کارآفرینی طرح تجاری کارخانه صنعتی آلیاژ

مقاله کارآفرینی طرح تجاری کارخانه صنعتی آلیاژ

دانلود مقاله کارآفرینی طرح تجاری کارخانه صنعتی آلیاژ

مقاله کارآفرینی طرح تجاری کارخانه صنعتی آلیاژ در ۱۰ صفحه ورد قابل ویرایش
۲-خلاصه اجرایی :
این طرح تجاری به منظور کسب در آمد بیشتر جهت افزایش ظرفیت تولید و قبول سفارشات متعدد دیگری از شرکت ساپکو ( در کوتاه مدت ) و قبول سفارش مشتریان دیگری ( در دراز مدت ) که این افزایش ظرفیت درگرو افزایش زیر بنای تولیدی و اداری کارخانه و افزایش امکانات و تجهیزات و ماشین آلات امکان پذیر می باشد تهیه شده است .

کارخانه صنعتی آلیاژ بمنظور تولید قطعات خودرو تأسیس و در حال حاظر تولید منیفولد هوای پیکان و فروش آن طبق قراردادهای منعقد و سفارشات دریافتی به شرکت ایران خودرو انجام می پذیرد . این کارخانه تا به حال قریب به سه سال از فعالیت تولیدی در زمینه قطعه فوق گذارانده و قرارداد فی ما بین تا پایان آذرماه ۸۰ خاتمه یافته و کلیه قطعات سفارشی منیفولد پیکان تا این تاریخ ارسال گردیده و در حدود یکماه قبل یعنی اوایل مهرماه سال جاری ( سال ۸۰ ) قرارداد ساخت منیفولد هوای پژو به تعداد ۳۵۰۰۰ قطعه بمدت حدود ۱۶ ماه منعقد گردیده و در شرف تجدید قرارداد منیفولد هوای پژو ۴۰۵ فراهم گردیده که در صورت انعقاد با شرایط خاص خودش ( پس از عقد قرارداد مشخص می گرد ) قابل اجراء می باشد و یکی از دلائل عنوان شده جهت افزایش ظرفیت امکان تولید همین قطعه ( منیفولد هوای پژو ۴۰۵ ) می باشد .

کارخانه صعتی آلیاژ همزمان با انعقاد قرارداد ساخت منیفولد هوای پژو و قرارداد جدیدی با شرکت ایران خودرو جهت ساخت منیفولد هوای انژکتوری پیکان ۱۶۰۰ تا مدت نا معلوم انجام پذیرفته است که در حال حاضر محصول اصلی این شرکت منیفولد هوای انژکتوری می باشد .

ظاهر این قطعات مشتری بجز شرکت ایران خودرو ندارد و لذا شرایط تثبیت وضع موجود و یا بهبود آن مستلزم ایجاد ارتباط منطقی و دقیقتری با مشتری می باشد که پیش بینی می شود در صورت تحقق این امور در آمد حاصل از قراردادها بتواند هزینه توسعه مکانی و تجهیزاتی کارخانه را تضمین نماید . البته لازم به یادآوری می باشد که تنها محل امکلن درآمد این کارخانه د رحال حاضر قراردادهای جاری با ایران خودرو می باشد و کارخانه می باید درجهت حفظ این منابع با دقت و نکته سنجی بیشتری و لذا ریسک پذیری بسیار بالا می باشد و کلیه مدیران می باید به این امر و قوف کامل داشته باشند .

از طرفی تغییر در سیاستهای تولیدات ایران خودرو و بجهت شرایط زیست محیطی و مقرراتی که دولت هر چند گاهی بمنظور جلوگیری از تولید خودروهای آسیب رسان به محیط زیست ئوضع می نماید .

بشدت طرح های تجاری این کارخانه را آسیب پذیر می سازد که می باید به تدبیری خاص زمینه تولید قطعات دیگری که از نظر زیست محیطی مورد تأیید می باشد و یا تأثیری بر آن ندارد را در تولیدات آتی بلند مدت کارخانه فراهم می آوریم .

۳-مشخصات کارخانه :
کاخانه صنعتی آلیاژ در سال ۱۳۶۱ بمنظور تولید قطعات آلمینیومی و عمدتاً قطعات خودرو و بالاخص قطعات مورد مصرف در موتور اتومبیل تأسیس و با فراز و نشیب های بسیار در حال حاضر با تولید محصولاتی که در خلاصه اجرایی توضیح داده شده به فعالیت تولیدی خود ادامه می دهد .

آدرس کارخانه : جاده قدیم کرج -جاه شهریار -درب اول خادم آباد -نصیر آباد نرسیده به دهشاد بالا -کاخانه صنعتی آلیاژ

آدرس دفتر : در محل کارخانه ۳۹۲۳۵ -۰۲۶۴۲
شماره تلفن های کارخانه و دفتر : ۳۹۳۴۵
شماره فکس ۳۲۵۰۸۶ -۰۲۶۲
مدیر عامل کارخانه آقای عبدالله عزت آبادی پور و سهامداران این کارخانه با درصد سهام تعیین شده بشرح زیر می باشد :
آقای عبدالله عزت آبادی پور با ۸۵ درصد سهام

آقای داود خاوری فرد با ۱۵ درصد سهام
فضای کارخانه با مالکیت شخص و با توافقنامه استادی از طرف شرکت اوقاتف در اختیار سهامداران قرارداده شده است .

-۵-محصول جایگزین شده
منیفولد هوا وظیفه سوخت رسانی از پمپ انژکتور به سر سیلندر را برعهده دارد ، از جنس آلمینیوم با آلیاژ مشخص شده در اسناد خواسته های مشتری وبا وزن تقریبی ۲/۴ کیلوگرم می باشد و از دو قالب جهت ریخته گری و تراشکاری و ماشینکاری آن در محل کارخانه و با تکمل کاری و بسته بندی جهت ارسال به مشتری تحت نظام کیفی محصول در کارخانه تولید می شود .

۶-جایگاه مشتری / بازار
همانطور که در خلاصه اجرایی طرح اشاره شد تنها مشتری قطعه فوق شرکت ایران خودرو می باشد که به منظور مونتاژ در موتور پیکان و پژو از آن استفاده می نمایند البته لازم به توضیح می باشد تعدادی بسیار اندک از این قطعات از طریق شرکت ساپکو در ایران خودرو جهت تأمین قطعات یدکی خودروهای مذکور در اختیار شرکت ایساکو قرار می گیرد و این قطعه بازار آزاد ندارد .

تعدادی از مشتریان نهایی این خودروها بمنظور تأمین قطعه یدکی موتور خودروی خود از شرکت ایساکو تامین می گردند و تعداد کمی دیگر از بازار آزاد تهیه می کنند که به جهت تولید این قطعه توسط رقبای دیگری در بازار توزیع گردیده که هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی قابل ملاحظه نمی باشد و پارامتری را در تولیدات این کارخانه نمی تواند تأثیر گذار باشد .

فهرست مندرجات
۱- فهرست محتویات
۲- خلاصه اجرایی
۳- مشخصات کارخانه
۴- مدیریت
۵- محصول
۶- جایگاه مشتری / بازار
۷- گنجایش و کشش مشتری / بازار
۸- رقبا
۹- برنامه فروش


فرمت فایل دانلود فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات تعداد صفحات: 10

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط