دانلود مقاله در مورد تیزهوشی مقاله در مورد تیزهوشی تحقیق مقاله تیزهوشان مقالات تیزهوشان مقاله کودکان تیزهوش مقاله درباره تیزهوشان مقاله در مورد تیزهوشان تحقیق در مورد کودکان تیزهوش تحقیق تیزهوشان تحقیق در مورد تیزهوشان تحقیق در مورد تیزهوشی تحقیق درباره تیزهوشی تیزهوشی در کودکان تیزهوشی پنهان تیزهوشی چیست تیزهوشی وخلاقیت تعریف تیزهوشی
مقدمه
از دیدگاه سنتی تیز هوشی مبتنی بر هوش کاملی است که بوسیله یک تست هوشی وانفرادی اندازه گیری می شود.از تستهایی که معمولاً برای سنجش هوش بکار می رود ، می توان از آزمون هوشی استنفورد- بینه و آزمون هوشی تجدید نظر شده و کسلر که مخصوص کودکان ساخته شده است ، نام برد. از نظر سنتی ، کودکان تیز هوش شناخته می شدند که نمره آنها در آزمون استنفورد وکسلر از سطح بخصوصی بالاتر باشد یکی از تعاریفی که از تیز هوشی به عمل آمده و منحصراً بر مبنای هوشی صورت گرفته است ، تعریفی است که بوسیله لوئی ترمن و همکارانش در مطالعه کلاسیک خود ارائه داده اند .این تعریف که بر اساس بهره هوشی تحت عنوان مطالعات ژنتیک درباره تیز هوشی منتشر شده است. این تعریف در تحقیقات و برنامه های زیادی که مخصوص تیز هوشان اجرا شده است مورد استفاده قرار گرفته است اما در سالهای اخیر نارضایی گسترده ای در برابر کاربرد بهره هوشی بعنوان تنها عامل تعیین کننده در تعریف تیز هوشان به وجود آمده است.دلایلی که برای این نارضایی عنوان شده است ، عبارت است از :شناخت محدودیتهایی که در آزمونهای بهره هوشی وجود دارد ، مفهوم سازی مجدد از ماهیت هوش و تحقیقات و تفکرات جدیدی که درباره کیفیت وچگونگی هوش ارائه شده است.
–
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه ۱
تعاریف تیز هوشی و با استعدادها ۲
شناسایی دانش آموزان تیز هوش ۴
ویژگیهای تیز هوشان از نظر ترمن ۵
سبب شناسی ۷
کم پیشرفتی کودکان سر آمد ۱۰
خصوصیات معلمان دانش آموزا از مظر لیندری ۱۱
ملاحضات ویژه در تعلیم و تربیت پیش دبستانی ۱۳
نتیجه گیری ۱۴
فهرست منابع ۱۵
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 16
مطالب مرتبط