دانلود مقاله خلاقیت و نوآوری در شرکتها خلاقیت و نوآوری ppt تحقیق مقاله مقاله در مورد خلاقیت و نوآوری مقاله خلاقیت و نوآوری در کارآفرینی مقاله خلاقیت و نوآوری در مدیریت مقاله خلاقیت و نوآوری در سازمان مقاله ای در مورد خلاقیت و نوآوری مقاله مدیریت خلاقیت و نوآوری مقاله در خصوص خلاقیت و نوآوری دانلود مقاله خلاقیت و نوآوری
خلاقیت و نوآوری در شرکتها
فهرست مطالب
خلاقیت و نوآوری در شرکتها۱تعریف نوآوری۱اجرای نوآوری در شرکتها:۲چند توصیه برای اجرای نوآوری۵مدیریت و نو آوری۹مدیریت خلاق۱۶خلاقیت۱۶راهکارهای تقویت خلاقیت در سازمان۱۷نتیجه گیری۱۹منابع و ماخذ۲۰تعریف نوآوری
ابتدا باید روشن ساخت که نوآوری چیست و مزیتهای آن کدام است. ویلیام مامون میگوید: خبرگان کسب و کار اغلب از نوآوری به عنوان طلسمی که به شرکتها مزیت خارق العاده در مقابل رقبا میدهد یاد کرده اند و از آن بسیار تجلیل میکنند.
«پیتر دراکر» نوآوری را همانند هر فعالیت عینی در کنار نبوغ و استعداد، نیازمند دانش، توجه و سختکوشی همه دست اندرکاران میداند. او معتقد است آنچه در میان کارآفرینان مشترک یافتم نه گونه خاصی از شخصیت بلکه تعهد سیستماتیک به نوآوری بوده است. نوآوری را به مفهوم خطر پذیری و یادگیری از اشتباهات میداند و مایکل تاشمن نوآوری را بستر پیروزی در کسب و کار دانسته تامدیران در پی شناسایی سازو کار چرخه فناوری و جویبار نوآوری بتوانند به کمک انجام دگرگونیهای ناپیوسته در سازمان به امتیازهای ناشی از آنها برسند.
نوآوری هدف دار با تجزیه و تحلیل همه منابعی آغاز میشود که فرصتهای تازه در خود دارند. برای اینکه نوآوری کارآمد باشد باید سادگی آن رعایت شود و به یک نیاز پاسخ دهد.
نوآوری بیش از نبوغ ،مدیون سختکوشی و فعالیت پیگیر است و به دانش، نبوغ و تحرک و تمرکز به موضوع نیاز دارد.
خلاقیت و نوآوری، استعداد مرموز نزد افراد نیست بلکه فعالیت روزمده برای برقراری روابطی است که قبلا دیده نشده و برقراری ارتباط بین مسائلی است که به طور معمول در کنار یکدیگر قرار نمی گیرد. البته نوآوری درسایه نبوغ محض هم وجود دارد ولی بیشتر نوآوران به ویژه پیروزمندان آنها از راه جستجوی آگاهانه و هدفمند فرصتهای کمیاب به نتیجه رسیده اند
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 20
مطالب مرتبط