پکیج (پروتکل) درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای افسردگی

دانلود تحقیق و مقالات رشته روانشناسی و علوم تربیتی با عنوان دانلود پکیج (پروتکل) درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای افسردگی در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۸۴ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

پکیج (پروتکل) درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای افسردگی

توضیحات جامع و کامل :
پکیج (پروتکل) درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای افسردگی در ۸۳ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات پکیج درمانی آموزشی روانشناسی
مبانی نظری و اصول آموزشی در جلسات درمانی
آماده سازی در ۱۲ جلسه درمانی
دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA
نمونه ای از مبانی نظری و جلسات درمانی پکیج مورد نظر:

* این پروتکل خلاصه ای از کتابچه راهبر افسردگی “راب زتل” می باشد. که جلسات درمانی آن را می بایست به شکل زیر دنبال کنید:
بررسی خلق و به روز رسانی مختصر
ارتباط دادن با جلسه قبلی
تنظیم دستور جلسه
نقد و بررسی تکلیف
تمرینات حمایتی بالقوه
خلاصه نهایی
اختصاص تکلیف
بازخورد

اطلاعات مربوط به جلسات: اهداف، راهبردهای ممکن، تکالیف و تمرین های پیشنهادی
توجه: درمانگر باید با تلاش و حرکتی متوالی، به طور مناسب از طریق انجام قسمت های چک لیست زیر به مشکلات درمانجو بپردازد، ممکن است لازم باشد ترتیب دقیق اجزاء را تغییر، و یا عنوان آن را حذف و یا دوباره اجزای خاصی را اضافه کند. لذا انتظار می رود که برخی از این اجزاء در جلسات متعددی مورد بحث قرار گیرد.

جلسه ۱
هدف:
هدف از این جلسه معرفی درماندگی خلاق است. کشف اهداف و تلاشهای ناموفق و اینکه درمانجو به این بینش برسد که راهبردهای کنترل او در مقابله با افسردگی

تا کنون ناکارآمد بوده است. درمانگر نیز به درک افسردگی از دیدگاه ACT )مانند همجوشی، راهبردهای کنترل عاطفی، فاصله از ارزشها( و ارائه آن می پردازد.

– تمرینات حمایتی بالقوه:
– کسب اهداف اساسی درمانجو
– کسب و آشنایی با تلاش های گذشته درمانجو برای به انجام رساندن اهداف
– استعاره گودال
– معرفی سیستم ناکارآمدی گذشته
– انتخاب گزینه و حرکت به سمت اینکه “کنترل به عنوان یک مشکل” است )اگر زمان اجازه دهد(

• تکلیف:
– ثبت تجربه های روزانه

تاریخچه درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد
درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد توسط استیون هیز و همکارانش در دانشگاه (کارولینای شمالی در گرینسبورو) در اواخر دهه ۱۹۷۰ و متعاقباً در دانشگاه (نوادا در رنو) آغاز شد. درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد ریشه در رفتارگرایی رادیکال دارد، اما به دلیل سوء برداشتهای فراوانی از این رویکرد کمتر با آن اصطلاحات مورد بحث و بررسی قرار می­گیرد (هیز و استروسال، ۲۰۰۴). در عوض، ACT بیانگر فلسفه­ای است که با رفتارگرایی کارکردی نامیده می­شود که بر این فرض استوار است که اعمال انسان همیشه در بافتی قرار می­گیرند که هم شامل عوامل تاریخی (تاریخ قبل از یادگیری) و هم عوامل محیطی کنونی (پیشایندها و پسایندهای موقعیتی، هنجارهای اجتماعی، مقررات) است. اعمال انسان در این رویکرد شامل تفکر و احساس است که به عنوان رفتار مفهوم­سازی می­شوند. در زبان ACT، بافت مجموعه­ای از همایندی­هاست. رفتار انسانی همیشه با رخدادها و شرایط محیطی روابط کارکردی دارد. برخی از اینها بر رفتار فرد تاثیر می­گذارند، برخی دیگر بر شعائر یک گروه یا بقای گونه­ها (هیز،‌۱۹۸۷).

درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد ادغان می­کند که انواع مختلف رفتار مثل تفکر، احساس و عمل غالباً به لحاظ کارکردی به هم مرتبط هستند. فکر کردن به اینکه «کسی مرادوست ندارد» می­تواند منجر به احساس غمگینی یا اضطراب و کناره­گیری از یک موقعیت اجتماعی شود. با این حال رخداد چنین فکری همواره کناره­گیری اجتماعی را پیش­بینی نمی­کند. هیزو همکاران بحث می­کنند که رابطه علی آشکار بین یک فکر خاص (‌هیچ کس مرا دوست ندارد) و یک رفتار خاص (‌کناره­گیری اجتماعی) نیازمند یک بافت اجتماعی/ کلامی است که در ان افکار درست و مهم پنداشته شده و رفتارهای خاص را موجب می­شوند. در بافتی که در آن افکار به عنوان «صرفِ افکار» دیده می­شوند، تاثیر آنها بر رفتار آشکار ممکن است به شدت کاهش یابد. این مساله به عوامل دیگر همچون اهداف و ارزش­های مهم (‌مثل پرورش زندگی اجتماعی فعال­تر) اجازه می­دهد تاثیر بیشتری بر رفتارها بگذارند. هیز و همکاران، درمانی تحت عنوان «فاصله­گیری همه­جانبه» ایجاد کردند که این مفروضه را زیر سوال می­برد که افکار لزوماً باید رفتارها را کنترل کنند. فاصله گیری، که به مشاهده و شناسایی افکار به صورت عینی و تمیزگذاری بین افکار و واقعیات بیرونی اشاره می­کند، قبلاً ‌توسط هولون و بک (۱۹۷۹) به عنوان «اولین قدم انتقادی» در شناخت درمانی توصیف شده بود. چرا که مراجعان را قادر می­کرد که افکارشان را ایده­هایی در نظر بگیرند که باید آزموده شوند نه به عنوان حقایق. با این حال، ‌درمان جدید هیز از شناخت درمانی مجزا شد چرا که سعی نداشت تفکر غیرواقع­گرایانه یا غیر منطقی را از طریق بازسازی شناختی تصحیح کند. در عوض، درمان وی نشان داد که فاصله گیری اولین فرایند درمانی است چرا که تاثیر افکار بر رفتارهای دیگر را تصعیف می­کند. فاصله گیری جامع، شرکت کنندگان را تشویق می­کند تا افکار افسرده­سازشان را مورد توجه قرار داده و شناسایی کنند و همزمان با داشتن این افکار درگیر رفتارهای سازگارانه شوند. تکالیف خانگی شرکت کنندگان را ترغیب می­کند تا در حضور افکاری که قبلاً مانع از انجام رفتارهای موثر می شدند، درگیر این رفتارها شوند (‌زلت وهیز، ۱۹۸۶).

بررسی­های اولیه در مورد فاصله­گیری جامع برای افسردگی، نشانگر نتایج امیدوارکننده بود. از آن پس با وجود این که بنیان­های فلسفی و علوم پایه برای درمان جدید مستحکم شد، کوشش­های بالینی متوقف شد. یک سری نشریات، مفروضه­های بافتارگرایی کارکردی را روشن کرد، نظریه زبان و شناخت انسانی تحت عنوان نظریه چهارچوب ارتباطی (RFT) ایجاد کرد که هم­اکنون پایه تجربی اساسی دارد، یک مدل آسیب شناسی روانی ارائه داد و یک راهنمای درمانی کتابچه مانند را فراهم کرد. عنوان درمان به درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد تغییر یافت تا بر پذیرش افکار و احساسات آن گونه هستند و همزمان با آن انتخاب رفتار بالقوه موثر که همسان با اهداف و ارزش­ها باشد، دلالت کند. تمرینات ذهن­آگاهی برای تسهیل آگاهی و پذیرش افکار و احساسات ادغام شده­اند.

مطالعات پیامدهای بالینی از سرگرفته شده­اند و حمایت قوی برای اثر بخشی ACT در حال فراهم شدن است. انطباق درمان با جمعیت­ها و زمینه­های بیشماری گزارش شده است. فرصت­های آموزش حرفه­ای از طرف انجمن علوم رفتاری-بافتاری پیشنهاد شده است. تاریخچه مفصل­تر ACT توسط زتل (۲۰۰۵ ارائه شده است………


فرمت فایل دانلود فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات تعداد صفحات: 84

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط