این فایل پاورپوینت به بررسی جامع روش های مختلف طراحی روسازی های صلب از جمله مکانیستیک، AASHTO، PCA، مایرهوف و هاردینگ، روشهای طراحی فرانسه و TRRL می پردازد. این ارائه شامل تحلیلها، روابط ریاضی و نقد و بررسی روشهای طراحی است.
مقدمه
یکی از عمدهترین هزینهها در روسازیها، مربوط به مصالح و ساخت و اجرا میباشد. برآورد این هزینهها منوط به داشتن اطلاعات کافی در مورد نوع و مقدار مصالح مصرفی به کار رفته در روسازیها است. این امر وابسته به مشخصات لایههای اجرا شده از نظر ضخامت و مصالح مصرفی میباشد که در روشهای طراحی گوناگون متفاوت است. در این ارائه، این روشهای طراحی مورد بررسی قرار میگیرد.
در روش مکانیستیک، فرض بر این است که رویه بتنی صلب، متجانس، همگن و ارتجاعی عمل میکند و بر روی بستری که شبیه سیال است، قرار دارد. بار بحرانی در سه نقطه ایجاد میشود: گوشه، لبه و داخل دال. در این روش، ابتدا ضخامت رویه بتنی فرض شده و سپس مقدار تنش خمشی در بتن و تغییر شکل لایه در اثر بارگذاری محاسبه میشود. این مقادیر نباید از حد مجاز بیشتر باشند تا روسازی بتواند عملکرد مطلوبی داشته باشد.
علاوه بر روش مکانیستیک، روشهای دیگری نیز برای طراحی روسازیهای صلب مورد استفاده قرار میگیرند. روش AASHTO یکی از روشهای پرکاربرد است که از معادلات تجربی به دست آمده از آزمایشهای راه استفاده میکند. روش PCA نیز به طراحی بر اساس خستگی و فرسایش بتن میپردازد. همچنین روشهای مایرهوف و هاردینگ و روش طراحی فرانسه نیز در این پاورپوینت مورد بررسی قرار گرفتهاند. نقد و بررسی این روشها و تطبیق آنها با شرایط محلی و اقتصادی، به انتخاب مناسبترین روش برای طراحی روسازیهای صلب کمک میکند.
فهرست مطالب
1. مقدمه
2. طراحی روسازی به روش مکانیستیک (روابط وسترگاد)
3. طراحی روسازی به روش AASHTO
4. طراحی روسازی به روش PCA
5. روش طراحی مایرهوف و هاردینگ
6. طراحی روسازی به روش فرانسه
7. روش طراحی بر طبق Road Note 29
8. طراحی روسازی به روش TRRL
9. طراحی ضخامت روسازی های پیش تنیده
10. طراحی ضخامت روسازی های بتن الیافی
11. طراحی ضخامت روسازی های بلوک بتنی
12.نقد و بررسی روشهای طراحی
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 102
مطالب مرتبط