دانلود مقاله نظام آموزشی استرالیا نظام آموزشی استرالیا pdf نظام آموزشی در استرالیا نظام آموزشی کشور استرالیا تاریخچه نظام آموزشی استرالیا کتاب نظام آموزشی استرالیا مقایسه نظام آموزشی ایران و استرالیا مقایسه نظام آموزشی ایران با استرالیا نظام آموزش عالی استرالیا نظام آموزش و پرورش استرالیا
مقاله نظام آموزشی استرالیا
ملاحظات تاریخی
استرالیا ازقرون پیش ، منطقه مسکونی گروههای خاص نژادی بود ه اسـت.ایـن سـرزمین نخسـتین بـار توسـط اسپانیائیها مشاهده گردید.اما هلندیان نخستین کسانی بودندکه پای بدانجا نهادند(سال1606).نخستین انگلیسـی کـه ازجزیـره اسـترالیا دیدن کرد دمپیر بود.او آهنگ کرانه های خاوری قاره تازه راکرد.اما توفانهای سهمگین او را از راهش باز گردانـد. ناگزیر به منطقه ای قدم نهاد که قبلا بوسیله هلندیان کشف شده بود. وی دربـاره ایـن سـرزمین کتـابی نوشـت کـه اروپائیان را بدان کنجکاوتر کرد.کشف و نقشه برداری واقعـی قـاره اسـترالیا هنگـامی صـورت گرفـت کـه نیـروی دریایی بریتانیا در سال 1768 هیئتی به سرپرستی ناخدا جیمز کـوک بـه آن دیـار فرسـتاد . وی در شـرق اسـترالیا بـه مکانی رسید که اینک دماغه هیکس نام دارد و از آنجا به سوی شـمال رانـد و قـدم بـه خـاک اسـترالیا گذاشـت .در اواسط نیمه دوم قرن هجدهم یک انگلیسی از طرف دولت بریتانیا مأموریـت یافـت کـه ناوگـانی مرکـب از هشـت کشتی را که حامل محکومان زندانی بود به قاره جدید ببرد.وی به بندرگاهی که کـوک اشـاره کـرده بـود واردشـد وکمی بعد آنجا را به مهاجرنشین کوچکی تبدیل کرد که کـم کـم گسـترده شـد وپایـه و اسـاس شهرسـیدنی قعلـی گردید.سیدنی تا چندی مرکزی دور افتاده و بی بهره ازتمدن بود اما به علت وضع اقلیمی مساعد گله داری درآنجـا، رو به پیشرفت گذاشت. بعد از آن درقرن نوزدهم تعدادی ازکاشفان برای جسـتجو و پیمـودن تمـام ایـن سـرزمین بـه فعالیت پرداختند. در اوایل این قرن، فلیندرز انگلیسی به نقشه برداری سواحل این قاره پرداخت و تا یک قرن پـس از مرگ او دریانوردان از نقشه های جغرافیائی وی استفاده شایان می بردند .کار کشفیات ادامـه یافـت و انـدک انـدک استعمار انگلستان بر سراسر این قاره گسترش یافت. دو سال و نیم بعد افسری به نـام جیمـز اسـترلینگ، نزدیـک رود سودان،محل شهر پرت و بندر فرمانتل را تعیین کرد.پنجاه سال از نقشه برداری می گذشت و هنـوز کسـی از شـمال به جنوب یا از خاور به باختر این قاره سفر نکرده بود.دراین هنگام برای نخستین بار شخصی بنام آیـر بـا عـده ای از شرق به غرب استرالیا سفر کرد اما هنوز کسی از شمال به جنوب نرفته بود . بدنبال تلاشهای متعددی که توسط افراد مختلفی بدین منظور انجام شد ….
