دانلود مقاله ای درمورد بانک اطلاعاتی مقاله در مورد بانک اطلاعاتی مقاله تحقیق دانلود مقاله در مورد بانک اطلاعاتی مقاله در مورد بانک های اطلاعاتی مقاله در مورد امنیت بانک های اطلاعاتی دانلود مقاله بانک اطلاعاتی مقاله امنیت بانک اطلاعاتی مقاله داده کاوی در بانک اطلاعاتی مقاله بانک اطلاعاتی مقاله بانک اطلاعاتی توزیع شده دانلود مقاله در مورد بانک اطلاعاتی تحقیق درباره بانک اطلاعاتی
موضوع : مقاله ای درمورد بانک اطلاعاتی
فهرست مطالب
فصل اول
بانک اطلاعاتی چیست ۳
استفاده از سیستم های اطلاعاتی ساده ۳
استفاده از بانک اطلاعاتی ۳
مزایای استفاده از بانک اطلاعاتی ۴
معایب استفاده از بانک اطلاعاتی ۵
اجزای تشکیل دهنده بانک اطلاعاتی ۵
بانک اطلاعاتی SQL 6
تاریخچه SQL 6
زبان SQL 7
نقش SQL 9
قابلیت ها و مزایای SQL 11
استقلال فروشنده ۱۲
قابلیت استفاده از انواع سیستم های کامپیوتری ۱۲
استانداردهای SQL 13
تأیید IBM 14
پایه و اساس رابطه ای SQL 14
زبان کامل بانک اطلاعاتی ۱۴
تعریف داده ها در هر زمان ۱۵
مقدمه ای بر دلفی ۱۵
مزایای دلفی ۱۶
انواع داده ها در دلفی ۱۶
روش طراحی برنامه شیء گرا ۱۷
آنچه برای نصب دلفی نیاز است ۱۷
نصب و راه اندازی دلفی ۱۸
اجزای سازنده برنامه دلفی ۱۹
چگونه با دلفی برنامه بنویسیم ۲۰
انواع فایلها در دلفی ۲۲
اجرای دستورات SQL در دلفی ۲۳
خلاصه فصل اول ۲۵
فصل دوم
شناخت سیستم ۲۶
برنامه ریزی سیستم تاکسی تلفنی ۲۶
تقسیم بندی کل سیستم ۲۸
چارت سازمانی ۲۹
شرح وظایف نمودار سازمانی ۳۰
شکل ظاهری محل ۳۱
زمان بندی مقاله ۳۲
نمودار CPM(ctitical Path method) 33
نمودارهای DFD(Data flow Diagram) 36
نمودارهای DSD 38
خلاصه فصل دوم ۴۱
فصل سوم
فرم ها و کدهای به کار رفته در مقاله ۴۲
دانلود مقاله ای درمورد بانک اطلاعاتی
گزارش کارآموزی بانک اطلاعاتی
دانلود تحقیق درمورد بانک اطلاعاتی
دانلود بانک اطلاعاتی
مختصری از مقاله :
بانک اطلاعاتی چیست؟
در بانک اطلاعاتی تعاریف گوناگونی شده است که تعریف زیر از همه جامع تر به نظر می رسد : بانک اطلاعاتی مجموعه ای سازمان یافته از اطلاعات و داده های مرتبط به هم است. داده ها عبارت اند از : حقایق و ارقام یک موضوع خاص و اطلاعات عبارت اند از نتایجی که از ترکیب داده ها حاصل می گردند. مؤسسات و سازمان معمولاً سیستم های اطلاعاتی خود را به دو صورت تشکیل داده از آن ها استفاده می کنند.
استفاده از سیستم های اطلاعاتی ساده
در این روش در فایل های جداگانه قرار می گیرند و برای استفاده از داده های موجود در آن فایل ها، سیستم های جداگانه ای طراحی می شوند. به این نوع سیستم های اطلاعاتی سیستم پردازش فایل ها می گویند.
استفاده از بانک های اطلاعاتی
در این روش داده های موجود، به صورت مجتمع یا بانک مورد استفاده قرار می گیرند در چنین سیستمی کاربر می تواند بدون سر درگمی با صرف وقت اندکی، اطلاعات مورد نیاز خود را از داده های موجود در بانک اطلاعاتی اخذ کند. امروزه اکثر مؤسسات و سازمان ها سعی می کنند از سیستم اطلاعاتی استفاده کنند. برای پی بردن به تفاوت دو روش ذکر شده مؤسسه ای را در نظر بگیرید که داده های مربوط به حقوق کارمندان، بیمه ، تنبیه و تشویق را در چهار فایل جداگانه قرار داده برای اخذ خروجی های مورد نیاز، سیستم های جداگانه ای برای آن ها نوشته است.
کار سیستم حقوق، محاسبه دستمزد کارکنان با استفاده از داده های موجود در فایل حقوق، کار سیستم بیمه، پردازش داده های موجود در فایل بیمه و کار سیستم های تنبیه و تشویق، پردازش داده های موجود در فایل های تنبیه و تشویق می باشد. هریک از این سیستم ها می توانند خروجی مناسبی را تولید کنند، اما اگر بخواهیم اطلاعات جدیدی مانند آنچه در زیر آمده است اخذ کنیم، با مشکل مواجه خواهیم شد.
۱٫کارمندانی که دارای حقوق مشخصی بوده به تعداد دفعات مشخصی تنبیه یا تشویق شده اند.
۲ . کارمندانی که در تاریخ معینی استخدام شده مبلغ خاصی برای آن ها از طرف بیمه هزینه شده است.
۳٫ کارمندانی که تعداد دفعات تنبیه آن ها بیشتر از تعداد دفعات تشویق باشد و برعکس.
در همه موارد بالا و مواردی مشابه مجبوریم از داده های موجود در دو یا چند فایل استفاده کنیم که کار ساده ای نیست. زیرا ممکن است داده های موجود در فایل ها دارای فرمت یکسانی نباشند. در حالی که اگر مؤسسه سیستم اطلاعاتی خود را به صورت بانک اطلاعاتی تشکیل دهد با چنین مشکلی مواجه نخواهد شد. شکل ۲-۹ نشان دهنده سیستم بانک اطلاعاتی مؤسسه سابق الذکر است.
در سیستم جدید، تمامی داده های موجود در فایل های طراحی شده در روش اول، در یک فایل بزرگ تر به نام بانک اطلاعاتی قرار می گیرند که در نتیجه پردازش داده ها و اخذ گزارش های جدید آسان تر خواهد بود.
مزایای استفاده از بانک اطلاعاتی
مزایای استفاده از سیستم بانک اطلاعاتی به جای سیستم پردازش فایل ها را می توان چنین برشمرد :
۱٫ جلوگیری از اتلاف حافظه در ذخیره کردن داده ها
۲٫ ایجاداطمینان نسبت به گزارش های به دست آمده
۳٫ اخذ گزارش های جدید ساده است.
۴٫ سرعت پردازش داده ها بالاست.
۵٫ داده ها از سیستم های کاربردی مستقل هستند.
۶٫ تمرکز در مدیریت داده ها به خوبی امکان پذیر است.
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 43
مطالب مرتبط