هدف از این تحقیق بررسی مفهوم بهره وری و راه های ارتقای بهره وری از منابع انسانی با فرمت docx در قالب 27 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد.
از اوایل قرن بیستم این واژه معنای دقیق تری بعنوان رابطه بازده “ستانده” و عوامل و وسایل به كار گرفته برای تولید آن بازده (نهاده یاداده) را به دست اورد .فردی به نام ارلی در سال 1900 بهره وری را ارتباط بین بازده و وسایل به كار رفته برای تولید این بازده عنوان كرد(آسترکی، 1389: 43). درسال1950سازمان ههمكاری اقتصادی اروپاییتعریف كاملتری از بهرهوری به این شرح ارائه داد: بهره وری خارج قسمت بازده به یكی از عوامل تولید است. بدین ترتیب می توان از بهره وری سارمایه، بهره وری سرمایه گذاری، بهره وری مواد خام ، بسته به این بازده در ارتباط با سرمایه ، سرمایه گذاری با مواد خان و غیره مورد بررسی قرار گیرد ، نام برد(كاظمی ، 1381: 33).
فایر بكنت بهره وری را نسبت بین بازده و نهاده تعریف می كند. كندریك و كریمر تعریف های عملكردی ، موضعی و وظیفه ای برای بهره وری عامل منحصر یا منفرد و بهره وری جمعی و كلی عامل ها ارایه می كنند. دو عنصر حیاتی و اساسی بهره وری ، كارایی و اثر بخشی می باشد . كارایی ناظر بر اینكه داده های مختلف چگونه با هم تركیب می شوند، یا اینكه كار چگونه پیش می رود؟ كارایی، توانایی بدست آوردن محصول یا ستاده بیشتر از حداقل داده هاست. كارایی به این معنا ست كه حجم معینی از محصول با كیفیت عالی ، در كمترین زمان و یا كمترین ضایعات و غیره بدست آید. اثر بخشی ناظر است بر اینكه آیا نتایج بدست امده یا ستاده منطبق با هدفهای مورد انتظار می باشد یا خیر؟(پوتی،1993، به نقل از آسترکی،1389: 48).
فهرست مطالب
بهره وری
تاریخچه بهره وری
انواع بهره وری
سطوح بهره وری
دیدگاه های مختلف در مورد بهره وری
شاخص های بهره وری
ویژگی های بهره وری
عوامل مؤثر بر ارتقای بهره وری در سازمان
عوامل كاهش بهره وری
اركان اصلی دانش بهره وری
مشكلات بهره وری
محور بهره وری
تأثیر بهره وری در نظام اجتماعی
نقش منابع انسانی
راه های ارتقاء بهره وری نیروی انسانی
عوامل مؤثر بر افزایش بهره وری
فرهنگ بهره وری
فرهنگ بهره وری منابع انسانی
روابط انسانی و بهره وری در نظام آموزشی
نتایج تحقیقات پیشین
منابع
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 27
مطالب مرتبط