فهرست مطالب
ملاحظات تاریخی …………………………………………………………….. 7
ملاحظات جغرافیایی …………………………………………………………..13
ملاحظات سیاسی …………………………………………………………….15
ملاحظات اقتصادی ……………………………………………………………18
پول ………………………………………………………………………..20
مالیات………………………………………………………………………20
ملاحظات علمی ……………………………………………………………..22
تاریخچه آموزشی دهه 25…………………………………………………….. 1990
ارتباطات …………………………………………………………………..27
جمعیت ……………………………………………………………………29
ترکیب جمعیتی ………………………………………………………………..32
اشتغال …………………………………………………………………….34
ساعت کاری، اضافه کاری و تعطیلات ………………………………………………..34
تعطیلات عمومی ……………………………………………………………….35
تعطیلات محلی ………………………………………………………………..36
آموزش های شغلی ………………………………………………………………38
پرداخت های خانوادگی…………………………………………………………..39
انجمن های حرفه ای …………………………………………………………….40
زبان………………………………………………………………………40
دستور و واژگان ………………………………………………………………41
وابستگی و ارتباط زبانی…………………………………………………………..42
وضعیت کنونی زبان بومیان ………………………………………………………..42
سیاستهای آموزشی …………………………………………………………….43
چالشهای فراروی نظام آموزشی……………………………………………………..44
جهانی سازی……………………………………………………………………. 44
فن آوریهای ارتباطی و اطلاعاتی ………………………………………………………. 45
اصلاح بازار ـ نیاز به انعطاف پذیری و شایستگی بیشتر ……………………………………….. 45
بازسازی بازار کار ……………………………………………………………….. 46
ساختار آموزشی ………………………………………………………………47
آموزش پ یش دانشگاهی …………………………………………………………51
آموزش پیش دبستانی …………………………………………………………..52
ساختار آموزشبی ……………………………………………………………….52
خدمات مراقبتی کودکان ………………………………………………………….53
نهادهای مرکزی ……………………………………………………………….53
آموزش پایه …………………………………………………………………54
ساختار آموزشی………………………………………………………………..54
آموزش ابتدایی ……………………………………………………………….55
ساختار آموزشی………………………………………………………………..55
آموزش متوسطه ………………………………………………………………56
ساختار آموزشی………………………………………………………………..56
آموزش مقدماتی متوسطه ………………………………………………………….58
ساختار آموزشی …………………………………………………………………. 58
ارزشیابی تحصیلی ………………………………………………………………… 60
جدول زمانی مدارس ………………………………………………………………. 60
آموزش پیش دانشگاهی …………………………………………………………62
ساختار آموزشی………………………………………………………………..62
سال تحصیلی ………………………………………………………………….63
امکانات آموزشی……………………………………………………………….63
سرویس حمل و نقل مدارس …………………………………………………………. 63
تغذیه دانش آموزان………………………………………………………………… 64
ارایه کمک به والدین دانش آموزان …………………………………………………….. 64
بورسیه تحصیلی …………………………………………………………………. 64
ارایه کمک به دانش آموزان معلول ……………………………………………………… 65
آموزش عالی ………………………………………………………………..65
ساختار آموزشی………………………………………………………………..65
سال تحصیلی ………………………………………………………………….68
زبان آموزشی ………………………………………………………………….68
مقاطع آموزشی ………………………………………………………………..68
مقطع کارشناسی ………………………………………………………………… 68
مقطع کارشناسی ارشد …………………………………………………………….. 69
مقطع دکتری …………………………………………………………………… 69
مدارک تحصیلی………………………………………………………………..69
ارزشیابی مدارک تحصیلی …………………………………………………………… 70
دانشگاهها……………………………………………………………………72
انتخاب دانشگاه …………………………………………………………………. 74
پذیرش تحصیلی ………………………………………………………………..76
پذیرش دانشجویان خارجی ………………………………………………………….. 78
نهادهای دانشجویی ……………………………………………………………..82
انجمن ها و اتحادیه های ملی دانشجویی …………………………………………………. 82
ارزشیابی تحصیلی ………………………………………………………………83
سیستم نمره دهی…………………………………………………………………. 83
امکانات دانشجویی ……………………………………………………………..84
امکانات اقامتی ………………………………………………………………….. 84
خوابگاه یا خانه های مهمان …………………………………………………………. 85
مدارس شبانه روزی……………………………………………………………….. 85
آپارتمانهای دانشگاه ی …………………………………………………………….. 86
دانشکده های شبانه روزی ………………………………………………………….. 86
اشتغال دانشجویی ………………………………………………………………… 87
صدور مجوز اشتغال به کار………………………………………………………….. 87
