دانلود مقاله سبکهای یادگیری و انواع آن تحقیق سبکهای یادگیری ادراکی سبکهای یادگیری کلب سبکهای یادگیری و تفکر سبکهای یادگیری و شناختی سبکهای یادگیری یونگ سبکهای یادگیری ppt سبکهای یادگیری شناختی سبکهای یادگیری pdf مقاله در مورد سبکهای یادگیری تحقیق سبکهای یادگیری مقاله سبک یادگیری تعریف سبک یادگیری تست سبک یادگیری کلب
بخشی از مقدمه:
تفاوتهای عمده ی یادگیرندگان (دانش آموزان) در یادگیری، از دید مایربه پنج دسته اصلی تقسیم شده اند که عبارتاند از: ۱٫ تفاوت در توانایی عمومی یادگیری؛ ۲٫ تفاوت در دانش اختصاصی؛ ۳٫ تفاوت در انگیزش؛ ۴٫ تفاوت در ویژگیهای جمعیت شناختی مانند: جنسیت، سن، نام، موقعیت اجتماعی-اقتصادی، قومیت و مذهب؛ ۵٫ تفاوت در سبک یادگیری (سبک شناختی) تمایل به مطالعهی تفاوتهای فردی در زمینه ی یادگیری، سالهاست که در حوزه ی تعلیم و تربیت وارد شده است. این واقعیت که افراد در فرایند یادگیری منفعل نیستند، بلکه فعال نیز عمل میکنند، زمینه ی تحقیق و تفکر روانشناسان در امر یادگیری بوده و هست. هر فردی راههای شخصی خاصی را برای انجام کارهای متفاوت خود دارد: بعضی دانش آموزان،صبح ها خوب یاد میگیرند، بعضی شبها. بعضی محیطی همراه با موسیقی ملایم و بعضی دیگر سکوت را ترجیح میدهند. بعضی دانش آموزان نیازمند آن هستند که به آنها گفته شود چه بکنند، و کجا کی و چه وقت،کاری را انجام دهند، بعضی دیگر علاقه دارند که کار را خود به عهده بگیرند، مدیریت کنند و ولی این تفاوت ناشی از سطح بهره ی هوشی یا الگوهای توانایی به خصوصی در آنها نیست، بلکه بیشتر به شیوه های ترجیحی مربوط است که افراد گوناگون برای پردازش و سازماندهی اطلاعات و برای واکنش نشان دادن به محرکات محیطی به کار میگیرند. با توجه به این که تمامی برنامه های آموزش و پرورش برای تعلیم و تربیت بهینه ی دانش آموزان اجرا میشوند، شناسایی این تفاوتها و تأثیر آنها بر رفتار و حالات این گروه، در فرایند یاددهی-یادگیری حائز اهمیت است. عواملی نظیر: انگیزش، هنجانات، سبک یادگیری، سبک تفکر و یا صفات شخصیتی دیگر میتوانند، یادگیری دانش آموزان را تحت الشعاع قرار دهند. دانستن این که هر کدام از عوامل فوق چه تأثیری در یادگیری فرد دارند، برنامه ریزان درسی را قادر میسازد که با دید عمیق تری به حوزه ی کاری خود بنگرند. علاوه بر این، مدیران معلمین و مشاورین را قادر میسازد که انسجام بهتری به فعالیتهای درون مدرسه ای بدهند.
–
فهرست مطالب:
مقدمه
تعریف سبک یادگیری
نظریه لوح سفید
نظریه شکوفایی طبیعی
نظریه اندریافت
نظریه ساختگرایی
نظریه کارگردگرایی
انواع سبکهای یادگیری
سبک یادگیری تکانشی-تکاملی
آزمون سبک یادگیری تکانشی-تأملی
نتایج تحقیقات انجام شده در رابطه با سبک یادگیری تکانشی-تأملی
تفاوت سبک یادگیری با توانایی
ویژگیهای یادگیری
تغییر در رفتار
پایداری نسبی
تواناییهای بالقوه
تجربه
یادگیری یا وراثت
انواع سبک های یادگیری یا ترجیحات یادگیری
انواع سبک یادگیری شناختی
متغییر محیطی
نتایج پژوهش های مربوط به سبک های یادگیری و تفکر
نتیجه گیری
منابع
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 25
مطالب مرتبط