دانلود پرسشنامه خود تنظیمی تحصیلی بوفارد
(شامل پرسشنامه استاندارد،مقاله بیس، امتیازبندی،تفسیر و روایی – پایایی پرسشنامه)
پرسشنامه خودتنظیمی بوفارد حاوی ۱۴ سوال است که توسط بوفارد و همکاران در سال ۱۹۹۵ طراحی و توسط کدیور در سال ۱۳۸۰ در ایران هنجاریابی شده است.این پرسشنامه میزان خودتنظیمی را در افراد مورد بررسی و ارزیابی قرار میدهد.
در یادگیری خودتنظیم دانش آموز مهارت هایی برای طراحی، کنترل و هدایت یادگیری خود دارد و ضمن دارابودن تمایل برای یادگیری قادر است کل فرآیند یادگیری را ارزیابی کند .زیمرمن خودتنظیمی را مشارکت فعال فراشناختی، انگیزشی و رفتاری فراگیران در فرآیند یادگیری توصیف کرده است .فراگیران خودتنظیم ، اهداف مشخصی برای خود در نظر می گیرند و برای دستیابی به آنها راهبردهایی را به کار می برند . این یادگیرندگان خود شروع به یادگیری می کندد.برپیشرفت یادگیری خود نظارت دارند و آن را ارزیابی می کنند.انگیزش درونی و خودانگیختگی در عمل از دیگر ویژگی های یادگیرندگان خودتنظیم است.
روایی و پایایی پرسشنامه
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه میگیرد یعنی اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست میدهد.
روایی و پایایی این پرسشنامه در پژوهش کدیور ذکر شده است.
هدف: ارزیابی خودتنظیمی تحصیلی افراد
پایایی و روایی: دارد (فارسی)
مقاله بیس: دارد (دو مقاله فارسی)
تعریف مفهومی : دارد
نوع فایل: ورد آفیس word
تعداد صفحات: ۵
منبع: دارد
تفسیر و نمره گذاری: دارد
پرسشنامه کاملا استاندارد است
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 5
مطالب مرتبط