دانلود مقاله سبک سازی سازه سازه های سبک خصوصیات بتن سبک علت سبک سازی چیست سبک سازی سازه filetype doc مقاله سبک سازی سازه سبک سازی سازه های فلزی سبک سازه بایر ایرانیان بتن سبک سازه ای مقالات بتن سبک سازه ای مقاله سازه های فولادی سبک
–
–
سبک سازی سازه
فهرست مطالب
شرح مختصری درباره موضوع:
کامپوزیت ها
الف)الیاف مصنوعی ب)الیاف طبیعی.
(یونولیت)
مقدمه:
فوم پلی استایرن(یونولیت) چیست ؟
ضریب های عایق بودن
ویژگی های بلوک های پلاستو فوم :
کاربرد های پلاستوفوم چیست ؟
ماده اولیه
ضوابط فنی برای استفاده از
بلوک های سقفی پلی استایرن منبسط شده در سیستم سقف تیرچه-بلوک
۱- الزامات ایمنی در برابر آتش
۲- الزامات مکانیکی
۳-الزامات ابعادی
پانل های سه بعدی چیست ؟
۴- مشخصات ظاهری
مزایای استفاده از پانل های ساندویچی
(سقف کُرمیت)
سقف تیرچه و بلوک کُرمیت
سقف پلیمری کُرمیت
سقف کامپوزیت کُرمیت
سقف کاذب
سقف ضربی کُرمیت
مزایای سقف کرمیت
معرفی بتن سبک هوادار (فوم سِم )
خصوصیات بتن سبک
صرفه جویی اقتصادی :
صرفه جویی در مصرف انرژی :
عایق گرما ، سرماو صدا
مقاوم در مقابل یخ زدگی :
مقاوم در مقابل آتش :
قابل برش بودن :
تولید بتن سبک سازه ای توسط محققان کشور
سهولت در حمل ونقل قطعات پیش ساخته :
خصوصیات بتن سبک
پانل های سازه ای:
پانل های ساندویچی با بتن پاششی
پانل های سازه ای در موادر د سازه ای وغیر سازه
معرفی شرکت ها
۱٫شرکت ویما:
آیا در ایران از نوع سازه اجرا شده است؟
آیا از نظر هزینه صرفه اقتصادی دارد؟
چند طبقه را می توان با این سیستم ساخت؟
آیا نرم افزاری برای تحلیل این نوع سازه ها وجود دارد؟
چه استانداردها و آیین نامه هایی هم اکنون راجع به این نوع سازه ها وجود دارد؟
هزینه های مقاوم سازی با این نوع پانل ها چقدر می شود؟
چطور می توان ساختمان های مقاوم داشت، در عین حال که سرعت و دقت اجرا را بالا برد؟
پانل دوم:
علت سبک سازی چیست؟
چرا در کشور، در زمینه سبک سازی ناموفق بوده ایم؟
پانل سوم:
فلسفه های نوین در طراحی لرزه ای:
پانل آخر:
منابع:
چرا این موضوع؟
پروژه تخصصی از منظر اینجانب فرصتی است برای آشنایی بهتر با مصالح روز و راهکارهای مناسب در زمینه های مختلف و مورد علاقه افراد مانند راهسازی ، ساختمان سازی ، سد سازی و … (با توجه به رشد و توسعه ی روز افرون تکنولوژی و ارائه نظرات و روش های ساخت در سراسر دنیا)
چرا به این موضوع علاقه مند شده اید و درمورد آن چه میدانید؟
شرایط اقتصادی مناسب
سهولت در حمل و نقل
عایق بودن در برابر آتش
عایق بودن در مقابل گرما و سرما و صدا
قابل برش بودن
بررسی این موضوع بجز عنوان درنظرگرفته شده به چه موضوع دیگری میتواند منجرشود؟
این موضوع می تواند به هر موضوع دیگری که در زمینه سبک سازی سازه می باشد می تواند منجر شود از جمله یونولیت و …
شرح مختصری درباره موضوع:
کامپوزیت ها
