این پروژه آماری با موضوع ساعات استفاده دانش آموزان از کامپیوتر برای انجام فعالیت های درسی می باشد و شامل: مقدمه ، جامعه آماری و نمونه ، پرسشنامه ، نمودار میله ای ، نمودار دایره ای، نمودار مستطیلی ، نمودار چند بر ، نمودار ساقه و برگ ، جدول فراوانی ، تشخیص مد و میانه ، نمودار جعبه ای و نتیجه گیری می باشد.
این پروژه برای درس آمار دانش آموزان و همچنین دانشجویان رشته آمار ، بسیار مناسب می باشد.
مقدمه
ما می خواهیم در این بررسی ، تعداد ۵۰ دانش آموز از یک مدرسه که به صورت تصادفی انتخاب شده اند را با استفاده از محاسبات آماری، تجزیه و تحلیل کنیم و می خواهیم بدانیم در یک هفته دانش آموزان چند ساعت از کامپیوتر، برای فعالیت های درسی استفاده میکنند
در زبان انگلیسی «کامپیوتر» به ماشینی میگفتند که محاسبات ریاضی را (بدون ابزارهای کمکی مکانیکی) انجام میداد. بر اساس «واژهنامه ریشهیابی Barnhart Concise» واژه کامپیوتر در سال ۱۶۴۶ به زبان انگلیسی وارد گردید که به معنی «شخصی که محاسبه میکند» بودهاست و سپس از سال ۱۸۹۷ به ماشینهای محاسبه مکانیکی گفته میشد. در هنگام جنگ جهانی دوم «کامپیوتر» به زنان نظامی انگلیسی و آمریکایی که کارشان محاسبه مسیرهای شلیک توپهای بزرگ جنگی توسط ابزار مشابهی بود، اشاره میکرد.
در اوایل دهه ۵۰ میلادی هنوز اصطلاح ماشین حساب (computing machines) برای معرفی این ماشینها بهکار میرفت. پس از آن عبارت کوتاهتر کامپیوتر (computer) بهجای آن بهکار گرفته شد. ورود این ماشین به ایران در اوائل دهه ۱۳۴۰ بود و در فارسی از آن زمان به آن «کامپیوتر» میگفتند. واژه رایانه در دو دهه اخیر در فارسی رایج شده و بهتدریج جای «کامپیوتر» را گرفت.
برابر این واژه در زبانهای دیگر حتماً همان واژه زبان انگلیسی نیست. در زبان فرانسوی واژه “ordinateur”، که معادل «سازمانده» یا «ماشین مرتبساز» میباشد بهکار میرود. در اسپانیایی “ordenador” با معنایی مشابه استفاده میشود، همچنین در دیگر کشورهای اسپانیایی زبان computadora بصورت انگلیسیمآبانهای ادا میشود.
فهرست عناوین
مقدمه
داده ها
دامنه تغییرات
میانگین و مد
فراوانی نسبی
دسته ها
جدول فراوانی
نمودار چندبر فراوانی
نمودار دایره ای
نمودار جعبه ای
نمودار مستطیلی
نمودار میله ای
نمودار ساقه و برگ
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 17
مطالب مرتبط