مقاله تراشکاری قطعات خودرو مقاله در مورد خودروسازی دانلود تحقیق اندازه گیری مزیت نسبی در صنعت قطعه سازی خودرو کشور از طریق DRC مقاله شاخص های اندازه گیری مزیت نسبی روش های اندازه گیری مزیت نسبی شرکت قطعه سازی خودرو کارخانه قطعه سازی خودرو شرکت های قطعه سازی خودرو سیستم های قطعه سازی خودرو صنعت قطعه سازی خودرو
موضوع : اندازه گیری مزیت نسبی در صنعت قطعه سازی خودرو کشور از طریق DRC
توضیح: این فایل به صورت ورد بوده و آماده ی پرینت می باشد.
فهرست مطالب
چکیده ۱
مقدمه ۳
۱ . شاخصهای اندازهگیری هزینه منابع داخلی (DRC) ۴
۲ . معرفی روش اندازهگیری DRC ۷
۳ . اندازهگیری DRC واحدهای قطعهسازی منتخب ۱۱
۳ـ۱٫ انتخاب واحدهای قطعهساز ۱۱
۳ـ۲٫ جمعآوری آمار و اطلاعات ۱۲
۳ـ۳٫ بررسی روند تحولات DRC در واحدهای قطعهسازی منتخب ۱۲
۳ـ۴٫ بررسی مزیت نسبی محصولات تولیدی واحدهای قطعهسازی منتخب ۱۷
۳ـ۵ . طبقهبندی واحدهای قطعهسازی منتخب براساس روند تغییرات DRC ۲۱
۳ـ۶٫ مقایسه واحدهای تولیدی منتخب ۲۲
جمعبندی و ملاحظات ۲۵
منابع ۲۸
چکیده
این مقاله به اندازهگیری مزیت نسبی تولیدات شرکتهای تولیدکننده قطعات تندمصرف خودرو طی یک دوره ۵ ساله براساس روش هزینه منابع داخلی (برمبنای روش حسابهای صنعتی) میپردازد. بکارگیری این رویکرد جدید در ارزیابی هزینه منابع داخلی تولیدات بنگاهها ( از طریق هزینههای واحدهای تولیدی) به دلیل بهرهگیری از اطلاعات به هنگام، قیمتهای سایهای و … از توانایی بیشتری نسبت به روشهای متنوع قبلی برخوردار است. بدین منظور مقاله حاضر ابتدا به شاخصهای اندازهگیری هزینه منابع داخلی پرداخته و سپس ضمن معرفی روش شناسی رهیافت جدید DRC به اندازهگیری مزیت نسبی چند شرکت منتخب تولیدکننده قطعات تند مصرف خودرو و تجزیه و تحلیل آن میپردازد.
مقدمه
شناخت از وضع موجود صنایع و ساختار حمایتی از آنها در راستای پیوستن به سازمان تجارت جهانی (WTO) از موضوعات مورد علاقه سیاستگذاران کشور است. تصمیمگیری در خصوص پیوستن به (WTO) نیازمند بررسی دقیق ( بر مبنای روشهای علمی) صنایع کشور در مورد مزیتهای نسبی و سیاستهای حمایتی موجود در آنهاست. پس از شناخت مزیتهای نسبی در صنایع، میتوان از آن به عنوان ابزاری جهت تخصیص مناسب منابع بین صنایع یا حتی درون صنایع استفاده نمود.
در این مقاله نیز سعی می شود با استفاده از معیار هزینه منابع داخلی (DRC) که یکی از معیارهای مناسب جهت نشان دادن کارایی در تخصیص منابع است، مزیت نسبی در صنعت قطعهسازی مورد بررسی قرار گیرد. به جهت محدودیت در آمار و اطلاعات مورد نیاز تنها به هشت واحد تولیدکننده قطعات تند مصرف خودرو (قطعاتی هستند که در طول عمر یک خودرو با سرعت بیشتری نسبت به سایر قطعات تعویض میشوند)،در دوره زمانی
۷۷-۱۳۷۴ اکتفا شده است. بدین منظور ابتدا شاخصهای اندازهگیری هزینه منابع داخلی بررسی شده و سپس روش اندازهگیری هزینه منابع داخلی در این مقاله معرفی میشود و در ادامه نتایج محاسبات مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرند و در پایان خلاصه و نتیجهگیری ارایه میگردد.
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 28
مطالب مرتبط