این پروپوزال در مورد ارتباط شیوه فرزند پروری و عملکرد تحصیلی (رشته روان شناسی عمومی) می باشد. پروپوزال کامل و آماده ، نگارش حرفه ای براساس اصول پروپوزال نویسی ، منبع نویسی داخل متن و پاورقی
مقدمه
اساس توسعه ی علمیهر جامعه ای را آموزش و پرورش آن جامعه تشکیل می دهد، و در این راستا توجه به کیفیت آموزشی و ارتقاء سطح علمیو عملکرد تحصیلی نوجوانان و جوانان، سبب استحکام ساختار علمیجامعه و حرکت درست در زمینه ی توسعه ی علمیآن می گردد. از این رو جستجوی راه های افزایش سطح علمیافراد و پیشرفت تحصیلی در برگیرنده ی استعداد، توانایی و کار دانش آموز است. این یک عنصر چند بعدی است. این عنصر به گونه ای بسیار ظریف به رشد جسمی، اجتماعی، شناختی و عاطفی مربوط است و به یک مورد خاص ارتباط ندارد ، بلکه طی زمان و در زندگی دانش آموزان در مدارس عمومیو در سال-های دانشگاه و زندگی کاری خود را نشان میدهد (استنبرگ ، 1993، به نقل از پرویز، 1384).رفع موانع عملکرد بهتر تحصیلی نوجوانان و جوانان از ضروریاتی است که باید بدان توجه گردد.
از طرف دیگر پیشرفت تحصیلی به عنوان یک متغیر وابسته، همواره مورد توجه محققان قرار گرفته است. یادگیری و پیشرفت تحصیلی در گرو عوامل بیشماری است که به سادگی قابل شناسایی و کنترل نیست. در بررسی عوامل مؤثر در پیشرفت تحصیلی باید به دو دسته عوامل، یکی عوامل مربوط به دانشآموز و ویژگیهای فرد و بطور کلی آنچه تفاوت فردی اطلاق میشود و عامل دوم، عوامل مربوط به مدرسه و نظام آموزش و پرورش، عوامل خانوادگی و غیره اشاره نمود. به عبارتی پیشرفت (افت) تحصیلی گاه به علت خصایص، ویژگیها، شاخصهای ذهنی، اجتماعی، عاطفی خود دانشآموز و گاه به علت کارکردهای مدرسه و سیستم درونی آموزش و پرورش، نهاد خانواده و یا سایر نهادهای جامعه است.
از جمله عوامل مرتبط با پیشرفت تحصیلی، چگونگی ارتباط والدین با فرزندان و به نوعی دیگر شیوه های فرزندپروری آن ها می باشد. برای تبیین رابطه سبک فرزندپروری با رفتارهای کودکان، تحقیقات جدید بر روی مولفه های رابطه و مراقبت وساختار تکیه کرده اند.مسئولیت پذیری والدینی وصمیمیت از عناصر رابطه و مراقبت اند وکنترل های محدودیت از عناصر ساختار محسوب میشوند(الکساندر ،2006). در مطالعه ای که رپینسکی و شانک (2002) بر رویی 76 خانواده (هر دو والد و نوجوانان آن خانواده ها) انجام دادند، تاثیررفتار گرم و حمایت کننده ی والدین بر سازگاری در مدرسه، عملکرد تحصیلی و مشکلات رفتاری نوجوانان را مورد بررسی قرار دادند، آنان به این نتیجه رسیدند که رفتار والدین بر این متغیرها تاثیر دارد. (تنهایی رشوانلو، 1387)
فهرست مطالب:
مقدمه
بیان مسئله
پیشینه تحقیق کامل: خارجی و داخلی
ضرورت و اهمیت موضوع
اهداف تحقیق: اهدف اصلی و فرعی
سوالات تحقیق: سوالات اصلی و فرعی
فرضیات تحقیق: فرضیات اصلی و فرعی
روش تحقیق
جامعه، نمونه ی آماری
روش تجزیه و تحلیل داده ها
جدول زمانبندی شده انجام پایان نامه
منابع فارسی کامل
منابع انگلیسی کامل
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 18
مطالب مرتبط