دانلود مقاله مفاهیم و واژه های اساسی در بازرگانی خارجی
مقدمه :
زنجیره کارهای اجرائی در بازرگانی خارجی در برگیرنده امور مختلف و متفاوت و در عین حال به هم پیوسته ای است که مدیران بازرگانی خارجی و تجار و کلیه اشخاص و شرکتهائی که به نحوی با واردات و صادرات کالا سر و کار دارند لزوماً از وقوف و کاربرد آن بی نیاز نمی باشند و بالطبع آگاهی از اطلاعات مورد نیاز در بازرگانی خارجی برای نامبردگان از ضروریات امر می باشد.
این جزوه با هدف ارائه مهمترین اطلاعات و مقررات و مسائل مختلف در بازرگانی خارجی تهیه شده و حاوی اطلاعات ، مفاهیم و واژه های بنیادی در مسائل اجرائی بازرگانی خارجی می باشد. که امید است مورد بهره برداری همکاران محترم و جامعه بازرگانی استان قرار گرفته شود.
فهرست مطالب
شرح صفحه
مقدمه ۱
اینکوترمز (Incoterms) ۳-۲
مناطق آزاد تجاری ۴-۳
تجارت متقابل و شیوه های مهم آن ۵-۴
صادرات و مراحل انجام آن ۷-۵
واردات و مراحل انجام آن ۱۰-۸
روشهای پرداخت در معاملات بازرگانی ۱۲-۱۱
تعاریف و اصطلاحات گمرکی ۱۴-۱۳
سیستم هماهنگ توصیف و کدگذاری کالا (HS) ۱۵-۱۴
شرایط صدور و تمدید کارت بازرگانی ۱۵-۱۸
مدارک موردنیاز جهت صدور کارت بازرگانی ۱۸-۲۱
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 24
مطالب مرتبط