هدف از این تحقیق بررسی روش های ارایه بانکداری موبایلی با فرمت docx در قالب 54 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد.
با افزایش تعداد استفاده کنندگان تلفن همراه خریدها و خدماتی که به واسطه تلفن همراه صورت می پذیرد افزایش یافته است. قابلیت های موبایل باعث توجه صاحبنظران بخشهای مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نسبت به کار کردهای مختلف تلفن همراه می باشد. قابلیت هایی که با فعال کردن و ارائه آن می توان بر بخشی از مشکلات جاری فائق آمد. در کنار کارکردهای متنوع این وسیله ورود آن به عرصه تعاملات مالی از موضوعات جذابی است که به بحث این روزهای محافل بانکی و اقتصادی داخلی بدل شده است.
بانکداری از طریق تلفن همراه یکی از زیر مجموعه های بانکداری الکترونیک میباشد که به واسطه رشد تکنولوژی های پیشرفته به سرعت در حال توسعه می باشد. به هر حال امروز در شرایطی از همراه بانک سخن به میان می آیدکه این شبکه ارتباطی با طیفی متنوع از بهره برداران بیش از 35 میلیون مشترک را در سراسر کشور پوشش میدهد.
اگر بگوئیم این سطح نفوذ بیش از آنکه برخاسته از توان فنی شبکه ارتباطی کشور باشد برخاسته از حجم انبوه تقاضای غیر قابل پیش بینی مردم بوده که با وجود مقاومت های بسیار این بخش را به سمت رقابتی شدن برای تسریع جریان توسعه سوق داده است به خطا نرفته ایم .موارد مورد اشاره بیش از هر چیز تأکیدی است برقابلیت های این خدمت که می تواند در بهبود و تسریع تعاملات مالی مؤثر واقع شود.
بانکداری موبایلی از سال 1992 در اروپا مطرح و ارائه شدو در سال 1999 با ورودWAP مورد استفاده قرارگرفت. و می توان آنرا از نوظهور ترین خدمت از بانکداری الکترونیکی دانست. به طوریکه این خدمات حتی در پیشرفته ترین کشورها نیز عمری بیش از 5 یا 6 سال ندارد چرا که این خدمات با ارائه نسل های 2و3 تلفن همراه آغاز گردید. و نیز پروتکل های مورد استفاده آنها نیز در این نسلها قابل پیاده سازی است. در ایران نیز شرکت خدمات انفور ماتیک در سال 86 و87 ارائه این خدمت را به ترتیب با درخواست بانکهای صادرات وملی آغاز کرد.
در این سالها بانکهای صادرات وملی برخی خدمات را در قالب بانکداری موبایلی به مشتریان بانکهای طرف قرارداد و شرکت ارائه می کردند تا اینکه در مردادماه 89 پست بانک با انتشار خبری اعلام کرد سامانه موبایل بانک این شرکت علاوه بر ارائه خدمات بانکی از طریق پیام کوتاه این امکان را به کاربران می دهد که از طریق اینترنت تلفن همراه خود ، تمامی امور بانکی را انجام دهند به این ترتیب زمینه رشد و توسعه بانکداری موبایلی در سامانه بانکی کشور مهیا گردیده است.
فهرست مطالب
بانکداری موبایلی
مقدمه
بانکداری موبایلی
استانداردهای و پروتکل های مورد استفاده در بانکداری موبایلی
خدمات ارائه شده در بانکداری موبایلی
فناوری موبایل
روش های ارائه خدمات بانکداری موبایلی
بانکداری SMS
بانکداری WAP
بانکداری موبایلی PDA
بانکداری موبایلی با کیت ابزار – SIM
بانکداری موبایلی با جاوا
مزایای بانکداری موبایلی
معایب بانکداری موبایلی
چالشهای بانکداری موبایلی
مدیریت امنیت اطلاعات ضرورت حیاتی بانکداری موبایلی
حفاظت سه بعدی از اطلاعات سازمان
تمرکز بر امنیت
تأیید اعتبار مشتری در بانکداری موبایلی
نظارت برتداوم ارائه خدمات
قصد رفتاری در بانکداری موبایلی
سودمندی ادراک شده
سهولت استفاده ادراک شده
ریسک
ریسک پذیری
منابع ریسک
ابعاد ریسک
مدل وپیشینه تحقیق
مدل پذیرش تکنولوژی(TAM)
پیشینه تحقیق
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 54
مطالب مرتبط