پاورپوینت مديريت گستره (محدوده) پروژه Project Scope Management
فهرستي از مطالبي كه ارائه مي گردد
مقدمه
تعریف محدوده پروژه
تعریف مدیریت محدوده پروژه
محدوده در مدیریت پروژه
محدوده مبتنی بر پروژه
محدوده مبتنی بر محصول
منشور پروژه
جدول تعریف مورد تحویل دادنی DDT
منشور ساختار مورد تحویل دادنی DSC
نمودار جریان داده سطح زمینه DFD
نمودار تشخیص ویژگی های اصلی سیستم و کاربران Use Case
پروسه مدیریت پروژه
مدل كلي مديريت پروژه
محدوديتهاي سه گانه يك پروژه
فرآیند سیستماتیک برای ضبط، تعریف و نظارت بر محدودهی پروژه
فرآیند های لازم جهت مدیریت محدوده پروژه از دیدگاه PMBOK
کنترل تغییر محدوده
جمعبندی مدیریت محدوده پروژه
چه کسي تعيين مي کند که گستره پروژه چه باشد؟
در یک پروژه سازمانی یکی از اساسی ترین بخش های مدیریتی ،
مدیریت محدوده پروژه است که باعث ایجاد تفاهم و اشتراک بین مدیران و سازندگان محصول و دریافت کنندگان آن می شود.
تعریف محدوده پروژه
بخشی از برنامهریزی پروژه که شامل کشف و مستندسازی لیستی از جزئیات قابل تحویل یا ویژگیهایی میشود که قرار است در اجرای پروژه دخیل باشند.
تعریف مدیریت محدوده پروژه
مدیریت محدوده پروژه به مجموعه فرآیندهایی گفته میشود که به تایید و کنترل مواردی که باید یا نباید در پروژه باشند می پردازد.
کنترل تغییر محدوده
اسکوپ گروپ: SCOPE GROPE ناتوانی تیم پروژه در تعیین محدوده پروژه را توصیف میکند.
گسترش محدوده : افزودن ویژگیهای کوچک و درعینحال وقتگیر به پروژه
اسکوپ لیپSCOPE Leep : افزودن ویژگی موثر جدیدی ازجمله محصول یا خدمتی جدید که اساساً در محدوده پروژه مشخص نشدهاست .
تثبیت محدوده پروژه : پذیرش رسمی محدوده کامل شده پروژه توسط ذی نفعان
جمعبندی مدیریت محدوده پروژه
۱- کمی زمان برای برنامهریزی محدوده پروژه اختصاص دهید.
۲ – به سرعت، به طور موثر و با ثبات ارتباط برقرار کنید.
۳- مراقب تغییرات اساسی باشید.
۴- خود را در جای مشتری بگذارید.
۵ – محدوده پروژه را بصری کنید.
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 27
مطالب مرتبط