بهبود روشهای یادگیری و یاددهی در علم زمین شناسی
بخشی از مقدمه:
بر کسی پوشیده نیست که کارکرد روشهای سنتی تدریس با توجه به پیشرفت روز افزون دانش و فناوری و همراه با رشد تکنولوژی آموزشی، نه تنها موثر نخواهد بود بلکه در پاره ای موارد باعث به بار آوردن خسارتهای ذهنی و آموزشی جبران ناپذیری خواهد گردید و در نظام آموزش و پرورش کار آمد که تکیه ی اصلی آموزش ها بر روی آموزش و پرورش پویا می باشد، دسترسی به چنین امری ممکن نخواهد بود مگر با به کارگیری روشهای جدید و نوین تدریس با تکیه بر فناوری و روش فعال تدریس در جریان یاددهی و یادگیری که به نوعی نیاز اصلی جامعه ی امروز می باشد.
–
فهرست مطالب:
مقدمه
فراهم کردن موقعیت جدید آموزشی
تاکید بر روی انواع هوش یادگیری
روشهای استفاده از فناوری و IT در جریان یاددهی و یادگیری
آشنایی دبیران هر رشته به سیستمهای IT :
GIS و REMOT SENSING درزمین شناسی
تشکیل کلاسهای کارگاهی مخصوص برای هر درس
نقش گردش علمی در یادگیری زمین شناسی
وظایف فراگیران دریک گردش علمی
وظایف معلم
محاسن و مزیت گردش علمی در یادگیری
محدودیت ها و مشکلات گردش علمی
ویژگی های یک بازدید خوب
نتیجه
منابع
فرمت فایل:
تعداد صفحات: 16
مطالب مرتبط