این تحقیق در مورد مبرد می باشد و به بررسی ساختار و انواع مبردهای تاسیساتی و صنعتی می پردازد. این تحقیق به دانشجویان رشته تاسیسات و دیگر رشته های مرتبط می پردازد.
مقدمه:
طبق قوانين اول و دوم ترموديناميک حرارت هميشه از جسم با دماي بالاتر به جسم با دماي پايينتر انتقال مييابد و تنها با صرف کار (انرژي) ميتوان عکس اين فرآيند را اعمال نمود.
همان کاري که توسط يخچال يا پمپ حرارتي انجام ميگيرد که براساس سيکل گرمايشي بخار – تراکم طراحي و ساخته شدهاند.
در يک سيکل ترموديناميکي به مادهاي که حرارت توسط آن جابجا ميشود سيال عامل اطلاق شده و سيال عامل در سيکل سرمايشي بخار – تراکم، مبرد ناميده ميشود. با توجه به محدوده وسيع استفاده از سيستمهاي سرمايشي و مضراتي که مبردها براي محيط زيست از جمله لايه ازن ايجاد کردهاند، بحث جايگزيني مبردهاي نوين به جاي مواد مضر، مدتي است که آغاز شده و در اين مقاله به آن پرداخته ميشود و به دنبال آن تغييرات ايجاد شده روي ساير اجزاي سيستمهاي سرمايشي مورد بحث قرار خواهند گرفت.
يکي از علل تخريب لايه ازن و افزايش گرماي زمين استفاده از ترکيبات هيدروکربورها (HCFC) در مبردهاست که به دنبال کشف اين موضوع تلاشهاي زيادي براي جايگزيني مبردهايي که در سيستمهاي برودتي استفاده ميشود، صورت گرفت.
تلاش براي جايگزيني فريون (R-12) در يخچال – فريزرها از سال 1978 پس از پروتکل مونترال شروع شد.
در چهارمين گردهمايي کشورهاي امضاء کنندهي پروتکل مونترال که سال 1992 در کوپنهاک برگزار گرديد، تصويب شد که استفاده از گروه مبرد HCFC که در مولکولهاي آنها اتم کلر وجود دارد و حتي آنهايي که داراي اتم هيدروژن هستند و تا حدي تأثير کمتري بر لايه ازن دارند بايد ممنوع اعلام شوند.
فهرست مطالب
مقدمه
آشنايي با ساختار و انواع مبردها
شرايط روغن پيشنهادي
بررسي و مقايسه اجمالي چند مبرد جديد
نتيجه گيري
منابع
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 19
مطالب مرتبط