طرح درس و روش تدریس علوم چهارم درس 2 مخلوطها در زندگی
بسياري از موادي كه در زندگي روزانه با آنها سر و كار داريم يا از آنها استفاده مي كنيم مخلوط هستند. براي نمونه، آب ميوه ها، انواع غذاها، شوينده ها، شربت هاي خوراكي، چاي شيرين، گلاب و نوشابهها همگي مثال هايي از مخلوطها هستند.
اجزاي همه مخلوطها را مي توان جدا كرد. برخي از روش هاي جداسازي آسان و برخي دشوار هستند. صافي هايي مانند توري، سرند، الك، آبكش، كاغذ صافي، فيلتر جاروبرقي، ماسك و پارچه، چاي صاف كن براي صاف كردن مواد جامد از مخلوط نايكنواخت به كار برده مي شوند. اما اجزاي يك مخلوط يكنواخت را نمي توان با صافي جدا كرد…
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 9 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ دانش آموزان مفهوم مخلوط را درک کنند.
✅ دانش آموزان بتوانند مثالهای در مورد مخلوط بزنند.
✅ دانش آموزان بتوانند مثالهای در مورد محلول بیان کنند.
✅ با مشاهده ويژگي هاي مخلوطها، آنها را در دو دسته يكنواخت و نايكنواخت طبقه بندي كنند.
✅ با انجام آزمايش پي ببرند كه اندازه ذرهها و دماي آب در سرعت حل شدن مواد موثر است.
فرمت فایل: WORD , PDF
تعداد صفحات: 9
مطالب مرتبط