مستندات ادبیات فارسی (سری دوم)
مقدمه
اینجانب فاطمه روشن دارای مدرک ——– مدت ….. سابقه خدمت در نظام مقدس آموزش و پرورش را دارم. تجارب حاضر مربوط به دبیر ادبیات آموزشگاه — میباشد که مدرسه تثبیتی من در سال 94 بود. منطقه جغرافیایی محل خدمتم در شهرستان قشم است.دبیران زبان فارسی، هنگام آموزش این درس در مقطع متوسطه، با مشکلاتی از جمله، حجم زیاد کتاب، کابردی نبودن آموزشها، نبود فرصت کافی برای پرداختن به املا و روخوانی، وجود یک کتاب با محتوای یکسان در همه رشتهها و ناهماهنگی بین مطالب کتابهای زبان فارسی 1 و 2 و 3 روبه رو هستند. یافتن راه کارهای مناسب برای این مشکلات، میتواند در آموزش زبان فارسی تأثیر گذار باشد.زبان فارسی، آیینه فرهنگ و هویت ملی ما ایرانیان است این زبان، در گذر زمان فراز و نشیبهای زیادی را طی کرده، اما همچنان جاودان مانده است. در دورههای معاصر، به دلیل گسترش ارتباطات، پیشرفتهای صنعتی و هجوم واژههای بیگانه، این زبان بیش از هر دوره ی دیگر در معرض خطر قرار گرفته است.
فهرست
مقدمه 2
ارزیابی عمومی 3
وظایف و مسئولیت های شغلی 3
نقاط قوت در زمینه وظایف و مسئولیتهای شغلی 5
نقاط ضعف در زمینه وظایف و مسئولیتهای شغلی 5
جایگاه زبان و ادبیات فارسی در مقطع متوسطه 6
روش های انجام کار 8
عناوین تجارب 19
تجربه 1 روش حل مساله: 19
تجربه 2 روش بحث گروهی: 20
تجربه 3 روش پرسش و پاسخ 21
تجربه 4 روش بارش مغزی: 22
تجربه 5 به روش تقسم موضوع: 23
تجربه 6 در روش طرح کارای تیم: 24
اقدامات خاصی 26
بیان نکات ویژه و کلیدی 26
برنامه خاص برای آینده 26
پیشنهادات اجرایی 47
پیشنهادات 48
نتیجه گیری 49
منابع 50
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 49
مطالب مرتبط