست و هر چهار گروه در این فعالیت سهیم هستند، یکی از مواردی که تا حدودی غرفه آرایی را از بقیه فعالیتهای تبلیغاتی برتری میدهد، پورسانتهای قابل ملاحظه و اندکی تخصصی بودن این رشته تا حدی که از عهده اصطلاحات و محاسبات غرفه آرایی برآیند نیز میباشد. اصطلاحاتی چون Cip- base- Center- Vip و….. پورسانتهای این رشته به دلیل عظیم بودن مقالهها و سرو کار داشتن با شرکتهای بزرگ و حتی سازمانهای دولتی میباشد که در این رشته در حدود ۸ تا ۱۰ درصد کل مبلغ قرارداد مربوط به پورسانت یک بازاریابی میشود که البته امری توافقی بین طرفین است.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده
مقدمه
کارلایل
غرفه آرایی
مشاور بازرگانی (بازاریابی)
طراحی
انتقال اطلاعات لازم به واحد طراحی
گذری بر طراحی داخلی
مختصری بر نقش رنگ در معماری
دیوارها و پیش زمینههای روشن
پنجرهها و مبلمان با زمینه رنگ و سایز متوسط
ملحقات تیره
گرافیک محیطی چیست
گرافیک فضای باز
گرافیک محیطی فضای بسته
گرافیک محیطی و تاثیر آن بر جامعه
هدف از گرافیک محیطی
اصطلاحات
انواع غرفه
Vip
Cip
انباری
طراحی یک نمونه
نحوه چیدمان نوشتهها (font)
رنگ بندی
متریال
نور پردازی
برنامههای کاربردی
علی کوره چیان
اجرای یک غرفه
مجموعه مقررات و استانداردهای واحد غرفه آرایی
لوازم کرایه
مبلمان و میز و صندلی
LCD و سیستمهای صوتی و تصویری
ویترینهای ثابت و چرخان
گزارش کار
نتیجه گیری
منابع
این مقاله به صورت ورد (docx) می باشد و تعداد صفحات آن ۸۷ صفحه آماده پرینت می باشد
چیزی که این مقاله را متمایز کرده است آماده پرینت بودن مقاله می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد
مقاله را با ورژن office2007 به بالا بازکنید
مقاله هنر غرفه آرایی به صورت فایل دانلودی می باشد شما بعد از پرداخت مبلغ مورد نظر می توانید در همان لحظه فایل را دریافت نمایید. در صورتی که به هر دلیلی موفق به پرداخت و یا دانلود نشدید از قسمت تماس با ما سایت، به ما اطلاع دهید تا در کمترین زمان ممکن به مشکلات شما رسیدگی کنیم.
هم اکنون مقاله هنر غرفه آرایی را سفارش و دانلود نمایید
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 87
مطالب مرتبط