در کاربردهای مهندسی، اغلب به تلفیق خواص مواد نیاز است. به عنوان مثال در صنایع هوافضا، کاربردهای زیر آبی، حمل و نقل و امثال آنها، امکان استفاده از یک نوع ماده که همه خواص مورد نظر را فراهم نماید، وجود ندارد. به عنوان مثال در صنایع هوافضا به موادی نیاز است که ضمن داشتن استحکام بالا، سبک باشند، مقاومت سایشی و UV خوبی داشته باشند و …. از آنجا که نمی توان مادهای یافت که همه خواص مورد نظر را دارا باشد، باید به دنبال چارهای دیگر بود. کلید این مشکل، استفاده از کامپوزیتهاست. کامپوزیتها موادی چند جزئی هستند که خواص آنها در مجموع از هرکدام از اجزاء بهتر است.ضمن آنکه اجزای مختلف، کارایی یکدیگر را بهبود میبخشند. اگرچه کامپوزیتهای طبیعی، فلزی و سرامیکی نیز در این بحث میگنجند، ولی در اینجا ما تنها به کامپوزیتهای پلیمری میپردازیم.
در کامپوزیتهای پلیمری حداقل دو جزء مشاهده میشود:
فاز تقویت کننده که درون ماتریس پخش شده است.
فاز ماتریس که فاز دیگر را در بر میگیرد و یک پلیمر گرماسخت یا گرمانرم میباشد که گاهی قبل از سخت شدن آنرا رزین مینامند.
خواص کامپوزیتها به عوامل مختلفی از قبیل نوع مواد تشکیل دهنده و ترکیب درصد آنها، شکل و آرایش تقویت کننده و اتصال دو جزء به یکدیگر بستگی دارد.از نظر فنی، کامپوزیتهای لیفی، مهمترین نوع کامپوزیتها می باشند که خود به دو دسته الیاف کوتاه و بلند تقسیم میشوند. الیاف میبایست استحکام کششی بسیار بالایی داشته، خواص لیف آن (در قطر کم) از خواص توده ماده بالاتر باشد. در واقع قسمت اعظم نیرو توسط الیاف تحمل میشود و ماتریس پلیمری در واقع ضمن حفاظت الیاف از صدمات فیزیکی و شیمیایی، کار انتقال نیرو به الیاف را انجام میدهد. ضمناَ ماتریس الیاف را به مانند یک چسب کنار هم نگه میدارد و البته گسترش ترک را محدود میکند. مدول ماتریس پلیمری باید از الیاف پایینتر باشد و اتصال قوی بین الیاف و ماتریس بوجود بیاورد. خواص کامپوزیت بستگی زیادی به خواص الیاف و پلیمر و نیز جهت و طول الیاف و کیفیت اتصال رزین و الیاف دارد. اگر الیاف از یک حدی که طول بحرانی نامیده میشود، کوتاهتر باشند، نمیتوانند حداکثر نقش تقویت کنندگی خود را ایفا نمایند. الیافی که در صنعت کامپوزیت استفاده میشوند به دو دسته تقسیم میشوند:
الف)الیاف مصنوعی ب)الیاف طبیعی.
کارایی کامپوزیتهای پلیمری مهندسی توسط خواص اجزاء آنها تعیین میشود. اغلب آنها دارای الیاف با مدول بالا هستند که در ماتریسهای پلیمری قرار داده شده اند و فصل مشترک خوبی نیز بین این دو جزء وجود دارد.ماتریس پلیمری دومین جزء عمده کامپوزیتهای پلیمری است. این بخش عملکردهای بسیار مهمی در کامپوزیت دارد. اول اینکه به عنوان یک بایندر یا چسب الیاف تقویت کننده را نگه میدارد. دوم، ماتریس تحت بار اعمالی تغییر شکل میدهد و تنش را به الیاف محکم و سفت منتقل میکند
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 58
مطالب مرتبط