دانلود مقاله طراحی اجزا با موضوع سیستم تعلیق مقاله مقاله سیستم تعلیق خودرو مقاله در مورد سیستم تعلیق خودرو مقاله درباره سیستم تعلیق خودرو مقاله سیستم تعلیق زانتیا دانلود مقاله سیستم تعلیق خودرو دانلود مقاله درسی سیستم تعلیق خودرو مقاله در مورد سیستم تعلیق خودرو دانلود مقاله سیستم تعلیق خودرو دانلود پاورپوینت سیستم تعلیق خودرو دانلود کتاب سیستم تعلیق خودرو
مقدمه:
با پیشرفت روزافزون علم و تکنولوژی صنعت خودروسازی میتوان یکی از موارد اصلی رقابت بین شرکتهای بزرگ خودروسازی را سیستم تعلیق خودرو دانست و به دنبال آن ایمنی و راحتی سرنشین اولین عامل موثر در افزایش سود و بهره وری واقعی یک شرکت خودروسازی خواهد بود مقاله ای که در پیش خواهیم داشت نوعی سیستم تعلیق است که به واسته آن کامیونت هایی که بدنه سرنشین یا کابین سرنشین آنها جدا از بدنه و شاسی اصلی خودرو میباشد دارای این نوع خواهند بود . لازم به ذکر است که بدنه و شاسی اصلی این خودرو ها با یک لرزاننده ( shaker ) جایگزین شده است و جزئیات اجزا در نقشه ها وارد نشده است و صرفا اشکالی شماتیک برای نشان دادن المانها و نیرو ها خواهد بود . لازم به ذکر است که در محاسبات مربوطه فرکانس های بحرانی دخالت داده نشده اند زیرا با اصولی که برای ساخت یک سیستم تعلیق فرعی به کار میروند ، این سیستم صرفا برای جلوگیری از فرکانسهایی می باشد که در دامنه بحرانی نیستند و برای راحتی بیشتر سرنشینها به کار بسته می شوند .سیستم به کار گرفته شده شامل فنر و کمک فنر می باشد و اجزای دیگر موجود درنمونه واقعی به صورت طراحی کاربردی ، در این مقاله دخیل نمی باشند ، لذاهنگامی این سیستم پاسخ مناسب مهندسی و ایمنی را دربرخواهد داشت که سیستم تعلیق اصلی خودرو مناسب و در محدوده ایمن باشد و بتواند تمام ارتعاشات را تا۹۵%و بیشتر دفع کند . از این رو ما در این مقاله حداکثر جابجایی سرنشین یاهمان خیز اتاق سرنشینها نسبت به بدنه اصلی ۲cm خواهد بود . لازم به ذکراست با توضیحات مربوطه ، می توان بدنه اصلی را زمین فرض کرد و ارتعاش اصلی را نسبت به آن فرض کرد . با این اوصاف باید وزن اتاق سرنشین با حداکثر۲۰۰kg وزن سرنشین ها به اندازه ۸۰۰kg فرض کرد . این داده مربوط به نوعی کامیونت باری ساخت کشور ایران میباشد . فرض این نیرو در طراحی فنر به عنوان مقدار مقدار نیرویی است که فنر باید از همه لحاظ تحمل کند و شکم دهیدر فنر به وجود نیاید . بدیهی است که برای از بین بردن ارتعاش بوجود آمده در فنرها باید کمک فنر (shock absorber) به کار برد . طراحی و یا انتخاب یک کمک فنر استاندارد ملزوم طراحی فنر میباشد . لازم به ذکر است که ما در انجام این مقاله با انتخاب کمک فنر استاندارد پیش میرویم .
فهرست مطالب:
۱٫ مقدمه
۲٫ محاسبات و طراحی
۲-۱٫ محاسبه و طراحی فنر
۲-۲٫ محاسبه و طراحی کمک فنر
۳٫ تحلیل المانهای سیستم
۳-۱٫ نقشه دمونتاژ
۳-۲٫ نقشه ایزومتریک
۳-۳٫ نقشه نادید
مراجع
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 23
مطالب مرتبط