این پروپوزال در مورد بررسی ارتباط سبک های هویت و هوش هیجانی با انگیزه پیشرفت می باشد. پروپوزال کامل و آماده ، نگارش حرفه ای براساس اصول پروپوزال نویسی ، منبع نویسی داخل متن و پاورقی
مقدمه
نیاز به پیشرفت یکی از نخستین انگیزه هایی است که به تفصیل مورد مطالعه قرار گرفته است (مک کلند ، اتکینسون ، کلارک ، لاول ، 1953). پژوهش درباره ی این انگیزه امروزه نیز ادامه دارد(اسپنس ، 1983). افرادی که نیاز به پیشرفت در آنها نیرومند است، می خواهند کامل شوند و عملکرد خود را بهبود بخشند.آنان وظیفه شناسند و ترجیح می دهند کارهایی را انجام بدهند که چالش برانگیز باشد و به کاری دست بزنند که ارزیابی پیشرفت آنان به نحوی، خواه با مقایسه آن با پیشرفت سایر مردم یا بر حسب ملاکهای دیگر امکان پذیر باشد.
به بیان رسمی تر، پیشرفت رفتاری مبتنی بر وظیفه است که اجازه می دهد عملکرد فرد طبق ملاکهای وضع شده ی درونی یا بیرونی مورد ارزیابی قرار گیرد که در برگیرنده ی فرد در مقایسه با دیگران است یا به نحو دیگری در بر گیرنده ی نوعی ملاکهای عالی است(اسمیت ، 1969، اسپنس و هلم رایش ، 1983، به نقل از رضوان، 1385).
دوره ی نوجوانی با هوشیاری فزاینده نسبت به دوره های هیجانی پیچیده مانند احساس گناه که از احساس خشم، احساس شرم یا احساس ترس ناشی می شود همراه است. در این دوره، نوجوان به طور روزافزون راهبردهای پیچیده را برای تنظیم مستقل هیجان ها به کار می بندد(کار ، 2007) و نوع و میزان فراوانی رفتارهای پرخطر، بر حسب سن و جنس تغییر می یابد(بایار و سایل ، 2005). هوش هیجانی، سازه ای نسبتا جذاب در ادبیات روان شناسی است.
امروزه هوش هیجانی موضوع مورد بحث بسیاری از پژوهش های مربوط به بررسی تفاوت های فردی شده و بر مطالعات مرتبط با هوش هیجانی افزوده است(پیتریدز و فورنهام ، 2004). نظریه پردازان هوش هیجانی، اعتقاد دارند افرادی که از لحاظ هیجانی بالاترند حالت های هیجانی خود را به نحو صحیح درک و ارزیابی می نمایند و می دانند چگونه و چه وقت احساسات خود را بیان نمایند و به نحو موثری خلق خود را تنظیم می نمایند.
این افراد از لحاظ اجتماعی نیز کار آمدند(سالوی، 1999، به نقل از کشاورزی ارشدی، 1388). بیگلن و بولز و همکاران (2006) با مطالعه ی ارتباط بین رفتارهای مثبت و منفی در نوجوانی دریافتند در مواردی که نشانگر رفتارهای مثبت و مطلوب است، می توان احتمال پیامد های ناشی از رفتارهای مثبت را مشخص کرد و البته همین امر درباره ی مجموعه رفتارهای منفی و احتمال پیامد های منفی ناشی از آنها نیز قابل پیش بینی است.
یکی از مهمترین مباحث دیگر در رابطه با سنین نوجوانی و جوانی ، مبحث هویت و بحران هویت است. احساس هویت در نوجوانی آغاز نمی شود و در نوجوانی هم خاتمه نمی یابد. به نظر اریکسون، هویت نهایی از همان دوران کودکی با ایجاد احساس اعتماد یا عدم اعتماد نسبت به افراد و جهان پیرامون کودک شکل می گیرد و رشد هویت ، همیشه در نوجوانی خاتمه نمی یابد. بعضی از زنان و مردان به جای اینکه خود را بیابند، بیشتر هم رنگ جماعت می شوند(رضایی فرح آبادی، 1389).
بابارا و نیومن (1967) نیز بر این نظرند که پیش از آن که هویت شخصی واحدی شکل گیرد، نوجوان ابتدا باید به یک احساس هویت گروهی با هم سالان خود دست یابد. دستیابی به هویت ، به فرد امکان می دهد تا هم احساس تعلق داشتن به گروه های اجتماعی و هم احساس فردیت را تجربه کند و برای تجربه این دو احساس، نوجوان باید دارای نقش پذیری اجتماعی باشد(غضنفری، 1387).
هویت همان پنداره فرد از خود می باشد که از طریق آن، به مفهوم یک پارچه ای از خود دست پیدا می کند و بر آن اساس در زندگی خود به قضاوت ارزشی می پردازد(بروور و گاردنر ، 1996، به نقل از حسنی، 1391). هویت را می توان در قالب هویت اجتماعی، هویت جنسی، هویت قومی، هویت دینی و … به کار گرفت.
فهرست مطالب:
مقدمه
بیان مسئله
پیشینه تحقیق کامل: خارجی و داخلی
ضرورت و اهمیت موضوع
اهداف تحقیق: اهدف اصلی و فرعی
سوالات تحقیق: سوالات اصلی و فرعی
فرضیات تحقیق: فرضیات اصلی و فرعی
روش تحقیق
جامعه، نمونه ی آماری
روش تجزیه و تحلیل داده ها
جدول زمانبندی شده انجام پایان نامه
منابع فارسی کامل
منابع انگلیسی کامل
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 29
مطالب مرتبط