ویزا ی دانشجویی ………………………………………………………………… 88
بیمه خدمات درمانی ………………………………………………………………. 89
کمک هزینۀ دانشجویی …………………………………………………………….. 89
اصلاحات آموزشی………………………………………………………………90
پزوهش و تحقیقات ……………………………………………………………..92
تحقیقات آموزشی ………………………………………………………………… 92
اهداف عمومی ………………………………………………………………….. 92
اولویتهای پژوهشی حوزه آموزش………………………………………………………. 92
نقاط قوت ……………………………………………………………………… 93
بودجه تحقیقاتی …………………………………………………………………. 94
آموزش معلمان……………………………………………………………….94
آموزش معلمین پیش دبستانی و ابتدایی …………………………………………………94
آموزش معلمین مقطع متوسطه ………………………………………………………96
آموزش فنی و حرفه ای ( 97……………………………………………………. ( VET
ساختار آموزشی………………………………………………………………..97
سیاستهای آموزشی……………………………………………………………. 101
سیاستهای آتی………………………………………………………………….. 102
آموزش عالی فنی و حرفه ای …………………………………………………….. 106
آموزش عالی در حوزه صنایع …………………………………………………….. 108
آموزش بزرگسالان ………………………………………………………….. 109
آموزشهای کوتاه مدت و فشرده…………………………………………………… 109
آموزش غیررسمی…………………………………………………………… 109
آموزش خصوصی…………………………………………………………….. 109
مدارس خصوصی ……………………………………………………………….. 110
آموزش عالی از راه دور ………………………………………………………… 110
پذیرش تحصیلی ……………………………………………………………. 111
مدارس آزاد ………………………………………………………………. 111
نهادهای مرکزی………………………………………………………………… 115
آموزش استثنایی ……………………………………………………………. 115
سیاستهای آموزشی……………………………………………………………. 115
مدارس تخصصی ویزه کودکان نیازمند………………………………………………. 115
همکاریهای آموزشی ………………………………………………………… 116
همکاریهای بین المللی ………………………………………………………… 116
امتیازات آموزشی …………………………………………………………… 119
اصول و اهداف آموزش ی ………………………………………………………. 121
اولویتها و علایق آموزشی ……………………………………………………… 121
قوانین آموزشی …………………………………………………………….. 122
مدیریت آموزش ی …………………………………………………………… 123
نهادهای مرکزی …………………………………………………………….. 124
بودجه و هزینه های آموزشی ……………………………………………………. 125
بودجه آموزشی مدارس آزاد ……………………………………………………… 128
بررسی تطبیقی کمکهای مالی دولت به مدارس دولتی وغیردولتی…………………………….. 129
اعتبارات دولتی بخش آموزش…………………………………………………….. 130
سرانه هزینه دانش آموزی ……………………………………………………….. 131
سیاستهای دولت در قبال هزینه های آموزشی ………………………………………….. 132
بودجه بندی آموزشی ………………………………………………………….. 132
اشتباه شاخص بودجه بندی سنتی(134 …………………………………………….. (ERI
الگوی تأمین اعتباربراساس وضعیت اجتماعی/اقتصادی(SES) مدارس………………………… 135
تامین اعتبارات کمکی مدارس……………………………………………………. 136
بودجه بندی مدارس کاتولیک ……………………………………………………. 137
دفتر اطلاع رسانی وسنجش افکار
بودجه بندی آموزشی دولتهای فدرال و محلی ………………………………………….. 137
تصویرکلی بودجه بندی جاری آموزشی ……………………………………………… 137
نقش دولتهای فدرال و محلی در تأمین مالی مدارس غیر دولتی………………………………. 140
تأمین اعتبار مدارس غیر دولتی توسط دولتهای ملی و محلی………………………………… 141
تأمین اعتبار دولتی مقاله های بزرگ آموزشی………………………………………….. 141
متوسط هزینه های جاری مدارس دولتی……………………………………………… 142
بودجه بندی جاری آموزش ایالات مختلف کشور……………………………………….. 142
142 ………………………………………… ( NEW SOUTH WALES ) ولز نیوساوت
143 ………………………………….. ( NORTHERN TERRITORY ) شمالی قلمروهای
143 ……………………………………………………(QUEENS LAND )کوئینزلند
144 ……………………………………….. ( SOUTH AUSTRALIA ) جنوبی استرالیای
ایالت تاسمانیا( 145 …………………………………………………….(TASMANIA
ایالت ویکتوریا ( 145 ………………………………………………….. (VECTORIA
146 …………………………………….. (WESTERN AUSTRALIA ) غربی استرالیای
هزینه های آموزش عالی………………………………………………………… 147
هزینه زندگی ……………………………………………………………….. 148
هزینه های دانشجویی………………………………………………………….. 149
هزینه سرانه دانشجویی …………………………………………………………. 151
هزینه های تحصیلی دانشجویان خارجی…………………………………………………. 151
نهادهای سرمایه گذار …………………………………………………………. 152
فرمت فایل: PDF
تعداد صفحات: 152
مطالب مرتبط