دانلود مقاله ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در دوره عمومی
مقدمه :
پیشرفت تحصیلی یکی از متغیرهای اصلی آموزش و پروش است ولی میتوان از آن به عنوان شاخص عمده سنجش کیفیت آموزش و پرورش یاد کرد . معمولاً پیشرفت تحصیلی بر اساس نتایج آزمون ها مورد سنجش قرار می گیرد و نمراتی که دانش آموزان در دروس مختلف کسب می نمایند نشانی از میزان پیشرفت تحصیلی آنان تلقی می کنند .
یک مرحله از طراحی آموزش ، تعیین نظام ارزشیابی است . ارزشیابی صحیح اطلاعاتی از قبیل نقاط قوت و ضعف موجود در طرح ، صحت و دقت نحوه ارزشیابی و میزان آمادگی شاگردان برای قبول آموزشهای بعدی را در اختیار معلم قرار می دهد .
نتایج ارزشیابی تشخیص و مقایسه آن با ارزشیابی پایان تدریس می تواند معیار موثری باشد زیرا تا اطلاعات بدست آمده ، از ارزش و اعتبار بیشتری برخوردار شود . نتیجه ارزشیابی و سنجش میزان یادگیری شاگردان می تواند نمایانگر موفقیت یا عدم موفقیت برنامه آموزشی باشد . اگر نتایج ارزشیابی چندان رضایت بخش نباشد می تواند دلایل زیر را برای توجیه آن بکار برد .
۱-بیان نشدن هدف آموزش به طور صریح و روشن …
–
فهرست مطالب
مقدمه ۱
هدفهای ارزشیابی و امتحان ۳
تهیه بانک سوالات استاندارد ۴
بارم بندی سوالها ۷
تجزیه و تحلیل نتایج امتحان ۷
روش تجزیه و تحلیل نتایج امتحان ۱۲
استفاده از تجزیه و تحلیل نتایج امتحان در تدریس ۱۷
روشهای مختلف ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ۲۲
منابع و مآخذ ۲۳
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 25
مطالب مرتبط