فایل تجربیات دبیر کار و فناوری بصورت ورد و قابل ویرایش به اضافه سه فرم داده شده توسط آموزش پرورش بصورت کاملا عالی و تضمین شده می باشد فهرست مطالب در زیر آمده است. و بالای ۵۰ صفحه می باشد.
تجربیات دبیر کار و فناوری
مقدمه
اینجانب سال هاست به تدریس حرفه و فن و کار و فناوری در مقطع راهنمایی و متوسطه اول مشغول می باشم . هدف از این تحقیق بیان تجربیات خودم در این زمینه می باشد .
كتاب کار و فناوری بدون شك سعي در پرورش و شكوفايي استعدادها ي علمي و افزايش خلاقيت دانش آموزان مقطع راهنمایی دارد.
هدف اين كتاب ايجاد هماهنگي ميان مغز با دست، چشم و ساير اعضاي بدن از طريق انجام فعاليت هاي عملي مي باشد. دانش آموزان با انجام فعاليت هاي عملي و كارهاي گروهي با حضوردرجمع دوستان و همكلاسي ها با نظرهاي مختلفي آشنا مي شوند .اين عمل باعث تقويت روحيه ي اجتماعي وافزايش اعتماد به نفس آنان مي گردد.
یکی از بهترین راه های کسب اطلاعات در زمینه انتخاب رشته و شغل آینده دانش آموزان کتاب کار و فناوری است.تحصیل دانش آموزان در رشته هایی که علاقه ای به آن ندارند ناشی از نادیده نگرفتن اهمیت این درس در دوره راهنمایی است.
اکنون که موضوع تحول بنیادین در آموزش و پروش مطرح شده موقع آن نرسیده که به این درس بیش تر بها داده شود؟.مگر یکی از موضوعات تحول بنیادین پرداختن به آموزش های فنی نیست؟
کمبود کارگاه ها وتجهیزات کارگاهی در مدارسمتوسطه اول ٬ فقدان رسانه های آموزشی برای تدریس بهتر این رشته٬ عدم هماهنگی های لازم جهت اعزام دانش آموزان متوسطه اول برای بازدید از کارگاه های صنعتی و کارخانه ها و نیز اختصاص ندادن مبلغی از بودجه مدرسه به این درس٬ مانع رشد و بالندگی و خلاق بودن دانش آموزان شده.
از همه مسئولین و دست اندر کاران آموزش و پرورش خواهشمندیم توجه ویژه ای به این درس داشته باشند
نکات کلیدی :
تدریس – تجربیات – راهکار
فهرست مطالب
مقدمه 8
نکات کلیدی : 9
تعاریف مفاهیم کلیدی : 9
تعريف روشهاي تدريس 9
تجربه چیست؟ 9
تعریف پیشنهاد 10
حیطه وظایف دبیر کار و فناوری : 10
بیان تجربیات بنده در تدریس کار و فناوری 13
تجربه 1 : در نظر گرفتن پاداش : 13
تبیین علمی تجربه شماره یک ، پاداش دادن : 13
تشویق دانش آموزان در کلاس درس و کارگاه فناوری: 13
تجربه شماره 2 : چگونه توانستم در دانش آموزان بی علاقه و سهل انگار حسی برای انجام تکلیف برانگیزیم. 17
تجربه 3 : تمرکزروی نقاط قوت دانش اموزان 18
تجربه 4 : انواع روش های تدریس بنده در درس کار و فناوری 18
روش تدریس پودمانی: 19
ارزشیابی پودمانی : 19
تشریح مفاهیم: 19
نمره ی عملی : 19
پوشه کار: 19
روش تدریس مقاله ای : 20
ارزشیابی مقاله : 20
تبیین تجربیات : 21
برنامه های بنده به عنوان دبیر کار و فناوری : 21
بیان اقدامات خاص تدریس درس کار و فناوری 26
1- روش تدریس بنده در درس کار و فناوری 26
2 – مراحل یک بازدید یا گردش کار و فناوری 26
بیان نکات ویژه و کلیدی تدریس کار و فناوری : 27
اهداف درس کار و فناوری 27
نحوه طراحی تدریس کار و فناوری از نظر بنده : 27
چه اهدافی در تدریس درس کار و فناوری در دوره متوسطه اول مد نظر است : 28
چه کارهایی برای رسیدن به اهداف تدریس کار و فناوری انجام می دادم : 29
دسته بنده اهداف حیطه ها در تدریس درس کار و فناوری که مد نظر بنده بوده 30
الف )حيطه شناختي: 30
ب)- حيطه مهارتي 31
بیات نکات ویژه و کلیدی شماره 2 : 31
نقد و بررسی کتاب کار و فناوری پایه هفتم 31
نقد و بررسی كتاب از نظر عناصر برنامه درسی 33
1- كتاب درسی و اهداف 33
2-كتاب درسی و محتوا هماهنگی محتوا با اهداف 33
3-كتاب درسی و روشها 34
4ـ كتاب درسی و ارزشیابی 34
* نقد و بررسی شكل ظاهری كتاب: 34
* نقد و بررسی كتاب از نظر ساختاری: 35
بیان نکته ویژه و کلیدی 3 : 37
پیشنهادات: 37
الف) در مورد اولیاء : 37
ب) درمورد دانش آموزان: 38
مشکلات تدریس بنده به نوان دبیر کار و فناوری : عدم توجه به این درس 39
انواع مشکلات تدریس کار و فناوری : 40
1- کوچک بودن فضای کارگاهها 40
2- امکانات محدود کارگاهی 41
3- تعداد زیاد دانش آموزان 41
4- زمان کم برای انجام فعالیتهای عملی 42
5- دنباله دار بودن واحدهای کتابهای جدید التالیف 42
ارائه الگو حاصل تجربیات بنده در تدریس کار و فناوری : 44
مشارکت دادن فرا گیران در امر تدریس 44
ایجاد ارتباط با فرا گیران : 44
دارا بودن اعتمادبه نفس ونشاط 45
داشتن اطلاعات عمومی 45
سازماندهی دروس 45
تعیین تکلیف 46
ارائه الگو حاصل تجربیات : کارگاه خانگی 46
نتایج و پیشنهادات حاصل از تجارب 47
منابع : 49
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 50
مطالب مرتبط