الگوهای آموزشی دانلود تحقیق روشهای نوین تدریس دانلود مقاله روشهای نوین تدریس مقاله مقاله در مورد روشهای نوین تدریس مقاله روشهای نوین تدریس زبان انگلیسی مقاله درباره روشهای نوین تدریس تحقیق در مورد روشهای نوین تدریس انواع روشهای نوین تدریس پاورپوینت روشهای نوین تدریس مقاله روشهای نوین تدریس روشهای نوین تدریس ابتدایی روشهای نوین تدریس ریاضی دبیرستان
بخشی از متن:
جامعه در حال خیزش ما به شدت نیازمندیک دیدگاه آموزشی جدید و در عین حال شاداب است که هم نوعی «فلسفه توسعه آموزشی ـ پرورشی» باشد و هم بتواند چشم انداز روشنی از آینده آموزش کشور ترسیم نماید. شرایط جدید، ملت ها را در برابر دو دیدگاه آموزشی زیر قرار داده است:
– دیدگاه آمـــوزش با تکیه بر فناوری اطلاعاتی و ارتباطی
– دیدگاه یادگیری دائمی و مادام العمــر و ژرف
انقلاب تکنولوژی سیمای جهان را به سرعت تغییر میدهد و فناوری اطلاعات هم اکنون نیز زندگی مردم رادگرگون کرده است. خط شکنیهایی که در فناوری مواد و نانو تکنولوژی و بیوتکنولوژی روی میدهد این دگرگونیها را تشدید خواهد کرد. این تکنولوژیها نه تنها تاثیرات عمیقی بر زندگی انسان دارند بلکه چنان در هم تنیده اند که انقلاب فناوری را به انقلاب چند رشته ای تبدیل کرده اند از اینرو شتاب پیشرفت درهر زمینه مضاعف شده است. فناوری اطلاعاتی و ارتباطی ((ICT شالوده بقا و توسعه ملی کشور, در یک محیط جهانی به سرعت در حال تغییر و تحول است و همین امر ما را در پی ریزی طرحهای نو, برجسته و شوق انگیز به چالش فرا می خواند تا در پرتو آن ,منابع انسانی و زیرساخت های قابل اعتماد بنا شود و در واقع ابزارها و وسایل لازم برای برنامه ریزی, مدیریت و ارزیابی تغییرات توسعه و دستیابی به رشد پایدار مورد نظر قرار گیرد و البته از سویی نیز اطلاعات بدون ارتباطات و ارتباطات نیز بدون اطلاعات کاربرد نداشته استفاده از فناوری برای تسهیل در رفع نیازهای افراد هر جامعه بسیار مهم است.
فهرست مطالب:
کلیات
مقدمه
مرکز یادگیری کلاس درس
مواد آموزشی
شیوه ارزشیابی
نکات اساسی
شیوه های ارزشیابی
نیز مباحث و نکات اساسی (طرح کلاس درس)
روش شاگرد- استادی
روش چند حسی (مختلط)
روش حل مسئلـه
روش مقاله ای
شیوه سخنرانی
شیوه بازگویی
شیوه پرسش و پاسخ
شیوه تمرینی
شیوه بحثی
شیوه نمایشی
شیوه آزمایشی (روش اجرا کردن یا یادگیری بوسیله عمل)
شیوه گردش علمی
استفاده از منابع دیداری و شنیداری
الگوی کاوشگری به شیوه حقوقی
الگوی آموختن کنترل خود
الگوی ایفای نقش
روش کارگاهـی
روش سخنرانی
سمینار
کنفرانس
سمپوزیوم
روش تدریس کارگاهی
مرحله ارایه درس کوتاه
مرحله فعالیت و کار
مرحله مشارکت
مرحله درسی کوتاه و فشرده
مرحله فعالیت گروهی و انجام وظایف انفرادی
مرحله مشارکت و جمع بندی
الگوی دریافت مفهوم
الگوی تفکر استقرایی
الگوی آموزش کاوشگری
الگوی پیش سازمان دهنده
الگوی یادسپاری
الگوی رشد عقلی
الگوی کاوشگری علمی
الگوی تدریس غیر مستقیم
الگوی بدایع پردازی (افزایش تفکر خلاق)
الگوی آگاهی یابی
الگوی دیدار در کلاس درس
الگوی پژوهش گروهی (تفحص گروهی)
الگوی آموزش آزمایشگاهی
الگوی کاوشگری علوم اجتماعی
الگوی یادگیری درحد تسلط آموزش مستقیم (نظریه اجتماعی یادگیری)
الگوی آموزش برای رشد مفهوم و مهارت
منبع
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 38
مطالب مرتبط